Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa kertoa tapailukumppanille, että on steriloitu

Vierailija
12.04.2019 |

Olen 35-v. nainen ja lapset ja sterilisaatio tehty . Tapailen miestä, jolla ei ole lapsia. Hän saattaa haluta lapsen mutta suhteemme on niin alussa, että tuntuu hullulta kertoa jotain noin vakavaa.

Pitäisikö kuitenkin ottaa asia esille vai odottaa sopivaa hetkeä? Onko jollakulla kokemusta?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksiä on jo kerran ollut ja siinä en vain saanut sanottua (minulla on hormonikierukka runsaiden vuotojen takia ja lisäksi molemmat halusimme kortsun). Joten se kortti oikeastaan meni jo. Tuntuu että olemme henkisesti tosi ihastuneet ja miehelle on tosi romahduttava tieto, jos hän lapsia haluaa.

Myönnän; olen nynny ja mokannut tässä. Ainoa toivo on, että mies ei haluaisi lasta.

Ap

Ole nyt aikuinen ja kanna vastuusi. Sattuu varmasti, mutta tulee sattumaan vielä enemmän myöhemmin jos lapsisuunnitelmat ei menekään yksi yhteen. Eikä olisi reilua edes silloin, kun toinen on epävarma haaveistaan. Tsemppiä asian suhteen!

Itse kerroin tällä viikolla juuri tindernaiselle parin kolmen päivän viestittelyn jälkeen mitä haluan lasten osalta. Hän paljasti omansa eikä rimmannut. Harmitti hetken, mutta parempi kummallekin jatkaa sopivan etsimistä.

Tuolla tavalla voi missata sen oikean. Jos on vaan lista asioita, joiden pitää täsmätä. Kun olen tavannut sen, jonka kanssa sydämet sykkii samaan tahtiin niin yhdessä ollaan vaikka olosuhteet pistäisikin vähän vastaan. En saanut kaikkea mistä haaveilin, mutta sain rinnalleni ihanan ihmisen, toisen puolikkaani.

Jos toinen haluaa vanhemmaksi koko sydämestään, mutta kumppanin takia jää lapsettomaksi, se voi katkeroittaa loppuiäksi. Samaten, jos omiin tulevaisuudensuunnitelmiin ei missään nimessä kuulu jälkikasvu (eikä esim. välttämättä edes pidä lapsista) mutta myöntyy kumppanin painostuksen alla.

Mielestäni on aina parempi erota kuin elää loppuelämänsä omaa luonnettaan vastaan. Eri

On myös sanonta, että emme menneet naimisiin, koska haluamme viettää loppuelämämme yhdessä vaan koska emme voi elää erossa toisistamme. Ei tietysti oikeasti noin kärjistetysti, mutta kyllä joillekin se rakas on sellainen, että on ihan aidosti valmis laittamaan elämän prioriteettejaan ja tavoitteitaan ja toiveitaan uusiksi, jotta yhteinen elämä saa mahdollisuuden.

Toiset ihmiset kiintyvät vahvemmin kuin toiset, tunne-elämä ei ole kaikilla samanlainen. Joku siis löytää vaivatta kymmeniä hyviä kumppaniehdokkaita ja toinen ei. Sitten on tietysti vielä karkeasti ilmaistuna markkina-arvo, toisen on helpompi seuloa isosta massasta kuin toisten. 

Vierailija
22/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkin asiat on parempi pitää vain omana tietonaan, ja tuo on ehdottomasti yksi sellainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkin asiat on parempi pitää vain omana tietonaan, ja tuo on ehdottomasti yksi sellainen.

Ehdottomasti pitää kertoa, muuten menee luottamus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä