Uhkapelaaja surmasí perheensä jouduttuaan ahdinkoon. Vapautuu nyt vankilasta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e600012f-a383-455c-b63e-62236c901c47
Järjettömiä nämä Suomen rangaistukset. Alkaa pelaamaan taas ja edessä sama ahdinko.
Kommentit (37)
15,5 vuotta on aika pitkä rangaistus.
Onhan tuo selvästi pidempään ku moni muu "elinkautisen" kärsinyt..
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo selvästi pidempään ku moni muu "elinkautisen" kärsinyt..
Mutta ei riittävästi kun miettii miten vakava rikos.
Vierailija kirjoitti:
15,5 vuotta on aika pitkä rangaistus.
Kolmoismurhasta 5,5 vuotta ja 10 vuotta kavalluksesta työnantajalta.
Seuraavaa uhria odotellessa. Onkohan nuo vapautuspäätöksen antavien tyyppien nimet julkaistavia?
Pulinat pois, on nyt rangaistuksensa kärsinyt ja osoittanut olevansa täysin kyvykäs työmarkkinoille. On kouluttautunut lisääkin jopa.
Nyt hänen on hyvä aloittaa puhtaalta pöydältä, ehkä hankkii uuden perheenkin.
On se niin käsittämätöntä, että ihminen/isä riistää lapsiltaan elämän peliriippuvuutensa takia.
Lapset olisivat nyt nuoria aikuisia ja elämä edessä.
Suomalaiset väkivaltarikostuomiot on aivan käsittämättömiä. Kolmesta murhasta saa yhden elinkautisen. Ja siihen vielä sisältyi kavallus työnantajalta. Ei pysty ymmärtää.
Kohta se mies on vapaa aloittamaan tyhjältä pöydältä. En ihmettelis, vaikka uusi vaimokin olisi jo. Onhan niitä tyrkkyjä kaikkialla.
Minä olen ajatellut eläkesuunnitelmana elinkautista vankilassa, silloin ei ole huolta huomisesta, ruoka ja lääkehuolto pelaa ja on katto pään päällä ilman että tarvitsee vuokrista huolehtia. Se vaan huolettaa että jos itse haluaa kärsiä elinkautisen oikeasti elinkautisena, niin laittavatko ne jonkun mitättömän 15 vuoden jälkeen sieltä pihalle vaikka itse vastustaa asiaa?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ajatellut eläkesuunnitelmana elinkautista vankilassa, silloin ei ole huolta huomisesta, ruoka ja lääkehuolto pelaa ja on katto pään päällä ilman että tarvitsee vuokrista huolehtia. Se vaan huolettaa että jos itse haluaa kärsiä elinkautisen oikeasti elinkautisena, niin laittavatko ne jonkun mitättömän 15 vuoden jälkeen sieltä pihalle vaikka itse vastustaa asiaa?
Ymmärtääkseni kyllä tuomitun pitää itse olla aloitteellinen noissa asioissa. Toki jos käytös on ollut hyvää ja olet vaan hissutellut menemään, niin varmaan sieltä suositellaan vapautumista. Olet vaan tiukkana ja kiukuttelet pikkasen, niin eivät laita ulos.
Vaikkakin tuommoisen tuomion jälkeen RiSe kulkee pitkän matkaa elämässä mukana.
Tuommoiset ovat yleensä Kokoomuksen jäseniä.
Vierailija kirjoitti:
Pulinat pois, on nyt rangaistuksensa kärsinyt ja osoittanut olevansa täysin kyvykäs työmarkkinoille. On kouluttautunut lisääkin jopa.
Aika riskillä uusi perhe menisi. Jos peliriippuvuus puhkeaa uudestaan ja karkaa taas käsistä, niin siinä ei sitten uusienkaan lasten henki ole minkään arvoinen.
Vankilan jälkeinen elämä siloiteltu valmiiksi. Murhaajaa odottaa valmiiksi etsitty ja kalustettu koti, oma sosiaalihenkilö joka ohjaa ja neuvoo henkilökohtaisesti raha-asioissa, kelan kiemuroissa, työpaikan saannissa, opiskelujen aloittamisessa. Paikkoja hänen ei tarvitse hakea, sosiaalisin perustein hän pääsee muiden ohi töihin/opiskelemaan.
Kodinkoneet, puhelin, tietokone, passi, ajokortti ym kaikki maksetaan hänelle valmiiksi. Koska hänhän nyt yrittää päästä elämään kiinni. Rikollisuus kannattaa aina!
Vierailija kirjoitti:
Vankilan jälkeinen elämä siloiteltu valmiiksi. Murhaajaa odottaa valmiiksi etsitty ja kalustettu koti, oma sosiaalihenkilö joka ohjaa ja neuvoo henkilökohtaisesti raha-asioissa, kelan kiemuroissa, työpaikan saannissa, opiskelujen aloittamisessa. Paikkoja hänen ei tarvitse hakea, sosiaalisin perustein hän pääsee muiden ohi töihin/opiskelemaan.
Kodinkoneet, puhelin, tietokone, passi, ajokortti ym kaikki maksetaan hänelle valmiiksi. Koska hänhän nyt yrittää päästä elämään kiinni. Rikollisuus kannattaa aina!
Sillähän on jo vakituinen työpaikka odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hankkii, että saa lisää listittäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodinkoneet, puhelin, tietokone, passi, ajokortti ym kaikki maksetaan hänelle valmiiksi. Koska hänhän nyt yrittää päästä elämään kiinni. Rikollisuus kannattaa aina!Sillähän on jo vakituinen työpaikka odottamassa.
Eipä tarvitse pupukursseilla hyppiä tai 9 euron töitä tehdä. Pitäisikö muillekin tarjota perheitä surmattavaksi niin työllistyy oikeisiin tuottaviin töihin?
Tätä kun vertaa tuohon tapaukseen Chris Watts... samanlainen tapaus, hyvin erilainen tuomio.