1v2kk lapsi alkanut purra tissiä imettäessä, millä tämän saa menemään ohi?
Huvikseen pureskelee. Hampaita ei nyt ole tulossa eikä muutakaan vaivaa, imetän n. 2-4krt päivässä. Tosi ärsyttävää ja kivuliasta. Muut lapset eivät ole tehneet samaa. Oon kieltänyt ja parin kerran jälkeen nostan pois rinnalta, mutta tarvii kyllä vielä maitoa kun vesi uppoaa aika huonosti. Muilla kokemuksia? Välillä syö ihan nätisti kyllä.
Kommentit (27)
Yleensä pitkä imetys on äidin toive, ja isompi lapsi ei oikeasti itse edes haluaisi tissiä mutta tekee sitä koska äiti haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä pitkä imetys on äidin toive, ja isompi lapsi ei oikeasti itse edes haluaisi tissiä mutta tekee sitä koska äiti haluaa.
Mihin tämä käsityksesi perustuu? Onko esim. jotain lähdettä tälle? Miten voi imettää pelkästä äidin toiveesta, kun minun mielestäni siine imettämisessä on kaksi osapuolta?
Lopeta imetys. 1v2kk oikea muki/nokkamuki käteen. Kyllä huolii kun jano on. Sä olet aikuinen joka päättää eikä tuo taapero. Kukaan terve lapsi ei itseänsä janoon tapa.
Omani 6kk ja ei vielä hampaita, tosin taitaa olla tulossa ? Kun niin kovasti ikenillään "pureskelee" imetyksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ois kyllä jo aika lopettaa imetys. Anna oikeaa ruokaa. Ja maitoa vaikka nokkapullosta. Ruokajuomana vesi.
Miksi? Äidinmaito on kyllä parempaa kuin toisen nisäkkään maito. Lapsi syö "oikeaa ruokaa" lisäksi 5krt päivässä.
ÄIDINMAITOA VOI PUMPATA PULLOON. TAI ANTAA KORVIKETTA.
Yli vuoden vanha ei enää tarvitse korviketta, suolisto kestää jo lehmänmaitoa.
Siis mitä ihmeen tyyppejä täällä oikein vastailee? Lapsi kertoo puremalla, että aika lopettaa imetys? Yli vuoden ikäistä lasta ei saa imettää? Onko teillä kaikki ihan hyvin? Varmaankaan ei.
Ps. Lapsi viestii haluavansa lopettaa imetyksen sillä tavalla, ettei halua enää rintaa.