Perheellisenä kotimaassa matkailevana en oikein ymmärrä, että mikä hinku ihmisillä on sinne ulkomaille lomille
Miehen kanssa tuli käytyä muutama kerta ulkomailla ennen lapsia. Olihan ne omanlaisiansa kokemuksia, mutta eivätpä mitenkään erikoisia, eikä kiinnosta enää ollenkaan. Lasten kanssa ollaankin matkailtu sitten vain kotimaassa.
En ymmärrä, että mikä hinku ihmisillä, niin perheellisillä kuin lapsettomilla, niin sinkuilla kuin parisuhteessa olevillakin, on mennä lomalle sinne ulkomaille. Useissa maissa on alkeelliset ja likaiset olot Suomeen verrattuna. Moniin maihin joutuu ottamaan ties mitkä rokotteet, eikä valtaosassa maista ole edes vesijohtovesi juomakelpoista. Kyllä sitä kuulkaa niiden omien harvojen ulkomaanmatkojenkin jälkeen oppi arvostamaan kotimaata aivan eri tavalla ja sitä, miten hyvin täällä on asiat. Täällä on puhdasta ja rauhallista, eikä useinkaan mitään vatsatautipöpöjä tai muitakaan sairauksia.
Sitäpaitsi, mikä idea siinäkään on, että matkustetaan ulkomaille jonnekkin hotellin uima-altaan viereen lipittämään drinkkejä, syömään ja nukkumaan luksushuoneissa? Jos tuo on matkan pääpointtina, niin kaiken saman voisi tehdä aivan hyvin Suomessa. Ei se hotellin seinä näytä siellä ulkomailla yhtään sen erilaisemmalta kuin Suomessakaan. Sen sijaan kotimaanloma olisi paljon ympäristöystävällisempi vaihtoehto ja tukee oman maan taloutta. Mutta jos siellä ulkomailla aikoo tehdä jotain sellaista, mitä ei Suomessa yksinkertaisesti pysty tekemään, niin sitten ymmärrän asian vähän paremmin. Mutta Suomessa on kuitenkin paljon nähtävää ja kaunista katseltavaa ja varsinkin Suomen kesä on parhaimmillaan niin upea ja kaunis, etten todellakaan vaihtaisi sitä mihinkään etelän kerskakulutuslomiin.
Kommentit (83)
Minä reissaan työni puolesta paljon Suomessa. En saa sellaista irtautumista arjesta täällä Suomessa. On vaan niin ihanaa olla takuulämpimässä paikassa viikon verran, kaikki hoituu sun puolesta, saat vaan olla ja nauttia. Suomessa voin käydä laskettelemassa tai vaeltelemassa, mutta etelän kohteissa minua kiehtoo täysi lepo ja lämpö. Voisin viihtyä kaksi viikkoa Thaimaassa meren rannalla vain kirjat ja hyvä ruoka seuranani <3 Ah, onneksi pääsen parin kuukauden päästä Kreikkaan!
Täällä on hyviä vastauksia miksi, mutta lisää vielä että tutustuminen uusiin ihmisiin, uuteen kulttuuriin. Se meidän tapa elää elämää ei ole se ainoa oikea, kaiken kaikkiaan se oikeastaan erittäin huono.
No siinäpähän olet ymmälläsi ihan rauhassa, ei saatana kiinnosta.
Matkustelu on upeaa, niin lasten kanssa kuin kahdestaankin.
Voisin lisätä vielä senkin, että kotimaassa matkailu on vastuullista myös ihmisten ja eläinten oikeuksien vuoksi. Suomessa on ihmisten ja eläinten oikeudet kohdillaan ja täällä kaikki tehdään niitä kunnioittaen. Monessa toisessa maassa ei todellakaan näin ole. Ne lukuisat lomakohteet on rakennettu orjatyövoimalla tai jopa lapsityövoimalla ja eläinten osalta, esim. Intiassa ja Thaimaassa norsuja rääkätään aivan järkyttävällä tavalla. En todellakaan arvosta sellaista ihmistä ollenkaan, joka em. maissa esim. ratsastaa norsulla "saadakseen ihanan, sitten vielä kiikkustuloissakin muistettavan kokemuksen".
Minä en tue eurollanikaan toimintaa, jota ahneet ihmiset ovat tehneet käyttäen orjia tai lapsia työvoimana enkä myöskään tue toimintaa, jonka taustalla on eläinrääkkäystä!
T. ap.
Sää
Sää
Sää
Kulttuuri
Nähtävyydet
Maisemat
Sää
Sää
Sää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mutta kun viime heinäkuussa nautittiin Kalajoen hiekkasärkistä +13 asteessa ja tihkusateessa niin kiva tietää että siellä Italiassa on aika varmat uima-allaskelit.
Anteeks, mitä? Viime heinäkuu oli Suomessa monin paikoin ennätyslämmin, hellettäkin oli melkein kuukauden jokaisena päivänä. Kämppäkin hohkasi armotonta kuumuutta, eikä viilentynyt yölläkään. Enkä muista, että viime heinäkuussa olisi satanut ainakaan täällä pisaraakaan, sitä ennen satoi juhannuksena ja seuraavan kerran joskus pitkällä elokuussa.
Ne helteet alkoivat vasta heinäkuun toisella viikolla, melkein lähempänä puoltaväliä paikasta riippuen. Kalajoella näköjään 10. päivän tienoilla https://www.accuweather.com/en/fi/kalajoki/135789/month/135789?monyr=7/…
Vierailija kirjoitti:
Sää
Sää
Sää
Kulttuuri
Nähtävyydet
Maisemat
Sää
Sää
Sää
Unohdin ystävälkiset - eijurottavat ihmiset jotka puhuvat
En ole (toistaiseksi) matkustanut missään likaisissa ym. maissa. En myöskään ole ikinä ollu rantalomalla.
Tykkään reissata Euroopan kaupungeissa, löytyy paljon historias ja todella Suomesta erilaisia paikkoja, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Täytyyhän sitä päästä ottamaan Instagramin storyyn kuvia siitä kun juo altaalla drinkkiä.
Ei me kaikki olla sarasieppoja
https://www.rantapallo.fi/uusi-seelanti/
Huikea maa! Yhtä turvallinen ja puhdas kuin Suomi. Ja sinne jos menet meidän talvella niin siellä on kesä <3
Ei siihen muita syitä ole minulla kuin lämpötila. Talvilomalla pitää nähdä aurinko ja olla lämmintä. Kesällä mulle riittää oma mökki. Mutta talvilomaani en täällä jänkhällä kärvistele.
Suomessa ei ole vuoria. Harrastan vuorikiipeilyä.
Rakastan historiaa ja antiikin raunioita ei Suomesta löydy. Lisäksi haluan lomalleni yhden varmasti lämpimän viikon.
Ehtiihän sitä sen etelän viikon lisäksi lomailla myös Suomessa. Mutta täällä 5 henkinen perhe ei kyllä hotelleissa lomaile samalla rahalla kuin etelässä. Tarvitaan 2 huonetta, matkat täälläkin toisiin kaupunkeihin maksavat.
Kerran kun olin Italiassa ravintolassa, vieressäni istui italialainen.
Sillä tavoin tutustuin uuteen kulttuuriin. Kyllä matkailu avartaa.
No, mä maksan lomasäästöistä 2+2 porukalle lomat, koska pidän hintavertailusta ja säästämisestä. Esim. viime kesänä oltiin neljä päivää Euroopassa. Lennot ja hotelli 1300 ja satanen rahaa per päivä. Yhteensä 1700. Rahaa jäi vielä ylikin.
Yöjunalla Lappiin, 700 e suunta, 1400 ja hotelli 580. Yhteensä 1980 euroa. Käyttörahat päälle. Mukavasti meni jo melkein 2500.
Tämän takia mr mrnnään ulkomaille.
Terveisiä Lissabonista! Täällä on ihanaa!
Lämpö ja valo. Suomessa kun harvemmin marraskuussa on kovin lämmintä tai valoisaa. Tai joulukuussa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.rantapallo.fi/uusi-seelanti/
Huikea maa! Yhtä turvallinen ja puhdas kuin Suomi. Ja sinne jos menet meidän talvella niin siellä on kesä <3
Paras maa maailmassa. Asuin siellä 3 vuotta.
Ja AaPeelle vastauksena - ulkomaat antavat kokemuksia mitä kotimaa ei voi antaa. Kotimaassa ei ole mitään vikaa mutta maailma on suuri paikka täynnä kaikkea ihmeellistä. Itse olen halunnut kokea sen joten lähdin ulkomaille v. 2002 enkä vielä ole palannut :).
Vierailija kirjoitti:
No, mä maksan lomasäästöistä 2+2 porukalle lomat, koska pidän hintavertailusta ja säästämisestä. Esim. viime kesänä oltiin neljä päivää Euroopassa. Lennot ja hotelli 1300 ja satanen rahaa per päivä. Yhteensä 1700. Rahaa jäi vielä ylikin.
Yöjunalla Lappiin, 700 e suunta, 1400 ja hotelli 580. Yhteensä 1980 euroa. Käyttörahat päälle. Mukavasti meni jo melkein 2500.
Tämän takia mr mrnnään ulkomaille.
Jep, Suomen hintataso varmistaa sen, että lomailu Suomessa ei ole mahdollista. Pelkkä perus kämäinen hotelli tai hostelli maksaa lähemmäs sata euroa. Samalla hinnalla majoittuu ulkomailla aikamoisissa lukaaleissa ja pidemmän aikaa, kuin vain yhden yön.
En ymmärrä kenellä on varaa matkustella ja lomailla Suomessa.
Minä lomailen Suomessa ja ulkomailla. Olen ylpeä kotimaastani Suomesta, mutta siitä huolimatta haluan välillä käydä muualla.