Mitä laitatte karjalanpiirakoiden päälle?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummo kun aikanaan teki leivinuunissa piirakat voilla niin eipä tarvinnu mitään päälle.
Joo siis ne rukiiset. Karjalanpiirakka osaaminen taitaa vain hävitä ajan kuluessa.
Ei pidä hävitä. Minusta karjalanpiirakat, karjalanpaisti ja makaronilaatikko pitäisi kehystää ja niiden ympärille luoda uutta gastronomiaa. Muhennokset on ihania uuniruokia. Piiraiden täytöllä on rajattomat mahdollisuudet ja teinpä kerran makaronilaatikon ja korvasin jauhelihan savustetulla lohella. <3
Munavoita, pelkkää voita tai ei mitään. En yksinkertaisesti hyväksy karjalanpiirakkaa juustolla tai kinkulla tai kasviksilla. Olen maistanut, ei vaan uppoa, ei.
Lapsuuden peruja varmaan, muistan vieläkin kuinka järkytyin kun koulukaverini kanssa mentiin hänen luokseen ja sulatti mikrossa juustoa karjalanpiirakan päälle. En ollut koskaan edes kuullut moisesta 😂 Olin 12-vuotias.
Jos ei ole munia ja voita, jätän syömättä mieluummin.
Aito ruispiirakka, voidellaan voisulalla, laitetaan päälle munavoita ja kruunataan komeus hiilien päällä halsterilla grillatulla lohella. <3<3<3<3<3
Rasvaa ja murskaan fetajuustokuutioita päälle. On ihan törkeän hyvää.
Voita, ihan oikeaa suolaista voita, ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Voita, ihan oikeaa suolaista voita, ei muuta.
Ja sitten myös karvainen mies pursottaa päälle paskaa!!!!!!!!!!!!!
Kananmunaa ja avokadoa ja ripaus suolaa
Vierailija kirjoitti:
Mummo kun aikanaan teki leivinuunissa piirakat voilla niin eipä tarvinnu mitään päälle.
Miksi mummo teki ne piirakat leivinuunissa? Ahdas ha kuuma paikka.
Vaihtoehtoja tilanteen mukaan on useita:
Joulukinkkua ja sinappia (nämä yhdessä, muutoin erikseen), graavilohi, kananmunia, mutta kyllähän se munavoi toimii parhaiten.
Jos on uunista vasta tulleita, pelkkä voi riittää.
Piirakat ei tarvitse yhtään mitään lisuketta päälle, ihan parhaita sellaisenaan.
munaa, kalaa, maksamakkaraa, vähän kaikkea mitä keksii.
Valkohomejuustoa kera salaatinlehden, kurkun ja tomaatin. Joskus pepperonia, suolakurkkua. Voita. Tai en mitään.
Suomalaiset laittaa päälle usein juustoa ja lämmittää tai makkaraa ja suolakurkkua.Raejuustoa ja persiljaa.Joskus munavoita ja puolukkahilloa.Meillä on laitettu myös lohipasteijaa ja tonnikala.
Harvoin syön karjalanpiirakoita, mutta silloin kun syön, niin Atrian kevytlauantaimakkaraa.
Vierailija kirjoitti:
Munavoita, pelkkää voita tai ei mitään. En yksinkertaisesti hyväksy karjalanpiirakkaa juustolla tai kinkulla tai kasviksilla. Olen maistanut, ei vaan uppoa, ei.
Lapsuuden peruja varmaan, muistan vieläkin kuinka järkytyin kun koulukaverini kanssa mentiin hänen luokseen ja sulatti mikrossa juustoa karjalanpiirakan päälle. En ollut koskaan edes kuullut moisesta 😂 Olin 12-vuotias.
Jos ei ole munia ja voita, jätän syömättä mieluummin.
Kinkkuhan on yksi parhaimmista lisukkeista karjalanpiirakalle.
Munavoita kun tulee nuorempi poika ja yksi kaveri kylään, itsekseen laitan kinkkua.
Häissä olen muutaman kerran laskenut maidit niitten päälle kun olen ollut yksin keittiössä.