Tää nyt voi kuulostaa naurettavalta nillitykseltä, mutta mulle asia on iso,joten kysyn "saako" lain mukaan yhteishuoltajuudessa olevalle
lapselle isä hankkia korvareiät ilman äidin suostumusta? Meillä tyttö 8v haluaa niitä kovasti, ka pyysi isältä koska minä en suostunut. Isä on kuulemma luvannut,että otattavat ne ensi kerralla. Yritin soittaa isälle asiasta ja perustella, miksi en halua tuon ikäiselle niitä vielä, ja että minun vastuullehan se reikien puhdistaminen ja mahdollinen tulehdusrumba jää. Eksä lopetti puhelun lyhyeen, ilmoitettuaan että olen tiukkis ja ilonpilaaja. Itse asia jäi auki.
Kommentit (43)
Haistakaa juuri se kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Meillä isä saa osallistua epävirallista reittiä niin paljon kun huvittaa. Virallisia oikeukdia ei ole eikä mikään muuttuisi vaikka olisi. V...tuttaako joitain?
Hullut sukulaiset kuiskutelleet että äiti vieny isän oikeudet mikä täyttä pas....kaa.
Saa viettää aikaa niin paljon kun huvittaa, saa kustantaa lapsille mitä huvittaa, saa osallistua ihan kaikkeen mihin haluaa ja huvittaa. Huvittavaa miten muita vi..tuttaa nuo oikeudet paperilla. Mitä väliä kun keskenään sovitaan.
Ai niinku jos ei ole määritelty paperilla miten ja koska pitää vietyää aikaa, tai mitä pitäisi ostaa, niin sitä ei voi isä tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano lapsen isälle, että myös opettaa lapsen huolehtimaan rei'istä ja vastaa siitä, että lapsi tekee niin. Jos reiät tulehtuvat, niin viet lapsen isän luokse, niin mies hoitaa ne kuntoon.
Itse otin korvikset vasta aikuisiällä ja yllätyin, millaiset hoidettavat ne oli. Vaikka olin huolellinen, niin nehän tulehtui, oli kipeät ja valui mätää.
Tulehtuneita korvia haitallisempaa lapselle olisi joutua eronneiden vanhempien pelinappulaksi. Ihan ydinperheessäkin tapahtuu sitä, että ei olla asioista samaa mieltä, mutta lapsille kannattaa kuitenkin aina näyttää, että vanhemmat tukee toisiaan. Ja tukee lasta. JOS ne tulehtuisivatkin ja olisivat kipeät niin joku täällä ei hoitaisi niitä? Aikamoinen paikka näyttää lapselle, että mitä mä sanoin! 8v vanhemman on aika alkaa opetella ajatukseen, että lapsi ei ole vanhemman jatke. Kun kasvaa niin yhä enemmän tulee tekemään päätöksiä mitkä vanhempana olisi tehnyt toisin. Ja silti mun mielestä vanhemman ehdoton velvollisuus on tukea ja auttaa, aina ja joka tilanteessa. Suostuisiko isä, että asiaa lykätään vaikka joulun aikaan tms, ja jos lapsi sitten vielä haluaa ne niin saa?
Ei meillä vaan riitoja. Isällä ei paperilla huoltajuutta, mutta tarjosin lapsia luokseen ihan koska vaan olisi halunnut, mutta valitettavasti pystyi ja jaksoi ottamaan todella harvoin. Ei meillä mitään riitoja kuitenkaan aiheesta ja miksi olisi pitänyt olla. Keskenään sovimme eikä papereiden perusteella. Huvittavaa, kun opettaja kysyi: Haluaako isä wilma tunnukset. Hei haista huilu. On vain tyytyväinen kun hoidan nuo yksin. Joku oli dissausmeiningissä valehdellut että äiti ei pärjää ja isä täytyy ottaa enemmän mukaan. Oikesti työntäkää se huilu persuksiin. Jokainen asoista tietävä tietää, että kyse on eräiden v...ttuuntumisesta siihen miten asiat on papetilka huih. ne hulpoeat elarit mitä äiti saa. Tuo tui, kamalaa.
Hullut sukulaiset kuiskutelleet että äiti vieny isän oikeudet mikä täyttä pas....kaa.
Saa viettää aikaa niin paljon kun huvittaa, saa kustantaa lapsille mitä huvittaa, saa osallistua ihan kaikkeen mihin haluaa ja huvittaa. Huvittavaa miten muita vi..tuttaa nuo oikeudet paperilla. Mitä väliä kun keskenään sovitaan.