Miksi hankitte koiria, kun sitten ruikutatte koko ajan apua koiranhoitoon lomamatkojen, ym. ajaksi?
Niin ärsyttää nämä koiranhoitoruikuttajat. Hankitaan koira, mutta sitten lähdetään reissuun ja aletaan pommittaa viestein ja puheluin koiranhoitajaa. Kpirahoirolat on sitä varten, ei sukulaiset, eikä ystävät. Tiettyjen ihmisten kanssa en ole enää tekemisissä ja numerot on laitettu estoon, koska en vastaa enää yhteenkään koiranhoitokyselyyn.
Kommentit (17)
Ja meillä on onneks niin ihana tilanne että kaks pariskuntaa oikein kiistelee kummat saa meidän rekun hoitoon.
Koiraa hankkiessa pitäisi tiedostaa että matkailla ei voi sen jälkeen eikä koiraa saa jättää yksin useiksi tunneiksi.
Miksi lapsia hankitaan, kun niille ruikutetaan lapsenvahteja "känniristeilyjen" ajaksi?
Ei oo tarvinnut ruikuttaa. Mun vanhemmat ovat aina hoitaneet, ja me hoidimme heidän koiransa, kun heillä sellainen oli. Anopillakin koiramme on pari kertaa ollut.
En minä ruikuta. Kysyn kohteliaasti ja vain heiltä, jotka ovat suoraan sanoneet että haluavat mielellään koiran hoitoon (jos ei ole mahdollisuutta ottaa omaakaan, mutta koirista pitävät) ja aina sanon, että ei mitään ongelmaa jos kieltäytyy. Lisäksi maksan aina palkkion.
Päätin koiraa hankkiessa, että en matkaile muuten kuin koiran kanssa. Olemmekin käyneet muun muassa vaelluksilla yhdessä. Sairaalaan joutuminen on tietysti eri asia ja silloin koiralle on palkattava hoitaja. Tähänkin pitää etukäteen varautua niin, että totuttaa koiraa olemaan hoidossa. Yhtäkkinen hoitoon joutuminen voi olla tottumattomalle kova paikka.
Koiravihaajille ei tietenkään kannata koiraansa jättää hoitoon, kuten ap:n kaltaisille, vaan sellaisille, jotka rakastavat koiria :)
Omituista. Minä en ainakaan ikinä antaisi koiriamme "hoitoon" sellaiseen paikkaan johon niitä ei oikeasti haluttaisi.
Jos luotettavia ja halukkaita tuttuja ei ole niin silloin koirahoitola on oikea osoite.
Ja niille tutuillekin pitää maksaa kunnon korvaus.
Tosin itse olen niitä ihmisiä jotka lopettavat matkustelun kun koira tulee taloon, en pystyisi jättämään niitä kenellekään. Eikä ole kaduttanut vaikka viisitoista viime vuotta on eletty "koirien ehdoilla".
Meidän koiria reissujen aikana hoitaa anoppi ja me tarvittaessa anopin koiraa. Kerran miehen kaveri pyysi koiramme hoitoon kerran reissumme ajaksi. Tuolloin maksoimme hoidosta miehen kaverille. Meille saa tuoda koiran hoitoon kunhan koira tulee toimeen omiemme kanssa.
Olemme niin harvoin reissussa että koirille ei tarvita hoitoa kuin 1-2 kertaa vuodessa.
KOiramme oli viime keväänä 3kk sijoitettuna miehen pikkuserkulle oman elämäntilanteen takia. Tuolloinkin maksoimme ruuat ja hoidon koirille.
Vierailija kirjoitti:
Koiraa hankkiessa pitäisi tiedostaa että matkailla ei voi sen jälkeen eikä koiraa saa jättää yksin useiksi tunneiksi.
No kyllä voi vielä matkailla. Matkustan koiran kanssa, ja lisäksi koira on kaksi viikkoa hoitolassa vuodessa, kun käyn yksin reissussa. Koira on yksin päivisin max 4,5 tuntia. Olisi ollut hullua jättää koira ottamatta noiden kahden viikon takia.
Miltä tuntuisi kärvistellä kusihädässä kaiket päivät ja pelätä nuhteita jos pääsee lirahtamaan.
Höpö höpö. Arvaan että kaveri ei innustunut jostain ap:n ehdottamasta jutusta ja käytti tekosyynä koiria.
Silppu kirjoitti:
Meidän koiria reissujen aikana hoitaa anoppi ja me tarvittaessa anopin koiraa. Kerran miehen kaveri pyysi koiramme hoitoon kerran reissumme ajaksi. Tuolloin maksoimme hoidosta miehen kaverille. Meille saa tuoda koiran hoitoon kunhan koira tulee toimeen omiemme kanssa.
Olemme niin harvoin reissussa että koirille ei tarvita hoitoa kuin 1-2 kertaa vuodessa.
KOiramme oli viime keväänä 3kk sijoitettuna miehen pikkuserkulle oman elämäntilanteen takia. Tuolloinkin maksoimme ruuat ja hoidon koirille.
Meillä on koiria ja aikuisilla lapsillamme on koiria. Hoidamme toistemme koiria tarvittaessa. On kyllä joskus mietitty että mihin tuon koko lauman saisi jos haluaisimme lähteä koko porukalla vaikka ulkomaille, jonne koiria ei saa mukaan. Ei varmaan mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Silppu kirjoitti:
Meillä on koiria ja aikuisilla lapsillamme on koiria. Hoidamme toistemme koiria tarvittaessa. On kyllä joskus mietitty että mihin tuon koko lauman saisi jos haluaisimme lähteä koko porukalla vaikka ulkomaille, jonne koiria ei saa mukaan. Ei varmaan mihinkään.
Sehän riippuu ihan korien määrästä. Jos koiria on yli neljä voi olla että niitä ei saisi kaikkia samaan paikkaan hoitoon. Itselleni tuo neljä olisi maksimi määrä ottaa hoitoon.
Miten niin ruikutan? Koirat menee lomamatkan ajaksi hoitolaan, ei tarvi ruikuttaa kun varaa hoitolan ajoissa. Hoidan kyllä vanhempieni koiraa kun pyytävät, olen sen heille ilmoittanut jo ennen kuin hankkivat koiran. Heilläkään ei ole syytä ruikuttaa.
Mun vanhemmat oikein kyselee, koska saisi taas mun koirat hoitoon. Ei ole ollut rahaa matkustaa, niin kotona ollaan oltu. Koiratkin tykkää ihan kauheasti kyläillä "mummulassa". Sinne mennään into piukeana. Vanhemmillani ei ole enää omaa koiraa, mutta molemmat ovat koiraihmisiä.
Ei tarvitse ruikuttaa, äidilläni on myös koiria ja tarvittaessa ottaa mielellään meidänkin koiran hoitoon omien koiriensa leikkikaveriksi. Ei ongelmaa, sulla ap sen sijaan vaikuttaa olevan paljonkin ongelmia.
En usko, että sinua kukaan on pyytänyt koiran hoitajaksi.