Mies kutsui väärällä nimellä
Mies ei itse tajunnut mokaansa. Viikonloppuna käytiin yhdessä näyttelyssä ja kun jäin hieman jälkeen mies sanoi tyyliin "Hei Maija*, tuu kattoo tätä". Silloin en kiinnittänyt asiaan enempää huomiota, mutta nyt jälkikäteen mietin ketähän mies silloin ajatteli? Mikä olisi paras tapa saada tietää kuka Maija* on vai oliko kyseessä pelkkä aivopieru? Ja kun joku kumminkin kysyy niin ollaan oltu yhdessä jo pari vuotta.
Kommentit (38)
" jos meille tulee joskus lapsi, annetaako sen nimeksi maija"
Miten reagoi?
:D
Kysymällä joo, mutta miten asian muotoilisi? Ja entä jos mies kieltää koko asian?
AP
Minä olen eronnut ex miehestäni yli 20 vuotta sitten ja kerran jos toisenkin hänen nimensä on lipsahtanut suustani :D
Tuijota pösilöä ja sano, että "Nimitit minua Maijaksi. Kuka on Maija?"
Vierailija kirjoitti:
Kysymällä joo, mutta miten asian muotoilisi? Ja entä jos mies kieltää koko asian?
AP
Älä nyt tapahtuman jälkeen enää siitä tee mitään numeroa. Heti olisit voinut vastata jotain siihen huumorilla.
Mäkin oon kutsunut miestäni yhden miespuolisen kaverini nimellä pari kertaa :D
"Kulta. Mua jäi vähän vaivaamaan kun kutsuit mua väärällä nimellä silloin näyttelyssä, et ehkä huomannut?"
Näin. Sitten keskustelette.
Onko sinulla muita syitä epäillä, että tämä olisi jotain muuta kuin harmiton sammakko, joka voi lipsahtaa kenen tahansa suusta? Jos muita syitä ja merkkejä ei ole sinuna unohtaisin koko asian.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin oon kutsunut miestäni yhden miespuolisen kaverini nimellä pari kertaa :D
Ja minä työkaverin nimellä :D
Vierailija kirjoitti:
"Kulta. Mua jäi vähän vaivaamaan kun kutsuit mua väärällä nimellä silloin näyttelyssä, et ehkä huomannut?"
Näin. Sitten keskustelette.
Tää on aika surullista, että ihmiset eivät osaa enää keskustella keskenään asioista. Näinkin yksinkertaiseen kysymykseen piti palstalta apua hakea.
Mitä sinä sillä tiedolla tekisit?!
No olisi kannattanut varmaan heti kysyä kun sanoi sinua Maijaksi. Sinusta ei ollut heti outoa että hän kutsui sinua toisella nimellä, vaan vasta jälkeenpäin?
Itse muotoilisin asian vaikka näin: "Hei muistatko kun käytiin siellä näyttelyssä silloin ja silloin, sä kutsuit mua Maijaksi. Kuka Maija?" Tai vaikka ihan vain: "En tiedä huomasitko mutta kutsuit mua yhdesti Maijaksi. Kuka tämä Maija on?"
Minusta on ihan ok kysyä. Itse olen sellainen että nimet menee aina sekaisin. Jos kaksi ihmistä näyttää vähänkään samalta, sekoitan heidän nimensä. Tämä on kauhean noloa eikä tapauksessani tarkoita että ajattelisin sitä toista henkilöä. Esimerkiksi sanoin ala-asteella opettajaa äidikseni (tämä kyllä taitaa olla ihan yleistä :D ). Myös mummini on tällainen, kaikki suvun naisten nimet hän sekoittaa ja minua saatetaan kutsua äidikseni, joksikin serkukseni, tädikseni jne. Olen jo tottunut siihen että hän sanoo minkä sattuu nimen, tiedän kuitenki ketä hän oikeasti tarkoittaa.
Minä olen kutsunut koiraani eksän nimellä ja eksää koirani nimellä.
Ap kulta, ymmärrän sun tunteen. Olen kertonut tämän aiemmin mutta mun mies sanoi kerran sängyssä " voi xx, sulla on ihanat rinnat". Kiva kehu juu, mutta mun nimi ei ole xx vaan yy.
Mies ei ymmärtänyt miksi suutuin...
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kutsunut koiraani eksän nimellä ja eksää koirani nimellä.
Mustii, tekiskö vähän mieliiii???
Kysy suoraan, että kuka tää ”Maija” on vai mistä sen repäisi.