Voiko köyhä näyttää varakkaalta?
Kommentit (27)
Olen äitiyslomalla ja kaiken mahdollisen maksamisen jälkeen käteen jää hyvin pieni summa. Menin kerran muuten vaan kierrätyskeskuksen ilmaisjaettavien tavaroiden ja vaatteiden koppeihin tonkimaan, ja jäin koukkuun. Jos tunnet merkkejä tai materiaaleja yhtään, ja jaksat tonkia, voit löytää helmiä. Vuokkoa, Stonz-kenkiä, dr. Denimin farkkuja, Hunkydoryn paitoja, silkkivillasekoitehuiveja jne. Paljon on ns. Roskaa, mutta kärsivällisellä etsimisellä olen löytänyt laatua ilmaiseksi. Pesen tietysti ennen käyttöä, mutta olen ollut yllättynyt kuinka hyvää tavaraa löytyy. Siispä väitän, että köyhä voi olla tyylikäs siinä missä rahakaskin.
En tiedä varakkuudesta mutta joskus on joku vanhempi rouva kutsunut insinööriksi :p
Siistit hyvinhoidetut vaatteet ja kengät, silitysrauta ja kenkälankki ovat ystäviäsi. Mielellään klassisen ajaton tyyli, hoidetut kädet ja kynnet, hillitty meikki naisella, siisti kampaus eikä mitään shokkivärejä hiuksissa.
Mua luultiin nuorena varakkaan perheen lapseksi ja nykyään rikkaaksi edustusrouvaksi. En ole kumpaakaan ja pitkään mietin mistä sellainen kuva syntyy. Sitten esikoisen tarhakaverin äiti totesi että musta huokuu sellainen itsevarmuus joka yleensä huokuu rikkaista ja menestyvistä ihmisistä.
Mun duunarivanhemmat tekivät kyllä hyvää työtä opettamalla meille lapsille käytöstavat (joihin toki kuuluu tilanteeseen sopiva pukeutuminen) ja sen että kanssaihmisiä kohdellaan kunnioittaen ja sitä samaa kunnioitusta tulee vaatia myös muilta itseään kohtaan.
Joo tottakai on miljonäärejä jotka pukeutuvat huppareihin ja risoihin verkkareihin yms, mutta jo haluaa antaa varakkaan vaikutelman niin köyhän ei kannata yrittää simuloida sellaisia rikkaita.
Eleganssi ja kauniit käytöstavat vievät pitkälle, pröystäily ja itsensä korostaminen antavat päinvastaisen vaikutelman.
Entä voiko varakas näyttää köyhältä?
Minulle jaetaan kadulla Kokoomuksen vaaliesitteet ensimmäisenä, vaikka olen todella pienituloinen, vaikka akateemisesti koulutettu, perusduunari! En kyllä koskaan kokoomusta äänestäisi, mutta otan toki esitteet kohteliaasti vastaan ja heitän pois kulman takana.
Ystävieni mukaan näytän varakkaalta ja hienostuneelta. Itse en tunne oloani mitenkään erityiseksi, olen vaan tavallinen minä.
Vaatteet ovat kuitenkin ikivanhoja tai ihan jostain Lindexin alennusmyynnistä peräisin. Eivät edes mitään jakkupukutyyliä laisinkaan.
Tunnen esimerkiksi perheen, jossa kolmella vanhimmalla pojalla on "normaali" nimi ja nuorimmalla erikoinen. Olikohan köyhtyminen yhtäkkistä? Saa nähdä josko tulee viides ja paljastaa, millä tolalla perheen talous taas sillä hetkellä on.