Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskoontulokokemuksia kaipailisin!

Vierailija
11.04.2019 |

Olen jo parisen vuotta tuntenut selittämätöntä kaipausta Jumalan puoleen ja nykyään usein alkaa itkettää kun luen tiettyjä kohtia Raamatusta, olen yrittänyt "antautua" Jeesukselle mutta en koe varsinaisest tulleeni uskoon...Aikaisemmin olen ollut ns. agnostikko. Onko täällä muita ns. etsijöitä ja ne jotka ovat jo uskoon tulleet niin kiinnostaisi että miten tulit uskoon ja missä, iskikö se ns. yhtäkkiä vai oliko pidemmän ajatusprosessin tulos? Kiitos jos joku jaksaa vastata!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota Jumalaan, jos Hän ei vetäisi sinua, miten edes tarttuisit Raamattuun ja pyrkisit Jeesuksen yhteyteen.

Vierailija
2/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 11-vuotias ja kuuntelin lastenleirillä Raamattutunteja. Sanotaan että usko tulee Jumalan Sanan kuulemisesta ja niin minulle kävi. Kun meillä sitten oli laulutunti, niin siinä penkissä ollessani ja laulaessani tulin uskoon. Kukaan ei rukoillut puolestani, enkä mitenkään katunut siinä hetkessä syntisyyttäni. Lauloin kiitoslauluja ja tajusin vain yhdessä hetkessä että tarkoitin ihan tosissani sitä mitä lauloin.

Monta vuotta toki meni siihen että tuli sellainen varmuus omasta pelastumisesta ja siitä, ettei sitä (uskoa ja Jumalan lapseutta) tuosta vain menetä. Uskovillekin on annettu ohjeeksi aloittaa päivä toivottamalla Jeesukselle huomenta ja sanomalla siinä että "tänäänkin olen Sinun." Se vahvistaa heikkoa uskoa, vaikka voi tuntua tavalta, mutta voi olla avuksi vaikeana aikana. Monesti asioiden ääneen sanominen auttaa. 

N43

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pamahtanut uskoon vaan opin Jumalan armon sitä kautta että minua uskomatonta tulivat aina auttamaan kuin enkelit aina hädän hetkellä! Ihmettelin miten ansaitsin sellaista. Sitten aloin ottaa selvää Universumin lainalaisuuksista ja fysiikasta ja totesin tieteen myös nykyään jättävän mahdollisuuden Jumalan olemassaololle.

Tulin siis Jumalan luo outo polkua pitkin eli hän johdatteli minut sitten Kristuksen viattomuuden tajuamiseen ja siihen miten Kristus lopetti kaiken uhraamisen, ihmisten jakamisen ja suuriluuloisuuden täällä pallolla.

Kristus teki vapaaksi minut ja niin tekee sinutkin, todellisesti vapaaksi. Ihmiset eivät enää ohjaile minua tottelen vain Jumalaa.

Vierailija
4/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen perehtymään myös muihin uskontoihin jos kristinusko ei tunnu omalta.

Vierailija
5/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 11-vuotias ja kuuntelin lastenleirillä Raamattutunteja. Sanotaan että usko tulee Jumalan Sanan kuulemisesta ja niin minulle kävi. Kun meillä sitten oli laulutunti, niin siinä penkissä ollessani ja laulaessani tulin uskoon. Kukaan ei rukoillut puolestani, enkä mitenkään katunut siinä hetkessä syntisyyttäni. Lauloin kiitoslauluja ja tajusin vain yhdessä hetkessä että tarkoitin ihan tosissani sitä mitä lauloin.

Monta vuotta toki meni siihen että tuli sellainen varmuus omasta pelastumisesta ja siitä, ettei sitä (uskoa ja Jumalan lapseutta) tuosta vain menetä. Uskovillekin on annettu ohjeeksi aloittaa päivä toivottamalla Jeesukselle huomenta ja sanomalla siinä että "tänäänkin olen Sinun." Se vahvistaa heikkoa uskoa, vaikka voi tuntua tavalta, mutta voi olla avuksi vaikeana aikana. Monesti asioiden ääneen sanominen auttaa. 

N43

Tuo sana pelastusvarmuus hirvittää koska ihmisen tulisi olla aina nöyränä sille että se on lopulta Jumala pelkästään Kristuksen avulla joka tuntee ihmisen sydämen ja mittari on hänellä. Itse voi olla hyvinkin omahyväisen varma pelastumisestaan ja ihminen arvioi useinkin ihan väärin niin itseään kuin toistakin. Pelastusvarmuus on siten hieman kyseenalainen. Kristus pelastaan kaikki jotka HÄN katsoo soveliaiksi ei kaikkia automaatilla todellakaan.

Sillä on monia jotka hokevat , mutta eivät ole heitä, heille Minä sanon menkää pois te....jne Raamatussa tämä.

Vierailija
6/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen pelastetaan armosta eikä tekojen kautta ETTEI KUKAAN KESTÄISI. Eli ei tulisi omahyväiseksi ennen viimeistä tuomiotaan.

Vierailija
7/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoontulo on karisma- liikkeitten kehittelemä termi. Siinä ikäänkuin ihminen saa muka kertapläjäyksellä jonkin uskon ja thats it. Ei se niin ole. Ihminen ei saa teoillaan mitään takuita syntisenä hän pysyy loppuun saakka.  Hän on vastuussa ajatuksistaankin jopa loppuun saakka.

Se pelastusvarmuus koskee siten vain uskoa siitä että ARMO on vuodatettu tuohon pelastumiseen, se ei tarkoita millaista tahansa lilluttelua sitten muka uskossa ollen. Vaan ihminen on niin paljon uskossa kuin kunakin hetkenä oikeasti on!

Mikään ei päästä ihmistä vastuusta myös teoistaan sinällään, mutta voi saada armon kun sitä jokaisesta väärästä sanastaankin pyytää. Se pitää aina tehdä, ja katua. Anteeksianto-Automaattia ei ole olemassakaan. On ensin nöyrryttävä tajuamaan missä teki pieleen aidosti katuen.

Mihinkään ryhmään tai papereilla kuuluminen ei pelasta vaikka olisi kuin hurskasta seuraa. Henkilökohtainen vastuu on Jumalan edessä joka hetki. Mutta saamme luottaa siihen että JOS kadumme niin kelpaamme. Mutta vain aitoina!

8/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli ton Jeesuksen kanssa sellainen ongelma, että aina illalla häntä rukoiltuani näin seuraavana yönä demonintäyteisiä painajaisia. Tätä nykyä käännyn rukoillessani Allahin puoleen, nukun yöni rauhassa ja rukouksiini jopa vastataan. En ole tehnyt islamilaista uskontunnustusta kun Koraanin lukeminenkin on vielä kesken, mutta islamiin päin tässä kuitenkin alan olla kallellani.

Vierailija
9/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksessa on monta kerrosta, siihen on liittynyt itsellä mm totuuden etsimistä ja maailman pahuuden suremista, kysymys mitä elämällä(ni) pitäisi tehdä, ja kysymys ottaako joku vastaan jos kaikki sortuu. Syvissä vesissä olin, kun koin samanlaista vetoa ja lähdin seuraamaan. Jeesusta.

Vierailija
10/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hunajapomelo kirjoitti:

Itsellä oli ton Jeesuksen kanssa sellainen ongelma, että aina illalla häntä rukoiltuani näin seuraavana yönä demonintäyteisiä painajaisia. Tätä nykyä käännyn rukoillessani Allahin puoleen, nukun yöni rauhassa ja rukouksiini jopa vastataan. En ole tehnyt islamilaista uskontunnustusta kun Koraanin lukeminenkin on vielä kesken, mutta islamiin päin tässä kuitenkin alan olla kallellani.

Jos puhut totta, niin näyttääpä pahan puolella olevan vastustus sille että pelastut. Seuraavan kerran huuda "Jeesus auta" heti kun ne ilmestyvät.

Vierailija
11/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaa ei ehkä ole olemassa.

Vierailija
12/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hunajapomelo kirjoitti:

Jos puhut totta, niin näyttääpä pahan puolella olevan vastustus sille että pelastut. Seuraavan kerran huuda "Jeesus auta" heti kun ne ilmestyvät.

Ja rukoile että Jumala pitää ne pois unistasi, enkeleitä vartioimaan sinua. Rukous Jeesuksen nimessä.

Vierailija
13/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luota Jumalaan, jos Hän ei vetäisi sinua, miten edes tarttuisit Raamattuun ja pyrkisit Jeesuksen yhteyteen.

En ole uskova, enkä koskaan ole ollutkaan, mutta tässä mitä sanoit on jotain todella kaunista, viisasta ja toiveikasta.

Vierailija
14/14 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulitko ajatelleeksi sitä, että kristinuskossa saatana haluaa aina viedä ihmiset pois pelastuksesta ja Jumalan läsnäolosta? 

Kun ihminen on heikkona tai etsii Jumalaa, silloin saatanakin haluaa ottaa otteen. Tuon vaiheen yli voi päästä luottamalla ja turvaamalla kovemmin Jumalaan, joka tuo turvan. Älä päästä irti silloin kun  pelottaa, vaan ota tiukemmin kiinni. :)

Jeesus rakastaa suakin yhä. Ihan valtavasti. Anna sille mahdollisuus vielä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme