Marketit taas Kindermunia hyllyt väärällään, vaikka muoviroskakeskustelu ykköspuheenaiheita
Samoin kaikki muutkin pääsiäisen yllätysmunat, aika moraalitonta kun maailma hukkuu muoviin. Lapselle muovikrääsästä hetken ilo ja kaikki lentää kohta jorpakkoon. Huom, ajattele globaalisti kuinka paljon maailmalla myydän näitä turhakkeita vuosittain.
Kommentit (38)
Olen koittanut tyrkyttää tenaville egologiesti parempia Mingon munia, mutta eivät tykkää kun niissä ei juurikaan ole sitä "yllätystä",
Vierailija kirjoitti:
Olen koittanut tyrkyttää tenaville egologiesti parempia Mingon munia, mutta eivät tykkää kun niissä ei juurikaan ole sitä "yllätystä",
Egologiesti 😄
Noi yllätykset vois edes olla parempia, niin ne ei heti päätyis roskiin! Mulla on jossain jemmassa varmaan vieläkin jotain 90-luvun happy hippoja ja leo leijonia ym krokotiileja joitakin, niillä oli kiva leikkiä ja niitä keräiltiin. Nykyään 90% yllätyksistä ihan turhaa shaibaa. Ja eikö sitä muovipalleroa voisi korvata millään ekologisemmalla?! Me ostetaan välillä noita ns. Töhnämunia,ne on parempi vaihtoehto vaikka niissäkin kyllä pienet muovilusikat mukana.
Ja koululaiset lakkoilee ilmaston puolesta, mutta eivät suostu luopumaan yllätysmunista ja muovileluista :) Aika paljon taitaa tuprutella ne kiinalaiset tehtaat myrkkyjä taivaalle että länsimaiset lapsukaiset saa kahden minuutin ilon muovileluista.
Tokmannit ja muut halpa-hallit myy 24 munan "kennoja" ettei varmaan vaan lopu kinderit kesken pääsiäisen aikaan, siitähän se poru ja itku syntyisi.
Samaa mieltä että yllätysten pitäisi olla parempia. Itse leikin lapsena kirjaimellisesti vuosia mm. Kyöpelinvuori munien leluilla. Niistä sai sellaisia pikkuautoja ja robotin näköisiä kissoja ja koiria. Sininen oli mun lemppari ja kovassa käytössä niin siltä katkes korvat kun olin liian raju, mutta laadukkaita ne olivat! Toiseksi, mäkkärilelut oli myös laadukkaita. Sieltä sai mm. pieniä nalle puh pehmoja joilla oli vaatteita kuten huppareita ja Ruu lelujen sisällä oli toimiva vieterisysteemi! Ja muovilelut olivat isoja ja tukevia. Nyt sieltä saa laadutonta pikku krääsää..
Lapsille yllätys on mieluinen. Muistan sen omasta lapsuudestanikin.
Ehkä yllätyksistä voisi tehdä hyödyllisiä krääsän sijaan. Muutama vuosi sitten joissain pääsiäismunissa oli esim. pyyhekumeja ja terottimia.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Pitääkin käydä ostamassa muutama kinder niin kaupan hyllyt pelastuvat.
Rynkkymaasturilla hypermarkettiin ostamaan muovikrääsämunia mutta samalla pidetään ilmastotekona kun äiti ostaa luomumaitoa 😁
joo ja ne ilmastoahdistuneet lapset ja niiden vanhemmat ostaa munia eikä yhtään ajattele ilmastoa... niinhän se nytkin on unohtunut monelta tämä ilmastoaktiivisuus, kunhan käytiin ottamassa selfie someen, että ollaan ilmastohuolestuneita ja sen jälkeen lähdettiin normaalisti lomalle tekemään hiilijalanjälkiä ja körrötellään kerran päivässä kauppaan omalla autolla.
Mua jo lapsena ärsytti se muovikrääsä. Suklaa oli hyvää ja olisin halunnut, että sisällä ei olisi mitään tai sitten olisi vaikkapa suklaarakeita, kuten Lidlin munissa nykyään.
Samat ihmiset jotka ostavat muovilelumunia, paukuttavat uutena vuonna taivaalle muutaman 1000 e edestä raketteja.
Ja eivät näe tässä mitään tuomittavaa.
Meillä kaikki yllätykset talletetaan isoon peltirasiaan, joka otetaan esille kun tylsyys yllättää. Muovikuoret menee muovinkeräykseen. Ehkä pääsiäismunat nyt ei ole ihan pahin saastuttaja kuitenkaan.
Hyvä pointti, itse en osta yllätysmunia lainkaan. Mignon-munia ja suklaapupuja kyllä!
Pääsiäinen on kerran vuodessa. Naiset sen sijaan tuhertavat 365 päivää vuodessa (pillu)karvojensa parissa josta tulee älyttömät määrät muovijätettä.
Vierailija kirjoitti:
Rynkkymaasturilla hypermarkettiin ostamaan muovikrääsämunia mutta samalla pidetään ilmastotekona kun äiti ostaa luomumaitoa 😁
Ja pääsiäisen jälkeen voikin taas varailla vuoden toista lomamatkaa stressaavaa arkea piristämään. Mutta ei se menoa haittaa, kun pahvit kierrättää ja hakee lähitilalta kananmunia. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kieltoon. Takaisin keskiajalle.
Moni hyvä asia pilataan mustavalkoajattelulla.
Vierailija kirjoitti:
Moni ostaa luomua ym. terveys- tai makusyistä, ei ilmaston pelastumisen takia.
Kaikki kieltoon. Takaisin keskiajalle.