Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu rankaisee koiraansa ruokamäärän vähentämisellä

Vierailija
09.04.2019 |

Koira on n. vuoden ikäinen ja villi, tietysti vetää narussa kun kukaan ei ole sitä opettanut mitenkään. Olimme hiljattain lenkillä ja iso koira (nyt jo melkein 40kg) veti. Ainoa keino millä yritti vetämisen aika ajoin estää, oli kovat nykäisyt suoraan taaksepäin ja koiralla kuristuspanta. Suurimman osan lenkistä antoi vetää ja kulki itse takakenossa hihnaan varaten. Kun pääsimme heille kotiin, antoi koiralle n. puoli desiä nappuloita ja huusi tälle että et sä perkele enempää energiaa tarvi kun oot tollanen kusipää yms. Koiran kylkiluutkin erottuvat selvästi, eli vastaava "rankaisu" ei ilmeisestikään ole vaan satunnaista. Tekeekö eläinsuojelu mitään kun koiralla on kuitenkin katto pään päällä, pääsee ulos eikä ole nälkäkuoleman partaalla? Kerran kävi niin että heillä käydessäni vessassa koira oli repinyt reppuni auki ja syönyt siellä olleet keksit ja suurinpiirtein sen paketinkin. Oli kai niin kova nälkä toisella.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi ottaa tuota puheeksi ja huomauttaa asioista kuten siitä että koirasi on aika laiha ja voi olla että joku pian ilmoittaa jonnekin asiasta. Yksi vaihtoehto on myös kysyä että mikä ilo koirasta on tälle ihmiselle ja onko hänen mielestään koiralla hyvä olla ja hyvät oltavat? Kyllä minä puutun eläinten kaltoinkohteluun ja jos näen tilanteen pahaksi niin ilmoitan eläinsuojeluyhdistykseen tai kysyn neuvoa asian tiimoilta sieltä. 

Asia vaan rohkeasti puheeksi niin loppuu moinen!

Vierailija
2/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja itse kysyisin ihmiseltä että jos asettuisi itse koiran asemaan niin olisiko elämä hyvää sellaisenaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elsu.

Vierailija
4/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaa iso koira, kun selkeästi oma osaaminen ei riitä?

Eläinsuojeluilmoitusta kehiin. Kuka tietää, vaikka koiran omistajallekin olisi helpotus päästä tuollaisesta rakista eroon?

Vierailija
5/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se el-suojeluilmoituksen jättämättä tekeminenkään mitään auta.

Eläimen nälkiinnyttäminen on rääkkäystä, samoin tuo kuristuspannasta kiskominen voi tehdä pysyvät vauriot niskarankaan. Koita vihjata sille tutullesi että parempia keinoja vetämisen estämiseen on esim. pysähtyminen kunnes hihna löysä, tai suunnan vaihtaminen aina kun hihna kiristyy.

Tuo ruokahomma nyt on nyt niin sairasta että kannattaako edes yrittää neuvoa, mutta päivittäiset ruokinnat voisi hoitaa myös koulutuksen yhteydessä jolloin koirakin pääsisi käyttämään nenäänsä/päätään ja samalla saisi energiaa käytettyä.

Vierailija
6/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen koira painaa vuoden ikäsenä 40kg ja on silti laiha?

Vierailija
7/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinsuojeluilmoitus olisi paikallaan.

Ei eläin osaa muuttaa käyttäytymistään jos saa vähemmän ruokaa. Ei osaa yhdistää asioita sillä tavalla.

Piskiparka :-/

Vierailija
8/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Joillakin koirilla kylkiluut erottuu vaikkei olisikaan nälkäinen, voi liittyä ikävaiheeseenkin.

b) Koira ei välttämättä ole erityisen nälkäinen vaikka varastaakin ruokaa. Terveisin: roskiskaapissakin pitää olla säppi.

Muuhun en ota kantaa tapausta tuntematta. Mutta kyllä multakin joskus pääsee vaikka mitä uhkauksia koirille, ne kun ei sanoja ymmärrä, onneksi ei ole kukaan kukkahattu kuuntelemassa.

Vierailija
9/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut mutta ystäväsi on todellinen vajaaälyinen wt. Onneksi sinä sentään huomaat että tuossa kuviossa on jotain mätää. Ota ensin asia kunnolla puheeksi hänen kanssaan, jos ei auta niin ElSu-ilmoitusta sitten vaan. Tai vaihtoehtoisesti sitten luopuu koirasta, tuollainen käytös koiraa kohtaan on sairasta. Olet itse myös vastuussa rääkkäyksestä jos et tee mitään vaan seisot tumput suorina.

Vierailija
10/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, eläinsuojelu ei tee mitään ellei koira sitten oikeasti ole sairaalloisen laiha. 

Se että nuoret koirat vetävät, on aika tavallista. Jopa hyvinkoulutetut vilkkaammat tapaukset voivat tehdä sitä tuossa iässä eri syistä: esim. jos ei ole päässyt vapaana juoksemaan pitkään aikaan ja menohalu on kova, on kiinnostavien narttujen kiimahajuja maassa, kiihdyttää toiset koirat ei vaikka linnut tms. Ei se koira rikki mene siitä, että sitä voi välillä joutua estämään ihan fyysisellä voimalla menemästä minne se haluaa. 

Tuo ei toki ole ok, jos oikeasti pitää koiraa nälässä siksi ettei koira tottele tai käyttäydy kuten omistaja haluaisi. Mutta onko varmasti niin että ei saa tarpeeksi ruokaa, vai oliko vaan ehkä vähän epäkypsän oloisen omistajan hetkellinen turhautuminen tuo vaan että ei saa ruokaakaan kun "häpäisee" omistajansa käytöksellään? 

Sinänsä joskus ihmettelen, miksi jotkut herkkikset jotka välittää mitä muut sanoo ja miten ne katsoo, ottaa isoja koiria ja vielä uroksia. Äärimmäisen todennäköisesti ne on jossain iässä haukkujia, vetäjiä, kaiken jahtaajia, kaikin puolin ärsyttäviä riiviöitä. Omistajan pitäisi vaan jaksaa hermostumatta nekin ikäkaudet läpi ja rakentaa rauhallisina hetkiä käskyjä ja koulutusta rutiiniksi, vaikka sillä hetkellä korvat katoaakin jossain tilanteessa koiralta. (Itselläni on 2 tottelevaisuusvalion tittelin saanutta koiraa, joten voisin väittää osaavani jonkun verran kouluttaa, mutta kyllä mullakin nyt jo 2-vuotiaana kivan rauhallinen uros oli jossain vaiheissa sellainen että ihmiset varmaan katsoi että voi hitto, tuolla akalla ei pitäisi olla kuin pehmokoira, kun hitaaseen hihnakävelyyn turhautunut paimenkoira puri minua lahkeesta, paimensi näykkimällä, räksytti, veti posket pullollaan ja kuolaten nartunhajujen perään.)

Vierailija
11/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a) Joillakin koirilla kylkiluut erottuu vaikkei olisikaan nälkäinen, voi liittyä ikävaiheeseenkin.

b) Koira ei välttämättä ole erityisen nälkäinen vaikka varastaakin ruokaa. Terveisin: roskiskaapissakin pitää olla säppi.

Muuhun en ota kantaa tapausta tuntematta. Mutta kyllä multakin joskus pääsee vaikka mitä uhkauksia koirille, ne kun ei sanoja ymmärrä, onneksi ei ole kukaan kukkahattu kuuntelemassa.

Minä (hirtehishumoristi) uhkailen koiraani makkaratehtaalla. Onneksi kukaan ei ole kuulemassa ja koira vain heiluttelee häntäänsä ja tuijottaa minua rakastuneesti :)

Vierailija
12/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä (hirtehishumoristi) uhkailen koiraani makkaratehtaalla. Onneksi kukaan ei ole kuulemassa ja koira vain heiluttelee häntäänsä ja tuijottaa minua rakastuneesti :)

Meillä myös koirien uhkauksena, jos ne esim. räksyttävät turhaan, toimii mm. "makkarakone odottaa", "teen teistä karvarukkaset" jne mukavat uhkaukset. Ja koska toinen koirista on perso kaljalle, pahin uhkaus on että et saa tällä viikolla saunakaljaa :D

Vierailija
13/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon monesti uhannut tehdä koirastani rukkaset, mutta enhän mä ikinä hömelöö satuttais.

Vierailija
14/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei ymmärrä viiveellä tulevaa rangaistusta, joten ruuan vähentäminen on tehoton rankaisu sen lisäksi että se on eettisesti väärin. Ystäväsi ei osaa kasvattaa koiraa. Etsikää lähin yksityinen tai seurapohjainen koirakoulu, jossa ystäväsi saa eväät koiran oikeaan opettamiseen.

Vierailija
15/15 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus koirasta.

Harmi, että tuttusi on ääliö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme