Laitatteko lapsenne käymään kaupassa?
Mua on pistetty käymään kaupassa ehkä jostain 10v lähtien, nyt oon 16 ja pistetään edelleen.
Kukaan mun kavereista ei joudu käydä ruokaostoksialla kaupassa, ja tuntuu ettei kukaa muukaamun ikäne. Ne ostaa aina vaan lähinnä jotain heekkuja. Muistan ku pienenä sanoin kaverille, että mun pitää käydä kaupassa ni se huus "MITÄ, MIKSEI SUN VANHEMMAT KÄY ITE!" olin vähän hämillään ja kiusaantunutki ku siinä oli muitaki kavereita.
Nykyää jos oon esim. jonossa ja mul on korissa normaaleja ruokia, ja mun takana on jotain teinejä, nii tuntuu tosi kiusalliselta ku ne tuijottaa sitä mun koria.
Kerran semmone teini kaveri porukka nauro mulle ku kannoin wc paperi pakettia kädessä.
Ahdistaa ostaa kanille esim. puru- ja heinäpaketteja ku niitä ei voi piilottaa mihinkää. Sentään siteitä en joudu ostaa :o.
Toivon usein salaa et muutki joutuis käydä kaupassa ruokaostoksilla...xd
Kommentit (10)
siis aika noloo joutuu 16veenä ostamaan jotain muuta eeässää
Itse kävin kaupassa harva se päivä tuossa iässä. Kyllä se kasvattaa vastuun ottamiseen ja oppii samalla rahan arvosta jotain. Liian helpolla moni nuori pääsee nykyään.
Meidän pihan kaikki mukulat taitaa käydä ruokakaupassa.
"Jussi on lähdössä ostamaan maitoa niin tarvitaanko mekin jos meen mukaan? Sami ja Ella menee myös kauppaan."
Kymmenen vuoden molemmilla puolilla nuo kaikki.
Oon samaa mieltä, että kaupassa käyminen on vaan hyvää kasvatusta. Mutta tuntuu vaan pahalta muut saman ikäset pitää mua outona tai nolona, muutenkin omatunto aika maassa.
Ja ei en juo es tai ostele muitakaan herkkuja kaupasta, jos herkkuja syön niin joku muu on ne hankkinut (tiedoksi sille joka asiasta mainitsi)
ap
Ei ole asiallista käytöstä vanhemmiltasi. Tee lasu itsestäsi ei ne sinua huostaanota, mutta puhuvat vanhemmillesi teinin asiallisesta kasvatuksesta.
Mun 16-vuotias tyttö ostaa itselleen ruokia, kun kotona ei aina ole hänelle kelpaavaa. Monesti hän laittaa kaupasta viestiä, että tarviiko tuoda jotain. Mutta muuten en varsinaisesti lähetä häntä ruokaostoksille.
Tavallaan.
Meidän Minttu, 7, jää odottelemaan toviksi kaupan puolelle mm. laatulihalla pakatun ison reppunsa kanssa. Tulee sitten kassalle, kun näkee minun olevan kävelemässä kärrynpalautuksesta pois.
Myyjälle tekoitku-ilme päälle ja "missä mun äiti on!?"
Siinä kohtaa tuun hakemaan kersan veke ja halaan niin julmetusti samalla kassalle pahoitellen.
Taas lähti sellaset 300e kamat Mintun repussa himaan ja myyntiin.
Meidän lapset ovat kyllä käyneet itse kaupassa, joka on tässä lähellä. Kaverilla on perheen oma tili siellä, ettei edes tarvitse maksaa eikä tarvitse korttia, vaan kuittaa vain ostokset. Aika monet lapset n. 9v käyvät täällä ostamassa perheen ruokaostokset. Kyllä he myös käyvät iltapäivisin tuossa isossa kauppakeskuksessa , siellä kirjasto ja muitakin tärkeitä palveluja. Minä olen itsekin lapsena lista mukana käynyt kaupassa. Mitä siinä on noloa, en sitä ymmärrä. Ennen lapset hoitivat myös aikuisten pankkiasioita ja laskuja. Meillä näkyy kyllä lapsia aina kaupassa. Lomilla oli serkuilla ja sielläkin lapsena kävin hevosella ostoksilla, autokin oli muttei lapsilla ollut korttia. Saaristossa lapset menivät veneellä keskenään kauppaan ja kaupassa puhuttiin vain ruotsia, mutta piti selvitä silti.
Oot lapsellinen. Miksi vamhempien pitäs pelkästään juosta ostoksilla, ku ei ne niitä ostoksia yksinään käytä?
4/5