Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bussissa seisovat ihmiset

Vierailija
12.04.2019 |

Mikä siinä on, että vaikka paikkoja olisi bussissa vapaana vaikka muille jakaa, on aina yksi ihminen vähintään tönöttämässä invoille ja vaunuille tarkoitetulla paikalla. Tänään meitä oli 4 ihmistä koko bussissa ja eiköhän yksi täti seissyt noin 6(?) Pysäkin välin vaunujeni vieressä. Ymmärrän yhden tai kahden pysäkin välin seisojat, mutta ahdistaa aina kun seisojat huojuvat ja heiluvat ja välillä bussin äkillisissä liikkeissä saa pelätä että seisoja kaatuu vauvan päälle. Miksi ei vaan voi istua alas??

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensin tuli mieleen, että jos tädillä oli joku ongelma penkistä ylös nousemisen/istumisen kanssa? siksi halusi mieluimmin seistä? Itsellä on ollut todella kivulias välilevyn pullistuma, ja silloin kyllä seisoin siinä bussissa aina selän ollessa kipeimmillään, istua ei vain voinut. Mahduit kuitenkin ilmeisesti lapsesi kanssa siinä vaunukolosessa olemaan tädistä huolimatta?

Vierailija
2/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos bussissa on vain yksittäisiä vapaita paikkoja niin seisojia löytyy. Joillain ihmisillä on  ilmeisesti vaikeaa istua toisen viereen.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joudun työni takia istumaan niin paljon, että lonkkaa ja pakaraa särkee ajoittain. Koitan siis välttää istumista aina kun mahdollista. Toki siirryn pois tieltä, jos joku tulee lastenrattaiden kanssa tms.

Vierailija
4/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse joudun työni takia istumaan niin paljon, että lonkkaa ja pakaraa särkee ajoittain. Koitan siis välttää istumista aina kun mahdollista. Toki siirryn pois tieltä, jos joku tulee lastenrattaiden kanssa tms.

Tämä. Itselläni ei ole onneksi mitään vaivaa terveyden kanssa, mutta työssäni käytännössä istun koko päivän, joten ihan mielelläni seison esimerkiksi bussimatkan. Jos ovien kohtaan tulee kahdet rattaat, niin annan toki tilaa.

Vierailija
5/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta sinä ap lapsellesi tulevaisuudessa hieman avakatseisuutta. Opettele sitä ensin itsekin.

Vierailija
6/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus seison jos joka penkillä on vain yksi ihminen, eli joutuisi istumaan toisen viereen kauppakassien kanssa niin menen siihen vaunupaikkaan seisomaan tai istumaan. Siitä on helppo nousta tai lähteä kassien kanssa kun oma pysäkki tulee.

Vierailija
7/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seison usein bussissa juurikin selkäkipujen vuoksi. Seisten hallitsen alaselän kipualueet paremmin heilahtelevassa bussissa. Aloitus on sanaa luokkaa kuin ”Miksi tuot kiljuvan kakarasi bussiin? Kanssamatkustajat tarvitsisivat kuulosuojaimet.”

Vierailija
8/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas uusi syy pahoittaa mielensä. Uskomatonta. AP:lle vastaprovona voisi heittää, että minua pelottaa mahdollisuus rattaiden kaatumisesta päälleni, kun äiti vain räplää puhelintaan, eikä vauhdi lasta/rattaita lainkaan.

Vierailija
9/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä istun työssäni koko päivän, joten seisominen työpäivän jälkeen tekee hyvää. Eiköhän ne ihmiset pystyssä pysy huojumisesta huolimatta, vai onko joku joskus kaatunut vauvasi päälle?

Vierailija
10/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yleensä seison ihan siksi, kun teen istumatyötä, ja yritän välttää vapaa-ajallani turhaan istumista. Eli bussissa, metrossa tms seison.

Vierailija
11/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi selkäongelmat voivat olla syynä. Kaikki eivät pysty istumaan.

Vierailija
12/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamatkustajat voi olla hiljaa. 

Vierailija
13/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielensäpahoittaja liikkeellä taas. 

Vierailija
14/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän sinun ensin opetella suvaitsevaisuutta.

Vierailija
15/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin toki manspreadata  istuimilla, ja levittää vielä naisten tapaan kantamukseni neljälle penkille. 

Vierailija
16/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän siellä bussissa saa seistä ja voi olla ihan jokin syykin miksi seisoo. Mutta on kyllä myönnettävä, että itsekin olen muutaman kerran hieman huolestuneena katsonut, kun joku seisoo varsin epävakaisen oloisesti vaunujeni vieressä bussissa. Kahdesti on ollut sellainen läheltä piti tilanne, että joku on meinanut horjahtaa vaunujeni päälle.

Vierailija
17/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän siellä bussissa saa seistä ja voi olla ihan jokin syykin miksi seisoo. Mutta on kyllä myönnettävä, että itsekin olen muutaman kerran hieman huolestuneena katsonut, kun joku seisoo varsin epävakaisen oloisesti vaunujeni vieressä bussissa. Kahdesti on ollut sellainen läheltä piti tilanne, että joku on meinanut horjahtaa vaunujeni päälle.

Ai lattemamma ei jaksa kävellä? 

Vierailija
18/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä keskivälikössä seiskööt kuinka tykkäävät, mutta minua rasittaa ne ruuhkabussissa käytävälle seisomaan jäävät, jotka eivät istu, vaikka paikka vapautuisi nenän alta. Helpottaisi paljon muiden oloa, jos kaikki istumapaikat täytettäisiin ja käytävät jäisi mahdollisimman tyhjäksi liikkumista varten.

Vierailija
19/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä keskivälikössä seiskööt kuinka tykkäävät, mutta minua rasittaa ne ruuhkabussissa käytävälle seisomaan jäävät, jotka eivät istu, vaikka paikka vapautuisi nenän alta. Helpottaisi paljon muiden oloa, jos kaikki istumapaikat täytettäisiin ja käytävät jäisi mahdollisimman tyhjäksi liikkumista varten.

Miksi istuisin? En ole laiska palstavalas jonka elämäntehtävä on roikkua netissä maaten ja istuen 

Vierailija
20/31 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai lattemamma ei jaksa kävellä? 

Käveletkö itse 25km töistä kotiin? Kyllä mä vaikka viereiseen kaupunginosaan kävelen, mutta en nyt sentään koko päivää istuta taaperoita vaunuissa, että löntystän kokonaan toiseen kaupunkiin.