Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni antaa taaperon lääppiä tissejään kaiken aikaa - onko se ihan normaalia?

Vierailija
12.04.2019 |

Ovat lopettaneet imettämisen jo kuukausia sitten, lapsi 1 v 7 kk, eli ei mikään vauva enää. Oltiin tänään lounaalla yhdessä ja oikeasti kiusaannutti katsoa, kuinka julkisella paikallakin lapsen käsi oli melkein koko ajan äidin paidan sisällä, venytti kaula-aukkoa, hankasi päätään rintoihin ja rintaliivien sisäänkin laittoi kättään. Sisko ei mitenkään kieltänyt lasta, ottanut kättä pois, laittanut rattaisiin istumaan, antanut jotakin muuta kosketeltavaa käsiin, kunhan vaan tyynesti istui ja oli lääpittävänä.

Onko tuollainen ihan tavallista oikeasti? Onko pakko hyväksyä tuollainen "kopelointi", jos lapsia aikoo hankkia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, yllättävää. Mä ajattelisin itse, että raja menisi siinä, ettei lapsen annettaisi ravintolassa venyttää äidin paitaa niin että rintaliivit näkyvät ilman että äiti puuttuisi siihen mitenkään. Mutta näköjään olen sitten väärässä. 

Jaaha, et kertonut avauksessa että lapsi nosti äidin paitaa niin että rintaliivit näkyivät. Sen itsekin lempeästi estäisin. Mutta avauksessa kerrotut asiat ovat mielestäni ihan normaaleja ja sallittavia (taaperon käsi äidin paidan alla, pään hankaaminen rintoihin).

Sanoin että venytti kaula-aukkoa, sillä tarkoitin sitä rintaliivien näyttämistä, olisi pitänyt kirjoittaa tarkemmin että tosiaan rintaliivit näkyivät ihan kunnolla. 

Jaa, ei edelleenkään kuulosta kovin sopimattomalta.

Vierailija
22/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko taapero poika? Siinä tapauksessa täysin normaalia. Myös aikuiset miehet lääppivät tissejä kaiken aikaa, tosin ei ehkä oman äidin, mutta taaperolla ei ole paljon varaa valita.

Sukupuolella ei ole tässä asiassa merkitystä. Taapero ei lääpi äitiään seksuaalisessa mielessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kerran häissä, missä morsian kesken hääruokailun vetäisi hääpuvun yläosan vyörärölle, molemmat rinnat pullautti paljaaksi  ja alkoi imettämään lastaan.

Lohimeldaljongit kermaviilikastikkeella jäi lautaselle koska imetys on ihan luonnollinen asia ja minä se tässä olen estynyt traumatisoitunut vanhan maailman jäänne.

Vierailija
24/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on normaalia, että taapero haluaa tehdä noin, mutta se ei ole normaalia, että taaperon äiti antaa tämän tehdä noin julkisella paikalla. Se on sitten oma asia, miten asiaan itsekseen kotioloissa suhtaudutaan. Jos asia ei äitiä häiritse, niin mikäs siinä. Itseäni kyllä häiritsisi. Äidin keho on hänen oma kehonsa ja hänellä on oikeus päättää siitä.

Vierailija
25/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minä äitinä puuttuisin tuohon lähinnä siksi että jos en enää imetyspaitaa käytä, en tahdo että sen kaula-aukko venytetään pilalle. Enkä muutenkaan tykkää siitä että vaatteitani revitään. Siis siirtäisin lapseni kädet muualle, sanoisin "älä revi äidin vaatteita" ja ohjaisin huomion muualle. Kyllä 1 v 8 kk jo kykenee ymmärtämään ettei toisten vaatteita saa repiä, eihän se saa leikeissäkään repiä muiden lasten vaatteita.

En myöskään antaisi pistää käsiä paidan alle omin luvin. Enkä imettämisen loputtua ollenkaan. Äidilläkin on oikeus omaan ruumiisensa ja yksityisyyteen. Pään painaminen rinnalle jne on ihan okei, mutta ei sillä lapsella ole sen suurempaa oikeuttaa tunkea käsiään vaatteideni alle kuin kenelläkään muullakaan.

Lapsen on tosi tärkeää oppia, että ketään ei saa koskea ilman lupaa. Näin hän oppii itsekin vetämään rajoja muille ihmisille, mikä sitten voi säästää kaikenlaiselta ikävyydeltä.  Siis tottakai lapsi saa koska vaan tulla syliin ja halimaan ja suukottaa, mutta vaatteiden alle menemiseen vedän kyllä rajan.

Vierailija
26/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia.

Vierailija
27/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan äidin ja vauvan oma asia. Älä vaivaa päätäsi sillä. Katso muualle, jos sinä kiusaannut niin helposti. Joillakin vauvoilla kestää rintamaidosta tai rinnasta vieroitus kauankin, anna äidille ja vauvalle rauha. Lisäksi, vajaa kahden vuoden ikäinen on vielä vauva. Ainakin omissa silmissäni.

Ei todellakaan ole vauva, haloo. Sitä paitsi tuollainen lääppiminen todellä näyttää kiusalliselta muiden kuin äidin mielestä.

Vierailija
28/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että ap jotenkin seksualisoi vauvan toiminnan.

Ja se on outoa jos mikä...

Vierailija
29/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, minä äitinä puuttuisin tuohon lähinnä siksi että jos en enää imetyspaitaa käytä, en tahdo että sen kaula-aukko venytetään pilalle. Enkä muutenkaan tykkää siitä että vaatteitani revitään. Siis siirtäisin lapseni kädet muualle, sanoisin "älä revi äidin vaatteita" ja ohjaisin huomion muualle. Kyllä 1 v 8 kk jo kykenee ymmärtämään ettei toisten vaatteita saa repiä, eihän se saa leikeissäkään repiä muiden lasten vaatteita.

En myöskään antaisi pistää käsiä paidan alle omin luvin. Enkä imettämisen loputtua ollenkaan. Äidilläkin on oikeus omaan ruumiisensa ja yksityisyyteen. Pään painaminen rinnalle jne on ihan okei, mutta ei sillä lapsella ole sen suurempaa oikeuttaa tunkea käsiään vaatteideni alle kuin kenelläkään muullakaan.

Lapsen on tosi tärkeää oppia, että ketään ei saa koskea ilman lupaa. Näin hän oppii itsekin vetämään rajoja muille ihmisille, mikä sitten voi säästää kaikenlaiselta ikävyydeltä.  Siis tottakai lapsi saa koska vaan tulla syliin ja halimaan ja suukottaa, mutta vaatteiden alle menemiseen vedän kyllä rajan.

Minä taas ajattelisin, että kun saa pienenä tuntea läheisyyttä yllin kyllin, säästyy vanhempana kaikenlaisella ikävyydeltä.

Itselläni on kolme lasta, jotka ovat kaikki taaperoina repineet vaatteita. Ei kukaan heistä enää revi.

Vierailija
30/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli miten luonnollista tahansa, en minä ainakaan julkisella paikalla anna lapsen repiä vaatteitani ja tunkea itseänsä paitani alle ja lääppiä rintojani. Enkä kotonakaan halua että vaatteita venytetään ja roikutaan tisseissä kiinni.

Vierailija
31/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sun siskolla on tällainen vaihe menossa, että ”kun näitä tissejä on nyt tässä jo tullut vilauteltua aiemminkin, niin mitä väliä”. Onneksi lapaset kyllä lopettavat tuon paidan venyttämisen itse jossain vaiheessa, kun äiti ei näköjään pysty kieltämään sitä nyt.

Vierailija
32/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ällöttävää julkisella paikalla - sanoo itsekin lapsiaan imettänyt äiti, mutta ei julkisesti.

Vierailija
33/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että ap jotenkin seksualisoi vauvan toiminnan.

Ja se on outoa jos mikä...

Miten niin? Sinusta on ok paljastella naisen rintaliivejä julkisella paikalla? Ja kyseessä ei ollut vauva.

Vierailija
34/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tavallista, kuuluu äidin ja lapsen kehitykseen. Sitten aiheellista ulkopuolisten puuttua kun lapsi aloittaa esikoulun. 

Eikä kuulu. Meillä imetys lopetettiin vuoden ikäisenä kuin seinään ja ei todellakaan ilmennyt mitään tuollaista.

Normaalia olisi ollut hamuta tissejä sillä tuskin itse imeminen on ollut lapselle vastenmielistä, mutta voihan olla, että on traumatisoitunut äkkilopettamisesta, ettei ole kyennyt.  Ennenvanhaan saatettiin imettää 4-vuotiaiksi, kauhulla olen seurannut näitä keskusteluja joissa alle vuoden vanha vauva pakotetaan syömään omatoimisesti kiinteää ruokaa muun perheen kanssa.  

Miten se omatoiminen kiinteiden syönti poissulkee imetyksen tai toisin päin?

Eikö se niin mene, että kun lapsi itse konkreettisesti vie ruokansa suuhun, niin hän myös luonnollisesti syö kiinteitä sen verran kuin hänelle siinä vaiheessa luonnollista on, ja muun ravinnon korvaa maidolla.

Tämä ei nyt ole mikään sormiruokailun puheenvuoro, mutta mielestäni liität kyllä kiinteiden syönnin ja imetyksen hassusti yhteen. Enemmän se syöttäminen ja erityisesti velkojen juottaminen johtaa siihen, että lapsi syö enemmän kiinteitä vs maitoa kuin siinä iässä hänelle on luontaista.

Vierailija
35/36 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan äidin ja vauvan oma asia. Älä vaivaa päätäsi sillä. Katso muualle, jos sinä kiusaannut niin helposti. Joillakin vauvoilla kestää rintamaidosta tai rinnasta vieroitus kauankin, anna äidille ja vauvalle rauha. Lisäksi, vajaa kahden vuoden ikäinen on vielä vauva. Ainakin omissa silmissäni.

1v7kk ei ole vauva. Vauvuus loppuu ensimmäiseen ikävuoteen, josta alkaa taaperous.

Vierailija
36/36 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaihessa voi harkita lääppimisen kieltämistä kun se johtaa erektioon.

Kieltää se kannattaa viimeistään, kun poikasi saa siitä siemensyöksyn.

Innokkaimmille äideille tiedoksi: kun poikavauva on 2 kk, voi aloittaa tämän pippelin runkkailun. Se jäykistyy jo mukavasti. Kun sitä säännöllisesti tekee, ei poika osaa siitä kieltäytyä. Saa jo 4-5 v siitä kuivia orkkuja ja se on osa päivärutiineja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän