Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa kertoa tapailukumppanille, että on steriloitu

Vierailija
12.04.2019 |

Olen 35-v. nainen ja lapset ja sterilisaatio tehty . Tapailen miestä, jolla ei ole lapsia. Hän saattaa haluta lapsen mutta suhteemme on niin alussa, että tuntuu hullulta kertoa jotain noin vakavaa.

Pitäisikö kuitenkin ottaa asia esille vai odottaa sopivaa hetkeä? Onko jollakulla kokemusta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun seksi tulee kuvioon mukaan? Puhutte varmaan ehkäisystä ennen sitä, eikö silloin olisi kätevää mainita..?

Vierailija
2/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on haaveena lapsi niin mitä aikaisemmin sen parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap olisi mies vastaisin: Siinä vaiheessa, kun tapailukumppani sanoo olevansa raskaana.

Vierailija
4/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut viestittelyn alkuun. Mikäli toinen lapseton niin vielä nopeammin. Lapsikysymys niin iso ja jos itsellä tehty selvä ratkaisu asiaan, niin reilua kertoa nopeasti.

Vierailija
5/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä on jo kerran ollut ja siinä en vain saanut sanottua (minulla on hormonikierukka runsaiden vuotojen takia ja lisäksi molemmat halusimme kortsun). Joten se kortti oikeastaan meni jo. Tuntuu että olemme henkisesti tosi ihastuneet ja miehelle on tosi romahduttava tieto, jos hän lapsia haluaa.

Myönnän; olen nynny ja mokannut tässä. Ainoa toivo on, että mies ei haluaisi lasta.

Ap

Vierailija
6/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, ennen sänkypuuhia. Oma nykyinen mieheni otti siinä vaiheessa puheeksi sen, että haluaa vakavasti perheen ja pian. Se oli minulle pieni yllätys, mutta ehdottomasti oli oikea kohta keskustella ja miettiä siinä paikassa. Siitä eteenpäin tulee sitten taas lisää tunteita mukaan.

Vierailija
7/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pidempiaikainen suhde on toiveissa, niin olisi reilua kertoa pikapuoliin. Eikö suhteen alussa puhuta tulevaisuudensuunnitelmista ja -toiveista ja siinä tule lapsikysymyskin käsiteltyä?

Vierailija
8/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sterkka olisi pitänyt kertoa HETI! Ainoa suhde mikä ap:n kanssa tulisi kyseeseen on fwb-suhde.

Vierailija
9/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksiä on jo kerran ollut ja siinä en vain saanut sanottua (minulla on hormonikierukka runsaiden vuotojen takia ja lisäksi molemmat halusimme kortsun). Joten se kortti oikeastaan meni jo. Tuntuu että olemme henkisesti tosi ihastuneet ja miehelle on tosi romahduttava tieto, jos hän lapsia haluaa.

Myönnän; olen nynny ja mokannut tässä. Ainoa toivo on, että mies ei haluaisi lasta.

Ap

Ole nyt aikuinen ja kanna vastuusi. Sattuu varmasti, mutta tulee sattumaan vielä enemmän myöhemmin jos lapsisuunnitelmat ei menekään yksi yhteen. Eikä olisi reilua edes silloin, kun toinen on epävarma haaveistaan. Tsemppiä asian suhteen!

Itse kerroin tällä viikolla juuri tindernaiselle parin kolmen päivän viestittelyn jälkeen mitä haluan lasten osalta. Hän paljasti omansa eikä rimmannut. Harmitti hetken, mutta parempi kummallekin jatkaa sopivan etsimistä.

Vierailija
10/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt heti.

Vierailija
11/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smoothisti kysyt tulevaisuuden toiveista ja suunnitelmista. Ohjaat keskustelun siihen missä vaiheessa itse olet menossa.

Vierailija
12/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemme huomenna, kerron sitten. Kiitos viesteistänne! Asia on ehkä itsellenikin vaikea, koska pohjimmiltani haluaisin vielä lapsen mutta ratkaisu oli aikoinaan oikea tai ainakin oikeantuntuinen.

Ap

Vierailija
13/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti, kun hillot on varmistettu eli aika pian aamenen jälkeen.

Vierailija
14/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ole nyt aikuinen ja kanna vastuusi. Sattuu varmasti, mutta tulee sattumaan vielä enemmän myöhemmin jos lapsisuunnitelmat ei menekään yksi yhteen. Eikä olisi reilua edes silloin, kun toinen on epävarma haaveistaan. Tsemppiä asian suhteen!

Itse kerroin tällä viikolla juuri tindernaiselle parin kolmen päivän viestittelyn jälkeen mitä haluan lasten osalta. Hän paljasti omansa eikä rimmannut. Harmitti hetken, mutta parempi kummallekin jatkaa sopivan etsimistä.

Tuolla tavalla voi missata sen oikean. Jos on vaan lista asioita, joiden pitää täsmätä. Kun olen tavannut sen, jonka kanssa sydämet sykkii samaan tahtiin niin yhdessä ollaan vaikka olosuhteet pistäisikin vähän vastaan. En saanut kaikkea mistä haaveilin, mutta sain rinnalleni ihanan ihmisen, toisen puolikkaani.

Vierailija
15/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lapsettomuus on kynnyskysymys, joten otan sen esiin heti kun tapaan uuden mahdollisen kumppanin, tai jo ennen tapaamista. Kun kysytään toiselta että onko sulla lapsia, sanon että ei ole enkä haluakaan.

Vierailija
16/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuolla tavalla voi missata sen oikean. Jos on vaan lista asioita, joiden pitää täsmätä. Kun olen tavannut sen, jonka kanssa sydämet sykkii samaan tahtiin niin yhdessä ollaan vaikka olosuhteet pistäisikin vähän vastaan. En saanut kaikkea mistä haaveilin, mutta sain rinnalleni ihanan ihmisen, toisen puolikkaani.

Meillä taitaa olla ajatusmaailmassa se fundamentti ero! Sinulle jos ymmärsin oikein on maailmassa vain yksi 'se oikea', kun taas mulle niitä on erittäin todennäköisesti useita kymmeniä todella hyviä kumppaneita.

Tietysti aina voidaan myös kysyä olisiko 'se oikea' sitten valmis luopumaan lapsihaaveestaan minun vuoksi?

Vierailija
17/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ollaan vielä lisääntymisikäisiä niin on törkeetä ettei tuosta kerro heti alussa.

Vierailija
18/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pitkitä enää yhtään. Se ei ole oikein. Tuhlaa aikaansa, jos haluaa lapsia.

Vierailija
19/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta asiasta tulis mainita ohimennen ennen hedelmöityshoitoja.

Vierailija
20/23 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos toinen haluaa vanhemmaksi koko sydämestään, mutta kumppanin takia jää lapsettomaksi, se voi katkeroittaa loppuiäksi. Samaten, jos omiin tulevaisuudensuunnitelmiin ei missään nimessä kuulu jälkikasvu (eikä esim. välttämättä edes pidä lapsista) mutta myöntyy kumppanin painostuksen alla.

Mielestäni on aina parempi erota kuin elää loppuelämänsä omaa luonnettaan vastaan. Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän