Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50v ja raskaana?

Vierailija
12.04.2019 |

Voiko mitenkään olla mahdollista tulla (tiedän että on, mutta häviävän pieni tn) raskaaksi 50v:nä?
Ennestään 4 teini-ikäistä lasta, kuulun sukuun joka "hedelmöittyy miestä katsoessa", eli raskaudet alkaneet "ekasta juoksusta" ja nyt kaikki alkuraskauden pikkumerkit... yökötys, vatsan lisääntyvä puollotus, kivistys painavia nostaessa, höyhenen sivallukset sisuksissa...

Tunnetteko ketään joka olisi tullut tällä iällä luomusti raskaaksi?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni tuli raskaaksi 47- ja 48-vuotiaana. Luomusti ja lasten välillä alle vuosi ikäeroa. Harvinaista mutta ei mahdotonta laisinkaan siis raskautua viisikymppisenä..

Vierailija
22/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuottavana mies, jonka äiti oli ihan muutamaa kuukautta vailla 50v, kun tämä mies aikoinaan syntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuttavana. Ihana autocorrect.

Vierailija
24/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi et ole tehnyt raskaustestiä vaan ihmettelet täällä oletko ehkä raskaana?

Aavistin kysymyksen ja vastasin jo tuolla aiemmin. Koska raskaus on niin epätodennäköinen

Kuitenkin kirjoitit kuuluvasi sukuun, jossa naiset tulevat raskaaksi miehiä vilkaisemalla. 

... mutta ymmärrän silti iän myötä todennäköisyyden hiipuvan. Näin Israelilaisen tutkimuksen, jossa todettiin että 60% yli 45v:nä raskaaksi tulleista oli sellaisia joilla useampia raskauksia (5,6 jne) takana, siis herkästi raskaaksi tulleita. Siksi arvelin että se kohdallani saattaisi kuitenkin olla aavistuksen herkemmässä...

Vierailija
25/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aavistin kysymyksen ja vastasin jo tuolla aiemmin. Koska raskaus on niin epätodennäköinen

Kuitenkin kirjoitit kuuluvasi sukuun, jossa naiset tulevat raskaaksi miehiä vilkaisemalla. 

... mutta ymmärrän silti iän myötä todennäköisyyden hiipuvan. Näin Israelilaisen tutkimuksen, jossa todettiin että 60% yli 45v:nä raskaaksi tulleista oli sellaisia joilla useampia raskauksia (5,6 jne) takana, siis herkästi raskaaksi tulleita. Siksi arvelin että se kohdallani saattaisi kuitenkin olla aavistuksen herkemmässä...

Aivan kuin leveilisit sillä, että olenpas ehkä raskaana. Itse olisin juossut tilanteessasi jo gynelle, se kun ei ole mikään pelleilyn aihe, että olenpas raskaana lällää ja 50 vee, mutta onnea.

Vierailija
26/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on negatiivisia kommentteja. Hyvinkin voit olla raskaana ap. Toivotaan, että olet ja kaikkineen hyvin! 🙂

Vierailija
27/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kuin leveilisit sillä, että olenpas ehkä raskaana. Itse olisin juossut tilanteessasi jo gynelle, se kun ei ole mikään pelleilyn aihe, että olenpas raskaana lällää ja 50 vee, mutta onnea.

Juku, levelinkö... ehkä niin sitten :) Tarkoitus oli vain perustella miksi ylipäätään ajattelin että voisi olla mahdollista. 

Vierailija
28/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä on negatiivisia kommentteja. Hyvinkin voit olla raskaana ap. Toivotaan, että olet ja kaikkineen hyvin! 🙂

Kiitos kovin :) haleja sinulle!

Tänne kirjoittaessa pitää aina varautua, että yli puolet on huonolla tuulella :)

Vierailija
29/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun täti sai lapsen 50-vuotiaana, itse raskauduin onnistuneesti 44-vuotiaana ja sain terveen lapsen. Nykyään 45-50-vuotiaita synnyttäjiä on PALJON, ei todellakaan mitään muutamia vuodessa vaan paljon.

Luomusti ilman hoitoja raskautuvia ei kuitenkaan varmaan ole tuon ikäisissä. Moni käyttää myös lainamunasoluja tuossa iässä.

Vierailija
30/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulevaisuudessa kun sekä ihmisten odoettu elinikä yleisesti kohoaa, vaikkakin samalla sosiaali ja terveys erot kärjsityvät lisää, niin saattaa olla, että tulevaisuudessa näemme nykyistä useamman 50 vuotiaana raskaana olevan. - Jo nyt moni 45 vuotias on paljon paremmassa niin henkisessä kuin fyyisessä kunnossa kuin aivan liian moni 20 vuotias.

Vierailija
31/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun täti sai lapsen 50-vuotiaana, itse raskauduin onnistuneesti 44-vuotiaana ja sain terveen lapsen. Nykyään 45-50-vuotiaita synnyttäjiä on PALJON, ei todellakaan mitään muutamia vuodessa vaan paljon.

Luomusti ilman hoitoja raskautuvia ei kuitenkaan varmaan ole tuon ikäisissä. Moni käyttää myös lainamunasoluja tuossa iässä.

On niitä ne muutama aina, jotka saavat yllärinä vauvelin 50-vuotislahjaksi. Onneksi on kohtu poistettu, niin on yksi pelko vähemmän.

Vierailija
32/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa kun sekä ihmisten odoettu elinikä yleisesti kohoaa, vaikkakin samalla sosiaali ja terveys erot kärjsityvät lisää, niin saattaa olla, että tulevaisuudessa näemme nykyistä useamman 50 vuotiaana raskaana olevan. - Jo nyt moni 45 vuotias on paljon paremmassa niin henkisessä kuin fyyisessä kunnossa kuin aivan liian moni 20 vuotias.

Ei nyt sentään. Kunto ei takaa munasoluja.

Vierailija
33/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 50 vuotias, ja kuukautiset tulee edelleen säännöllisesti eikä merkkejäkään mistään vaihdevuosista. Jos elämäntilanne sallisi, haluaisin varmasti raskaaksi. Äitinikin sai minut myöhemällä iällä.

Vierailija
34/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö varmasti itsetuntoa, jos olet itse 34 ja lapsettomuushoidotkaan ei tepsi suhun. 

Vierailija
35/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syö varmasti itsetuntoa, jos olet itse 34 ja lapsettomuushoidotkaan ei tepsi suhun. 

Mistä noin oletit? Perjantai-illan provoilua liikkeellä?

Vierailija
36/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä montaa vuotta ole, kun uutisoitiin 55-vuotiaan naisen tulleen raskaaksi ja synnyttäneen vauvan Suomessa. Vinkuintiassa ne synnyttää lapsettomuuhoitojen avustuksella vielä 70-vuotiaana. 

Työskentelen terveyskeskuksessa lääkärinä, ja tässä hiljattain 70-vuotias nainen oli jonkinlaisten mahavaivojen ja pahoinvoinnin vuoksi tarkkailussa, ja siinä hän kuiskaillen kyseli, että onko hän ehkä raskaana. No,totesin suoraltakäsin,  ettei ole, enkä edes ottanut raskaustestiä. 

On se hullua nämä lapsettomuushoidoilla vauvan saavat seitsemänkymppiset mummot. Missä on lääkärin etiikka ja todellisuudentaju, kun tämän ikäisille vielä lapsettomuushoitoja tehdään??

Vierailija
37/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis tosi nättiä kuulla, että joku suomi24.treffit panoista olis tullut paksuksi viiskymppisenä. Ja mä olen tuupannut niitä paaaaljooon.

Vierailija
38/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antti Lindmanin vaimo sai muistaakseni 54 vuotiaana pari vuotta sitten ensimmäisen lapsensa. Siis ei olisi ihme sinunkaan raskautesi.

Vierailija
39/39 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sentään. Kunto ei takaa munasoluja.

Hyvä pointti; ehkä niitä kaivetaankin pakkasesta, voitaisiinko niitä "istuttaa" myöhemmin lisää.....

En muista mitkä ovat yläikärajat sille, että esimerkiksi lapsen adoptioon ottaminen olisi mahdolinen.  Mutta haenkin enempi takaa, että erilaiset tavat saada lapsi(a) tulevat lisääntymään tulevaisuudessa.