Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhauttaa, kun en onnistu koskaan näyttämään vakuuttavalta ja kauniilta. Silmälasien ja vaatteiden osto mahdotonta.

Vierailija
10.04.2019 |

Olen todella turhautunut. Ostin uudet silmälasit, joita kaikki optikkoliikkeessä kehuivat niin loistavasti minulle sopiviksi ja kauniiksi. Nyt sain lasit kotiin. Mies ilmoitti, että hän ei tuon näköistä pallinaama ryhdy katselemaan kuin korkeintaa kerran kuussa. Että ei tullut näistäkään sitten sellaisia käyttölaseja että voisin näyttää yhtä hyvältä kuin lähes tulkoon jokainen toinen nainen ikinä missään. En ymmärrä missä vika on, koska periaatteessa olen kaunispiirteinen ja hoikka. Vaikutan kuitenkin todella nörtiltä ja silmät ovat jotenkin turpovveet. En saa melkein mitään kehysmalleja toimimaan, koska lähes kaikki ovat liian paksuja kasvoilleni ja kehyksettömät linssit ovat jotenkin todella kuvottavia.

Joudun todennäköisesti siirtymään piilolinsseihin.

Ongelma ei kuitenkaan poistu, koska ihan samalla tavalla olen täysi luuseri ostamaan esimerkiksi vaatteita. En vaan saa itseäni näyttämään vakuuttavalta. Kävin vaatekaupassa jossa myyjä yritti auttaa. Hän valitsi mulle vaatteita joissa näytän lähinnä arkkitehdiltä. Haluaisin olla hyvännököinen, seksikäs nainen, mutta mikään maailmassa ei istu päälleni.

Onko kukaan saanut tällaista asiaa ratkaistua?
Asun Turussa, jos on ehdottaa jotain näkemyksekästä stailaajaa....

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas miehen kommentti ilkeä. Onko hänellä muutenkin tapana väheksyä sinua ulkonäössä tai muissa asioissa? Voi vaikuttaa itsetuntoon ja minäkuvaan aika paljon, jos toisella on usein ikävää kommentoitavaa. Onko sinun mielestäsi helppo hahmottaa oma ulkomuotosi?

En osaa valitettavasti tyylineuvoja antaa, koska en taida olla ole yhtään sen taitavampi noissa asioissa. Yksi syy tähän on varmaan se, että olen huono hahmottamaan ulkonäköäni. Yritän vain pukeutua mahdollisimman neutraalisti, koska silloin on pienin todennäköisyys näyttää (mahdollisesti tietämättään) jotenkin oudolta tms.

Vierailija
2/23 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, eiköhän sinun "ongelmasi" ole tuo sinun miehesi eikä sinun ulkonäkösi? Kuka hitto sanoo noin? Latistanut sinunkin itsetuntosi noin, ettet usko voivasi näyttää hyvältä. Mies vaihtoon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

juu periaatteessa tuolla tavalla voisin itseäni huijata mutta kun ei. Näytän lasit päässä sellaiselta hipster-tantalta joita on nykyään joka kadunkulmassa. En halua olla sen näköinen, vaan oikeasti kaunis. Samassa lasimallissa näen myös hyvännäköisiä naisia. Tiedän todella hyvin mihin haluan pyrkiä, mutta piirteeni ovat hieman erikoiset ja en kaikesta youtube-tutoriaalien seuraamisesta huolimatta omaa tarpeeksi silmää ja taitoa jotta saisin esimerkiksi meikin onnistumaan niin, että sädehtisin peilissä omaan silmään. Onnistun joskus, mutta harvoin. Viimeisen kahden kuukauden ajalta ehkä 3 kpl on ollut tällaisia päiviä, kun en ole totaalisen mitäänsanomaton.

Tiedän, että vaatii kanttia kuunnella rehellistä palautetta omasta ulkonäöstä tai esiintymisestä yms, mutta meillä on tämä puoli kunnossa. En halua elää valheessa vain siksi, että minulle ei uskalla sanoa todellisia vaikutelmia ulkonäöstäni.

Jos jollain on ollut samaa ongelmaa, niin mielelläni kuulisin miten tilanne on saatu ratkeamaan. Yhtenä esimerkkinä paremman puutteessa ehkä Saara Forsberg teininä vs. aikuisena. Tiedostan kyllä kuvien (erityisesti instagram-kuvien) ja tosimaailman erot, mutta näen myös omilla silmilläni kaupungin kaduilla ihan riittävissä määrin ihmisiä, jotka ovat siinä määrin vakuuttavia, että kadehdin ehdottomasti heidän tapaansa kantaa itsensä ja esim. pukea monelaiset silmälasit näyttämättä todella hoopoilta.

Eli mies ei mene vaihtoon. Täytyy yrittää miettiä missä seurassa voisin oikeasti saada neuvoja tähän asiaan....

AP

Vierailija
4/23 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta piilarit. Silmälasit eivät pue ketään, ihan pöllöjen näköisiä ja silmät eivät näy kunnolla.

Vierailija
5/23 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis et sä sun naamaa ja olemusta voi muuttaa. Korkeintaan koittaa löytää melko istuvaa asustetta. Ja kyllä sun mies on ilkeä. Se on hänen mielipide ei absoluuttinen totuus vaikka sitä yrität itsellesi väittää. Väittäisin, että jokin lääkitys tekisi myös hyvää näihin ulkonäköongelmiin.

Vierailija
6/23 |
10.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ilkeästi sanottu mieheltäsi. Kannattaa heti tehdä selväksi, että asia sinua loukkasi. Minun mielestäni puolisoa kohtaan ei ikinä saisi puhua alentavasti. Asiat voi ilmaista niin monella tapaa.

Minulle jäi sellainen tunne, että voisiko "ongelmasi" löytyä kuitenkin syvempää? Onko itsetuntosi kohdillaan?

Kun hyväksyy itsensä täysin sellaisena kuin on, ymmärtäen omat heikkoutensa ja nekin ylpeydellä kantaen, se on kauneutta aidoimmillaan. Minun mielestäni ja oman kokemani mukaan.

Epävarmuus ja itseinho näkyy ja heijastuu ympäristöön. Samalla tavalla kuin itsevarmuuskin.

Ja yritä olla vertaamatta itseäsi muihin. Ei sinun tarvitse näyttää miltään tai keltään muulta, kuin itseltäsi. Laseilla tai ilman. Korosta hyviä puoliasi ja ole omaitsesi ylpeästi. :)

Vierailija
7/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä miten pukeudut jos olet oikein ruma vaatteiden alta. Vaatteet ovat illuusio.

Sun täytyy kulkea kadulla alasti, että mahdolliset treffikumppanit näkevät rumuutesi heti alussa. Heillä on siihen oikeus. Vaikka ei sua edes tunne.

Helluntailaiset on tätä mieltä ja heidän ystävät.

Vierailija
8/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyylikkyys on valetta. Sellaista ei ole. Kulje kadulla ilman vaatteita.

Vierailija
9/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mies voi pettyä suhun ja se ei sovi. Joku random jätkä. Tyylikkyyttä ei sallita. Se ei sovi. Jollekin randomille miehelle. Eihän sussa ole mitään muuta kaunista kuin sun vaatteet. Olet valetta. Älä keskity pukeutumiseen.

Vierailija
10/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lähinnä ongelmilta itsetunnossa. Ja toki tuo miehen kommentointi kuulostaa törkeältä.

Myönnetään että mullakin on ollut sillä lailla ongelmaa itsetunnossa, että näytin mielestäni kaikissa silmälaseissa typerältä. Ratkaisuni tähän oli, että käytin vuosikaudet piilolinssejä, jonka jälkeen menin silmien laserleikkaukseen. Eipä ole tarvinnut miettiä asiaa sen jälkeen!

Vaateasiasta sanoisin, että varmasti jokaiselle löytyy omia parhaita puoliaan korostavia vaatteita, tai sellaisia missä itse viihtyy. Ulkonäköön vaikuttanee eniten se, miten itsensä kantaa :) hyvä ryhti, itsevarma asenne ja hymy on kenen tahansa olemuksessa tärkeimmät positiiviset jutut! Ei niinkään se, minkä tyylisiä vaatteita käyttää. (Kunhan ei nyt ihan nuhjaantuneita, reikäsiä ja haisevia vaatteita käytä :D).

Vierailija
11/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne vaatteilla koreilee. Niin se sanonta menee.

Vierailija
12/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin mä pidän tämän perusteella sun miehestä.

Vierailija
13/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärräthän sinä vaatteilla koreilija, että olet valetta?

Oletko käsittänyt sen?

Onko se hakattu sun päähän?

Laita ne muotikuteesi pois. Ne ei kuulu sulle.

Vierailija
14/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tähän oikein voi mitään vastata. Itsepähän miehesi kanssa elät. Minä en eläisi.

Vierailija
15/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet liikaa itsestäsi. Kuteet roskiin.

Vierailija
16/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, helluntailaiset ja niiden ystävät on kauniita myös alasti ;) Niillä on varaa.

Ihminen ei ole heidän mielestään muuta kuin se alaston vartalo.

Vierailija
17/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako arkkitehdilta näyttäminen (taide/muotoilu/suunnittelualan korkeakoulututkinto) on epäesteettisyyttä?  XD

Vierailija
18/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeästi kommentoitu mieheltä. Tulisi sitten itse valitsemaan sinulle silmälasit.

Vierailija
19/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmälasit on hankalat. Hukkaan silmälaseja tasaiseen tahtiin, joten tulee kalliiksi ostaa aina uudet. Tyydyn etsimään tilalle laatikonpohjalta muutaman vuoden vanhat. Ei se nyt ole niin nökönuukaa 😄 Piilareita en voi käyttää kuin harvoin, silmäongelmien takia. Sääli tuo, kun olen ihan nätti nainen, paljon nätimpi ilman laseja.

Vaatteet on myös hankalat. Periaatteessa tykkään väreistä, mutta nyt olen alkanut kallistua siihen, että ostan vain mustia vaatteita. Helppo yhdistellä keskenään. Ei tarvii miettiä, että mitäs laittaa päälle, kun vihreä paita ei sovi kirkkaankeltaisten housujen kanssa. Ostan myös alesta kaikki vaatteet, ne ovat vähintään viimevuoden mallia. Mutta ei haittaa minua.

Vierailija
20/23 |
11.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihminen siitä tulee vaikka onkin merkkivaatteet ja merkkilasit? Sama sisus kuitenkin. Sano miehellesi tuo, ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi