Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitkaa lapsenne nimi tarkkaan

Vierailija
11.04.2019 |

Menin sitten mokaamaan tähän asti elämän tärkeimmän päätöksen kohdalla. Väsyneenä tuli valittua lapselle nimi, minkä tajusin heti ristiäisten jälkeen olevan todella huono valinta. Toinen nimi ei sen paremmin sovi kutsumanimeksi. En voi ymmärtää miten näin saattoi käydä. Hävettää, harmittaa, suututtaa. Nimi on ihan kalenterinimi, mutta sukunimeen yhdistettynä hölmön kuuloinen. Lapsi kohta 5kk ja tuska vaan kasvaa joka päivä. Vaihtamaankaan ei voi ryhtyä, se olisi vielä suurempi häpeä. Huh.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nimi on?

Vierailija
2/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen kestoväsymys on ollut. Nimeä kun on aikaa pohtia jotain 2 kk tai sinnepäin. Laitoitko etunimeksi Umpi ja sukunimi lienee Tollo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeks siitä sukunimen kans käännettynä jotain älytöntä. Vaihda nimi heti, lapsi on vielä noin pieni, tee se hänen vuokseen.

Vierailija
4/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda provoa, älä nimeä 😃

Vierailija
5/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeä on ollut aikaa miettiä koko raskausaikakin, ihan turha väsymystä syyttää.

Vierailija
6/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi nimen kanssa sama.

Mies ehdotti nimeä ja se sopi minulle, vauvahan oli ihan nimensä näköinen.

Jälkeenpäin en voi ymmärtää miten nimen valinta noin meni. Minulla oli kovat kivut, suunnaton väsymys, imetys ei onnistunut. Ja olimme ihan varmoja että tulokas olisi poika..

Lapsella on ihan hyvä nimi, mutta olisihan sitä enemmän voinut pohdiskella. Nimi on vain nimi eikä sitten ihan tärkeimpiä asoita lopultakaan. Trendit muuttuu ja omat mieltymykset myös.

Vierailija
7/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se nimi Anu Saukkonen

Vierailija
8/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin vasta nimijuhlien jälkeen, että meidän lapsen etunimien alkukirjaimista tulee vähän tylsä yhdistelmä. Mutta tuskinpa pelkkiä alkukirjaimia tarvitsee käyttää monessakaan yhteydessä.

Vierailija
9/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ehkä olis hyvä ettei pantata sitä nimeä ristiäisiin asti, vaan kerrottaisiin jo aiemmin, jolloin luultavasti joku olisi osannut huomauttaa, että Miina Kenttä ei välttämättä ole fiksuin yhdistelmä.

Vierailija
10/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se nimi Anu Saukkonen

Ei vaan Per Saukko. Pahinta on että etukirjaimista tulee PS ja pelkään että lasta luullaan sen vuoksi rasistiöyhöttäjäksi.

Vierailija
11/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasin vasta nimijuhlien jälkeen, että meidän lapsen etunimien alkukirjaimista tulee vähän tylsä yhdistelmä. Mutta tuskinpa pelkkiä alkukirjaimia tarvitsee käyttää monessakaan yhteydessä.

Fioriina Unnaliina Charlotta Kokkonen?

Vierailija
12/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nimi siis

a) liian hienosteleva suomalaiseen nimeen tyyliin Alexander Ossian Möttönen

b) massatrendinimi eli Ella, Oliver, Helga, Aatos...

c) itse keksitty/julkkisnimi?

Vierailija
13/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda ihmeessä. Meillä tuttavat lisäsivät kuopuksensa ristiäisissä myös esikoiselle uuden nimen ja sillä häntä nykyään kutsutaan. Vaihtamalla paranee!

Vierailija
14/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fioriina Unnaliina Charlotta Kokkonen?

Itse asiassa aika lähelle arvattu mutta ei näin kansainvälinen.

Vierailija
15/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiesin nimet jo lapsena. Hyvin sopii sukunimeenikin.

Vierailija
16/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksikää lapselle lempinimi

Vierailija
17/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että puolisosi ei saanut osallistua nimien valintaan. Vai lisäännyitkö kenties suvuttomasti?

Vierailija
18/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva että puolisosi ei saanut osallistua nimien valintaan. Vai lisäännyitkö kenties suvuttomasti?

Hän piti nimistä.

Vierailija
19/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus tuntuu masentavalta, sillä koitamme juuri epätoivoisesti keksiä poikavauvallemme nimeä. Kaikki nimet tuntuvat olevan aivan perseestä, tai jos eivät ole, niin ne ovat tyyliin exän tai sedän nimiä (no ei nyt ihan, mutta liian lähellä olevia kuitenkin). Tai sitten ne eivät muuten vaan toimi. Olen keksinyt ehkä 5 mielestäni ihan kivaa nimeä, joista osa valitettavasti ikävän trendikkäitä muotinimiä, mutta ne eivät käy miehelleni. Tulemme luultavasti tekemään jonkun pliisun ja tympeän kompromissin, josta jää kummallekin tasapuolisesti paska maku suuhun, ja tulen myös muutaman kuukauden kuluttua avautumaan katumuksestani palstalle.

Vierailija
20/27 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus tuntuu masentavalta, sillä koitamme juuri epätoivoisesti keksiä poikavauvallemme nimeä. Kaikki nimet tuntuvat olevan aivan perseestä, tai jos eivät ole, niin ne ovat tyyliin exän tai sedän nimiä (no ei nyt ihan, mutta liian lähellä olevia kuitenkin). Tai sitten ne eivät muuten vaan toimi. Olen keksinyt ehkä 5 mielestäni ihan kivaa nimeä, joista osa valitettavasti ikävän trendikkäitä muotinimiä, mutta ne eivät käy miehelleni. Tulemme luultavasti tekemään jonkun pliisun ja tympeän kompromissin, josta jää kummallekin tasapuolisesti paska maku suuhun, ja tulen myös muutaman kuukauden kuluttua avautumaan katumuksestani palstalle.

No juuri tämä, kaikki omaan makuun hyvät nimet oli jo varattu lähipiirissä. Sitten tuli valittua etunimi joka itsessään ei ole huono, mutta sukunimen kanssa on tosi typerä yhdistelmä. Ennen ristiäisiä mietin väsyneenä että yhdistelmä sukunimen kanssa ei ole täydellinen, mutta sen miten typerä mielikuva siitä syntyy, tajusin vasta nimen annon jälkeen. Kyllähän tässä on itseään syyttänyt että miten näin voi käydä...

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme