Mies kutsui väärällä nimellä
Mies ei itse tajunnut mokaansa. Viikonloppuna käytiin yhdessä näyttelyssä ja kun jäin hieman jälkeen mies sanoi tyyliin "Hei Maija*, tuu kattoo tätä". Silloin en kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, mutta nyt jälkikäteen mietin ketähän mies silloin ajatteli? Mikä olisi paras tapa saada tietää kuka Maija* on vai oliko kyseessä pelkkä aivopieru? Ja kun joku kumminkin kysyy niin ollaan oltu yhdessä jo pari vuotta.
Kommentit (38)
En uskonut asian olevan näin normaali. Pitäisi kai vähentää palstailua kun tulee aina mietittyä pahinta
AP
Kysy. Mies kutsui kerran minua exänsä nimellä, kertaan on jäänytkin, mutta isänsä taas saattaa edelleenkin käydä puolisoni kaikkien exien nimet läpi yläasteromansseista lähtien ennen kuin löytyy oikea nimi. Häntä, vaimoaan ja miestäni nolottaa aina mutta minua lähinnä hymyilyttää, väliäkös tuolla. Itselläni taas menee jatkuvasti meidän lapset ja koirat sekaisin.
Joskus vaan lipsahtaa väärä, kysy jos kiinnostaa mutta tuskinpa siellä taustalla on mitään sen ihmeellisempää kuin että oli justiinsa miettinyt mitäköhän Maija-serkulle kuuluu tmv...
Oletkovarma ettei ollut tahallinen läppä jos on kutsunut sinua omalla nimellä ja et ole kuullut. Minun mies kutsuu välillä Sirpa, Kerttu jne jos on hokenut minun nimeäni ja en ole kuullut, kun olen keskittynyt johonkin juttuun. Viimeksi kirjamessuilla mieheni sanoi kovaan ääneen hei Sirpa tarkotitko tätä kirjaa. Sitten havahduin siihen, että se on taas pari kertaa sanonu nimeni.
Vierailija kirjoitti:
Kysymällä joo, mutta miten asian muotoilisi? Ja entä jos mies kieltää koko asian?
AP
Kysyt kuka on Maija? Kai sen verran osaat lukea miestä, että tiedät mentiinkö vaarallisille vesille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymällä joo, mutta miten asian muotoilisi? Ja entä jos mies kieltää koko asian?
AP
Kysyt kuka on Maija? Kai sen verran osaat lukea miestä, että tiedät mentiinkö vaarallisille vesille.
Siinä mennään metsään jos yritetään ajatuksia lukea tai tulkita.
Minullakin nainen kutsui kerran minua veljensä nimellä vahingossa. Olihan se aikamoista. Varmaan tuli jostain muistista kun tapahtui kenties jotain samanlaista kuin veljensä kanssa oli tapahtunut joskus.
Mun miehen ja eksän nimet on lähes samanlaiset, vain kirjaimen heitto. Monta vuotta mennyt, ja aina välillä vieläkin lipsahtaa.
Olisko ollut kalastajan ex-Maija luodolta?
Itse en huolestuisi. Sekoitan kaikkien lähipiirini ihmisten ja lemmikkieläinten nimet autuaasti toisiinsa. Usein vielä kutsun samaa ihmistä peräkkäin useammalla väärällä nimellä ja sitten saan vasta änkytettyä henkilön oikean nimen. Pahinta oli kun yläasteella kahden kaverini nimissä oli vain yhden kirjaimen heitto :D ne meni jatkuvasti sekaisin. Kutsuisin taatusti poikaystäväänikin vahingossa väärällä nimellä jos sellainen olisi.
Ma kutsun jatkuvasti mun miesystavaa mun koiran nimella, ja toisin pain.. :D Kylla ne silti reagoi ihan normaalisti, ovat jo tottuneet - tosin joskus kun huudan toisesta huoneesta etta tule tanne, niin (mulle) vaara "tyyppi" tulee :D
Minulla oli sama homma ja niinhän se lopulta selvisi oli pettänyt jo pitempää minua "maijan" kanssa, sama se on sinulla sanoi mitä tahansa
Ööö, kysy jos vaivaa?
Se voi olla kollega, lapsuuden tarhatäti joka laipoi hyvää pullaa , työpaikan Maija jonka kanssa on sutinaa tai uutistenlukija.
Mä meinasin kutsua exää tosi pitkään nimellä Teemu vaikka viimeksi oon tuntenut Teemun ala-asteella. Nyt on uusi muutaman kuukauden kestänyt seurustelusuhde ja meinaan välillä kutsua exän nimellä kun sitä tuli kuitenkin toistettua päivittäin useamman vuoden ajan.
No tietysti os se askarruttaa nin paljon niin kysy tai jos useemmin alkaa sinua Maijaksi kutsumaan.
Toki oma mieheni kutsuu minua milloin kenenkin työkaverinsa nimellä, sukupuolesta riippumatta, on myös kutsunut minua kissamme nimellä =). Ja samoin minäkin välillä vähingossa ajattelen esim. jotain kaveria ja sit kun tuee asiaa miehelleni saatan ajatuksissani häntä kutsua ko. kaverin nimellä.
Eli voihan olla että Maija on hotio tai exä mutta hän vi olla vaikka kaverin kissan kaiman serkun täti.
Voihan sitä kysyä ihan huvikseen. Itse en koskaan oppinut sukulaisen perheessä kumpi oli koira ja kumpi mies. Isoisäni taas kutsui minua aina oman lapsensa nimellä ensin.
Oikeastaan varmaan hyvä etteivät kumppanit ole kutsuneet nimeltä, ei ainakaan tule vahinkoja:D Aina vaan joku "hei" tai "kuule" :)
Mies on jo kahdesti kutsunut minua, tai oikeastaan siis puhuu minusta kolmannessa persoonassa, lepertelee tai jotain, mutta siltä lipsahtaa exänsä nimi. Mitähän tästäkin ajattelisi...
Mulla on muutaman kerran mennyt kissan ja lapsen nimet sekaisin, kun olen höpöttänyt jotain ja komentanut kissaa pois pöydältä.