Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinin tyttöystävä mukaan lomamatkalle. Onko hyvä vai huono idea?

Vierailija
11.04.2019 |

Sisarukset pienempiä. Teini omien kommenttien mukaan tuskastuu kun ei ole ikäistään seuraa. Onko minkälaisia mielipiteitä / kokemuksia jos tyttöystävä tulisi matkalle mukaan?

Kommentit (242)

Vierailija
61/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketjun aloittaja kirjoitti:

Teinit ovat molemmat fiksuja. Tyttöystävä aivan Ihana! Ovat tunteneet 3 vuotta. "Vakavasti" serustelleet 5 kk. Mieheni(ei lapseni isä) ei pitänyt ajatuksesta. Sanoi että ei jaksaisi katsella teinien lääppimistä. Eivät ole sellaisia. Käyttäytyvät fiksusti muiden seurassa. Minusta olisi mukavaa lomalla tutustua myös tyttöystävään paremmin. Tytöt ja pojat nukkuisivat eri huoneissa. Tyttöystävä maksaisi matkansa itse. Sekä köyttörahansa. Ruokia ei mielestäni tarvitse maksaa. Yksi suu ei paljoa kustanna.

Saako kysyä, minkä ikäisiä teinit ovat? Minä kyllä antaisin nuorelle parille yhteisen huoneen, voisivat hoidella ne lääppimiset suljetun oven takana.

Vierailija
62/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole tuollaista kokeiltu, mutta yhdellä reissulla oli tyttären bestis mukana. Teinejä olivat molemmat silloin eikä kyse ollut ollenkaan siitä, että meidän teini ei meidän aikuisten kanssa viihtyisi, vaan halusimme tarjota teinin bestikselle mahdollisuuden päästä mukaan. Oma tytär oli tuolloin 16-vuotias ja bestis 17. Oli kyllä ihan paras idea ikinä, oli hieno ja vähän erilainen kokemus meille kaikille, kun oli tällainen perheen täydennys mukana. Tytöt olivat tuossa vaiheessa olleet parhaat ystävät jo yhdeksän vuotta ja oli hienoa seurata heitä, kun tutustuimme eri paikkoihin. Bestis on hieman vähävaraisemmasta perheestä eikä hänellä olisi ikinä ollut mahdollisuutta lähteä mukaan, jos me emme olisi maksaneet. Siksi tuntui niin hienolta, että pystyimme tarjoamaan hänelle tällaisen kokemuksen. Otimme matkan suunnittelussa myös huomioon tämän bestiksen kiinnostuksen kohteet ja sitä kautta pääsimme tutustumaan meillekin uusiin paikkoihin (me muut olimme käyneet tuolla jo pari kertaa aiemmin, mies useamminkin työn puolesta).

Se on sanottava, että meillä tätä päätöstä helpotti se, että bestis oli meille tuttu pitkältä ajalta ja hän oli reissannut meidän kanssa joskus mökilläkin ja yhdellä kotimaanmatkallakin oli mukana. Hän on meille siis sellainen henkilö, jonka seurassa ei tarvitse jäykistellä vaan voi olla oma itsensä ja vaikka yöpaidassa keskellä päivää. Ja yhtä lailla olen häntä tarpeen vaatiessa komentanut kuin omaakin lastani. Jos ap:n pojan tyttöystävä on perheelle vieraampi, niin ehkä ei ole niin ongelmatonta ottaa häntä mukaan.

Mutta noin muuten kannustaisin kyllä! Se on mukavaa vaihtelua perheelle, kun mukana pyörii joku ulkopuolinen. Ja mistä sen tietää vaikka tytöstä tulee vielä miniä? Hyvähän se on tutustua kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän teinin tyttöystävä on rasittava. Olimme isolla porukalla varanneet mökin, olimme menossa Riiassa yötä.

Meinasi myöhästyä laivasta, samoin Riiassa oli tyhjentänyt minibaaria ja sanoi minun pitää maksaa, kun olen hänen vieraana.

Ja tämän takia melkein myöhästyimme jatkoyhteydestä.

Halusi syödä purkkaa niin, että paukutteli purkkapalloja. Ekalla kerralla mies sanoi lopeta, laittoi 5 min päästä uuden purkan suuhun. Tämän jälkeen mies pysähtyi, otti purkkapussin ja heitti pois.

Pysähdyttiin tankkaamaan, oli hakenut uuden purkkapussin.

Onneksi poika huomasi ja takavarikoi.

Koko 400 km narisi takapenkillä.

Paluussa emme huolineet enää autoomme ja joutui lähtemään vanhempiensa kanssa kotiin heidän autolla.

Kotona menettelee, mutta en lähde matkalle niin, että ollaan samassa tilassa.

Vierailija
64/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi kuuluu avioliittoon, vaikka perheen pojalla hormonit kuinka kiehuisivat.

Vierailija
65/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksi kuuluu avioliittoonKIN. Se kuuluu myös vakituiseen seurustelusuhteeseen ja avoliittoon.

Vierailija
66/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne omin päin kotiin niin voit ensi vuonna ottaa myös lapsenlapsen mukaan.

Vierailija
67/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini on aika laaja käsite. 13, 14, 15, 16, 17...? Minusta heidän pitäisi olla vähintään 16, mieluiten 17, silloin voisin suostua.

Vierailija
68/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini on aika laaja käsite. 13, 14, 15, 16, 17...? Minusta heidän pitäisi olla vähintään 16, mieluiten 17, silloin voisin suostua.

Teini on 13-19

Vierailija
69/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teini matkustaa vain perheensä kanssa. Vanhemmilla viimeisiä mahdollisuuksia olla rennosti teinin yhdessä. Kohta tuo teini on aikuinen eikä lähde enää mukaan.

Vierailija
70/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teini on 13-19

Tiedän toki. Tarkoitin kyseessä olevien teinien ikää, mikä mahtaa olla. Iso eroo, onko vaikkapa 14 vai kohta jo täysi-ikäinen.

Vierailija
71/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketjun aloittaja kirjoitti:

Teinit ovat molemmat fiksuja. Tyttöystävä aivan Ihana! Ovat tunteneet 3 vuotta. "Vakavasti" serustelleet 5 kk. Mieheni(ei lapseni isä) ei pitänyt ajatuksesta. Sanoi että ei jaksaisi katsella teinien lääppimistä. Eivät ole sellaisia. Käyttäytyvät fiksusti muiden seurassa. Minusta olisi mukavaa lomalla tutustua myös tyttöystävään paremmin. Tytöt ja pojat nukkuisivat eri huoneissa. Tyttöystävä maksaisi matkansa itse. Sekä köyttörahansa. Ruokia ei mielestäni tarvitse maksaa. Yksi suu ei paljoa kustanna.

Jos ylität tuon rajan ja otat teinin tyttöystävän mukaan, on ovi auki myös tulevaisuudessa lastenne kavereille ja seurustelukumppaneille. Tuo teinityttö on varmasti ihana, mutta vaikea voi olla selittää aikanaan nuoremmille sisaruksille, miksi et halua heidän paskiaispoikkistaan/-tyttistään mukaan, vaikka suhde on kestänyt jo huimat 5 kk. Nuorempien lasten tulevien kumppaneiden ihanuudesta ja fiksuudesta kun ei ole takeita, eikä esikoisesi seuraavankaan tyttiksen.

Vierailija
72/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii! Suosittelen.

Vierailija
73/242 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seksi kuuluu avioliittoonKIN. Se kuuluu myös vakituiseen seurustelusuhteeseen ja avoliittoon.

Aivan kuten satunnaiseen deittailuun ja sinkkuelämäänkin.

Vierailija
74/242 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin hieman armoa kaikille osapuolille.

Olin itse 17-vuotias, kun olin viimeistä kertaa vain oman perheen kesken matkalla. Kyseessä oli asuntoautoreissu Norjaan, ainoa sisarus 12 v. nuorempi. Pidän perheeni seurasta enkä mököttänyt, mutta oli se silti elämäni tylsin matka, lähinnä nukuin ja mietin, miksei minulla ole kavereita.

Aika pian, ikävuosina 17-20 reissasin vuosittain poikaystävän perheen mukana, usein oli esim Italiasta jokin talo vuokralla. Ihania reissuja, kaikki viihtyivät, ja tunsin itseni osaksi perhettä. Opin jo nuorena istumaan iltaa ja keskustelemaan aikuisten kanssa.

17 vuotta myöhemmin olen edelleen yhdessä tuon saman pojan kanssa :)

Vierailija
75/242 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti mukaan! Meillähän on ollut mukana teinityttären poikaystävä ja tosi mukavaa on ollut.

Enkä mä ymmärrä miten "lääppimisestä" voi mielensä pahoittaa. Päinvastoin musta on kiva nähdä että suhteessa menee hyvin ja rakastavat toisiaan.

Matkat ovat olleet myös väylä tutustua poikaystävään entistä paremmin.

Minä suosittelen!

Vierailija
76/242 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin ahdasmielisiä vanhempia, ettei mitään rajaa. Miksi ylipäätään joillain vanhemmilla on halu tehdä lastensa elämistä mahdollisimman ikävää ja kurjaa?

Vierailija
77/242 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi lomalla pitäisi olla mukavaa ja hauskaa?

Vierailija
78/242 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin huono idea ottaa teinin kaveri mukaan, teidän perhedynamiikka menee loman aikana hajalle ja tulee vaan turhia riitoja. Vanhempienkin pitäisi rentoutua lomalla ilman turhia riitoja ja pahaa mieltä.

Vierailija
79/242 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut teinipojan tyttöystävä mukana useammalla reissulla kahden vuoden aikana ja kivasti on mennyt. Myös meidän poika ollut heidän perheen reissuilla mukana.

Vierailija
80/242 |
12.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut mieheni 20 vuotta sitten 14-vuotiaana, ja luulen että mun ja vanhempien hyviin väleihin kotoamuuton jälkeen on vaikuttanut merkittävästi se, miten hyvin ne otti poikaystävän vastaan ja mukaan, tukivat minun valintaani kulkea siihen suuntaan elämässä. Poikakaveri oli alusta lähtien meillä(kin) jouluisin ja mukana yhdellä road tripillä Euroopassa ja yhdellä rantalomalla, ja mulla on lämpimät muistot, sekä perheen kanssa olemisesta että poikakaverin mukanaolosta.

Nyt ollaan ensi kesänä lähdössä taas reissuun kolmen sukupolven voimin (vaikka olenkin hyvin itsenäistynyt ja enemmän reissattu kuitenkin ilman mun vanhempia). Yritän muistaa tämän kun oma esikoinen menee ja rakastuu :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme