Paljonko teillä menee rahaa kuukaudessa/vuodessa vaatteisiin?
Omiin ja lasten?
Järkytyin, mulla on mennyt tänä vuonna n 400e takkiin, paitoihin, alusvaatteisiin sis uusia rintaliivejä ja parit kesähousut ostin.
Oli pakko uusia, että sai töihin oikean kokoista vaatetta ja muuta kuin nukkaantunutta.
Rintaliivit joudun tosin ostamaan alusvaateliikkeestä kun marketeista ei löydy mun kokoa. Muut ostokset on sitten lähinnä marketeista esim tokmannilta.
Tuntuu kyllä ihan järkyttävältä summalta kun toinen vanhemmista on hoitovapaalla!
2 lapsen vaatteisiin on mennyt n 60-70e tänä vuonna. Kengät pitää varmaan vielä molemmille ostaa kesäksi. Ja sitten syksyllä ja talvella ainakin ulkovaatteet pitää uusia.
Lapsille löytyy hyvin käytettynä ja joskus myös saadaan vaatetta. Itselle ei kirpparilta löydy sopivan kokoista...
Mites teillä muilla?
Kommentit (34)
Alle 100 € mennyt tänä vuonna omiin ja lapsen vaatteisiin. Itse tarvitsen harvoin uutta. Käyn paljon kirppiksellä ja hyödynnän verkkokauppojen tarjouksia.
Viime vuonna 50 euroa takkiin. Tänä vuonna lähemmäs 200 euroa, kun ostin rikkinäisten housujen 2kpl tilalle uudet housut 2 kpl ja muuten vaan 2 paitaa. Mies ostanut 1200 eurolla 3 vaatetta.
Omiin vaatteisiin meni viime vuonna noin 1200€. Ei lapsia.
Tänä vuonna syntyy lapsi, joten omia vaatemenoja on pakko vähentää, jotta menot ei kasva.
Vierailija kirjoitti:
Alle 100 € mennyt tänä vuonna omiin ja lapsen vaatteisiin. Itse tarvitsen harvoin uutta. Käyn paljon kirppiksellä ja hyödynnän verkkokauppojen tarjouksia.
Ootko muistanut laskea tähän myös sukat, sukkahousut jne? Ostatteko kengät kirpparilta?
Vuositasolla ehkä 120e kun käyn kirpputoreilla ja joskus harvoin ostan esim.paidan tai farkut uutena. Viimeksi ostin jo ensi talveksi ulkoilutalvikenkiä 20e itselleni kirpparilta. Jos takin joutuu ostamaan uutena esim.talveksi niin sitten tuo summa vuositasolla kasvaa noin 200 euroon.
Mun mielestä tuo sun summasi ei ole valtava, kun kerroit mitä kaikkea olet sillä ostanut. Siinä oli takki ja kahdet kengät. Ne on kalliita. Mutta kestävät kyllä pitkään!
Mulla on kulunut tänä vuonna noin 200€. Olen ostanut 2 paitaa, 2 housut, alushousuja, sukkahousuja ja 2 kengät. Enempää ei paljoa ole varaa ostaa. Talvihousut pitää korjata, että menevät vielä ainakin jouluun asti, ensi vuonna voisin ehkä ostaa uudet.
Mulla on onneksi työpaikan puolesta vaateraha 100€/vuosi. Olen perhepäivähoitaja.
Mun on myös vaikea löytää sopivia vaatteita. Eli siis vaatteita jotka ovat oikean kokoisia, joista tykkään, jotka näyttävät hyvältä, joilla on sopiva hinta ja jotka kestävät pitkään. En siis todellakaan käy usein vaateostoksilla, en jaksa.
Mulla menee n. 200 euroa jo kuukaudessa vaatteisiin. En jaksa edes laskea mitä vuodessa.
Mulla tarkka kirjanpito ja kirpparilla käyn n. 1krt/ kk. 14€ mennyt 7 hengen vaatteisiin tämän vuoden aikana. 😅
Tosi paljon. Vuokran jälkeen suurin menoerä vuodessa on vaatteet. Joka kuukausi vähintään 200 e, enintään 600 e. Teen myös pari ulkomaanmatkaa vuodessa jotka pääosin shoppailumatkoja. Esim jenkeissä viikossa menee noin 2000 e pääosin vaatteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä tuo sun summasi ei ole valtava, kun kerroit mitä kaikkea olet sillä ostanut. Siinä oli takki ja kahdet kengät. Ne on kalliita. Mutta kestävät kyllä pitkään!
Mulla on kulunut tänä vuonna noin 200€. Olen ostanut 2 paitaa, 2 housut, alushousuja, sukkahousuja ja 2 kengät. Enempää ei paljoa ole varaa ostaa. Talvihousut pitää korjata, että menevät vielä ainakin jouluun asti, ensi vuonna voisin ehkä ostaa uudet.
Mulla on onneksi työpaikan puolesta vaateraha 100€/vuosi. Olen perhepäivähoitaja.Mun on myös vaikea löytää sopivia vaatteita. Eli siis vaatteita jotka ovat oikean kokoisia, joista tykkään, jotka näyttävät hyvältä, joilla on sopiva hinta ja jotka kestävät pitkään. En siis todellakaan käy usein vaateostoksilla, en jaksa.
Vaatteiden ostaminen on kyllä ärsyttävää! Vaatteet on nykyään niin huonolaatuisia enkä aio maksaa 40e paidasta, joka menee muutamassa pesussa pilalle.
Mut pakko niitä on ostaa, ilmankaan ei voi olla... ja niitä nyppyisiä ei voi töihin laittaa
Ap
Korkeintaan 200€. Ensi vuonna menee varmaan enemmän kun joudun ostamaan juhlavaatteita. Sukulaislapsia pääsee ripille ja kirjoittaa ylioppilaaksi. Kolmet juhlat tiedossa ja ahdistaa jo nyt se vaatteiden sovittaminen ja osto.
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan 200€. Ensi vuonna menee varmaan enemmän kun joudun ostamaan juhlavaatteita. Sukulaislapsia pääsee ripille ja kirjoittaa ylioppilaaksi. Kolmet juhlat tiedossa ja ahdistaa jo nyt se vaatteiden sovittaminen ja osto.
Siis 200€/vuosi.
Vaatteet on kalliita, jos ei halua ostaa mitään henkkamaukan kympin rääsyjä.
Yksiin nahkakenkiin menee helposti vähintään satanen. Tosin kestävät käytössä hyvänä pidettynä useamman vuoden. Takista saa pulittaa hintaa. Kannattaa seurata aleja. Löysin viime syksynä alesta kaksi laadukasta takkia. Niihin meni kolmisen sataa. Mutta tulevat olemaan käytössä taas useamman vuoden. Eli minun ei tarvitse ostaa uutta talvitakkia nyt muutamaan vuoteen.
Minua kehutaan usein hyvinpukeutuvaksi. "Taika" on siinä, että ostan laatua. Näyttää siistiltä päällä. Ja kun tuosta laadukkaasta pitää huolta kestää käytössä kauan. Kengät aina nahkaa. Vaatteissa simppelit värit jotka ovat kaikki toisiinsa yhdisteltävissä.
Veikkaan, että itselläni menee viiden vuoden syklillä vähemmän rahaa vaatteisiin kuin sellaisella joka harrastaa shoppailua ostellen usein näistä rättikaupoista. Näin pienituloisena minun ei kannata haalia kaappiini muutaman pesun hyvänä säilyviä vaatteita.
Vuodessa korkeintaan 400e. Yleensä just menny se 200-400e, mut tietysti mutta tosi harvoin menee yli, koska tirtysti vaatteet ajan kans voi jäädä pieneksi, isoksi, hajota, tms. Nii titta kai sit pitää uusia ostaa.
Kuukaudessa ehkä 0-20€, jos ei kenkiä ei lasketa. Kenkiin käytän vuodessa n. 100-200€, eli ostan yhdestä kolmeen paria. Ostan muita vaatteita mahdollisimman paljon kirpparilta.
Kahden teinin yh:na kauhistelen, miten paljon kenkiin ja vaatteisiin menee, vaikka ostan harvoin, itselle erittäin harvoin ja aina käytettynä, jos vaan mahdollista. Teineille ei oikein käytettynä saa mitään. Kengät on hankittava molemmille lapsille aikuisten osastolta, mikä näkyy hinnassa.
Tämän vuoden aikana on jo mennyt jotain 400 vaatteisiin ja kenkiin.
Tänä vuonna 0e. Ei kai kukaan tarvitse joka kuukausi uusia vaatteita?
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna 0e. Ei kai kukaan tarvitse joka kuukausi uusia vaatteita?
Ostaako joku vuoden kaikki vaatetarpeet kerralla?
Vaatebudjetti on 150 e/kk -> 1 800 e/vuosi. Sisältää myös alusvaatteet, takit, kengät, ulkoiluvaatteet jne. En ole seurannut hetkeen, kuinka lähelle toteutuu.
Ainiin ja ostin myös talvikengät ja vapaa-ajankengät/lenkkarit, kuuluvat tuohon summaan
Ap