Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumppani ei kunnioita omaisuuttani

Vierailija
08.04.2019 |

On heitellyt tavaroitani roskiin, koska "mitä väliä, jotain turhaa roskaa". Antoi vasta kovalla hommalla keräämieni marjojen pilaantua (ei huolehtinut takaisin pakkaseen, kun piti väliaikaisesti siirtää paikasta toiseen).
Jne.

Ei suostu keskustelemaan asiasta kanssani. Suhtautuu ylimielisesti ja ylimalkaisesti, kuin nipottaisin turhasta.

Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse!

Vierailija
2/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se tuosta parane, mee pois niin saat olla rauhassa. Minulta heitetty kanssa pois "turhia" tavaroita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miehellä oli muutama tavara kun muutimme yhteen. Kuten levysoitin jne. Tottakai suhtauduin niihin kunnioittavasti ja mies kohteli niitä kuin aarteitaan varovaisesti ja huolella. Minun tavaroitani kuten huonekaluja runnoi muutossa väkisin eikä välittänyt jos kolhiintuivat tms. Haukkuu huonekalujani muttei osta uusia tilalle ja kaikki tuntuu hänelle käytössä kuitenkin kelpaavan.

Vierailija
4/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepähän olette helmenne valinneet.

Vierailija
5/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerronpa yhden asian, jos toisenkin. Hän ei tule muuttumaan.

Hän ei tule arvostamaan sinun, eikä muidenkaan, omaisuutta. Heittää surutta roskiin, lahjoittaa muille tai rikkoo korvaamatta vahinkoa ja tuntematta minkäänlaista empatiaa sinun tunteillesi. Hän ei myöskään osaa ostaa lahjoja eikä arvosta mitään saamaansa lahjaa, ei pysty ymmärtämään lahjojen antamiseen ja saamiseen liittyvää tunnepuolta.

On mahdollisesti vielä hyvin ärsyttävä luoteeltaan, hyvin ehdoton, eikä osaa huomioida tekojensa ja sanomistensa tunnevaikutuksia muihin. Sanoo siekailematta mielipiteensä tilanteissa, joissa moni muu ymmärtäisi pysyä kohteliaasti ja hyvän maun rajoissa hiljaa.

Vierailija
6/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei tule arvostamaan sinun, eikä muidenkaan, omaisuutta. Heittää surutta roskiin, lahjoittaa muille tai rikkoo korvaamatta vahinkoa ja tuntematta minkäänlaista empatiaa sinun tunteillesi. Hän ei myöskään osaa ostaa lahjoja eikä arvosta mitään saamaansa lahjaa, ei pysty ymmärtämään lahjojen antamiseen ja saamiseen liittyvää tunnepuolta.

On mahdollisesti vielä hyvin ärsyttävä luoteeltaan, hyvin ehdoton, eikä osaa huomioida tekojensa ja sanomistensa tunnevaikutuksia muihin. Sanoo siekailematta mielipiteensä tilanteissa, joissa moni muu ymmärtäisi pysyä kohteliaasti ja hyvän maun rajoissa hiljaa.

Mistä ihmeestä tiedät?

Kuvasit juuri kumppanini :/

ap

Vierailija
7/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on erittäin kauheaa, vakavaa ja mielenvikaista henkistä väkivaltaa, joka johtuu siitä, että kumppanisi jonkin mekanismin kautta vihaa Sinua. Myöhemmin tavaroittesi rikkominen ja poisheittäminen ei enää riitä, vaan tuo väkivalta tulee varmasti muuttumaan henkisestä myös fyysiseksi: pian tulee aika, jolloin hän haluaa "hävittää" Sinutkin.

Ei ole mitenkään mahdotonta, että tuollainen hullu voisi esim. tuikata tuleen kotisi ja Sinut sen mukana.

Olet hengenvaarassa. Lopeta koko suhde oitis ja vaihdata lukot (tilaa uudelleensarjoitus) kotisi oveen, jos et voi kokonaan muuttaa ja salata uuden asuinpaikkasi osoitetta.

Vierailija
8/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kyllä niin protektiivinen omaisuudestani  ja itsemääräämisoikeudestani, että jos ei suunnilleen ekasta tiukasta varoituksesta uskoisi, että mun omaisuutta EI HÄVITETÄ ilman minun lupaa, niin lähtisin suhteesta. Minusta tuollainen kuvaa sitä ettei kunnioita ihmistä aikuisena, tasavertaisena kumppanina ollenkaan, vaan jotenkin ylimielisesti ajattelee, että tuo akka nyt vaan on tuommoinen turhamainen ja ties mitä, joten hän päättää mitä säilytetään ja mitä heitetään pois.

Vierailija
9/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ja nopeasti tuosta suhteesta!!! Tuo piirre pahenee ajan kuluessa ja jos jo nyt osoittaa käytöksellään näitä piirteitä niin tiedät itsekin miten homma tulee etenemään. Ei arvosta sinua nyt ja myöhemmin ei senkään vertaa ja se alkaa näkymään kaikessa!

Juokse!

Vierailija
10/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 5 kuvasi asperger-piirteisen ihmisen.

Vierailija
11/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä varoittavia kommentteja kaikilta.

Palaan vielä tähän. Onkohan kyseessä jokin persoonallisuuden (häiriön) piirre vai mikä?

ap

Vierailija
12/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkäshenkilö 46 vuotta kirjoitti:

Tuo on erittäin kauheaa, vakavaa ja mielenvikaista henkistä väkivaltaa, joka johtuu siitä, että kumppanisi jonkin mekanismin kautta vihaa Sinua. Myöhemmin tavaroittesi rikkominen ja poisheittäminen ei enää riitä, vaan tuo väkivalta tulee varmasti muuttumaan henkisestä myös fyysiseksi: pian tulee aika, jolloin hän haluaa "hävittää" Sinutkin.

Ei ole mitenkään mahdotonta, että tuollainen hullu voisi esim. tuikata tuleen kotisi ja Sinut sen mukana.

Olet hengenvaarassa. Lopeta koko suhde oitis ja vaihdata lukot (tilaa uudelleensarjoitus) kotisi oveen, jos et voi kokonaan muuttaa ja salata uuden asuinpaikkasi osoitetta.

Tai alkaa heitellä ja pahoinpidellä sinua. Sinä olet seuraava, ellet älyä lähteä.

Vierailija
13/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviä varoittavia kommentteja kaikilta.

Palaan vielä tähän. Onkohan kyseessä jokin persoonallisuuden (häiriön) piirre vai mikä?

ap

Narsisti. Välittää vaan itsestään.

Vierailija
14/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nro 5 kuvasi asperger-piirteisen ihmisen.

Todellako?

Mies puhuu arvostelevasti ja ilkeästi autisteista ja apergereista. Ei ole tullut mieleenkään, että voisi olla itsekin...

ap

Vierailija
15/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tiedät?

Kuvasit juuri kumppanini :/

ap

Jos et nyt trollaa, niin jätä se. Heti. Pahimmillaan saa sinusta itseäsi epäilevän ja vähintäänkin henkisesti murskatun ihmisrievun.

Vierailija
16/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulostaa ihan perusnarsistilta. Mikään tai kukaan ei ole mitään, eikä semmoisella ole mitään väliä.

Ei kunnioita ketään ja se johtaa siihen ettei kunnioita myöskään toisen mitään.

Nämä piirteet eivät muutu. Vaikka päällään seisoisit niin nämä miehet näine piirteineen ei muutu koskaan. Lähde nyt, myöhemmin se tulee olemaan vielä vaikeampaa! Vaikka uskon, että perästä tulee kuulumaan nytkin. Nämä miehet eivät kykene ”häviämään” koskaan, elämä on kilpailu muita ihmisiä vastaan. Uhittelee aikansa, toivottavasti ei vuosia.

Vierailija
17/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin samanlaisesta miehestä 15 aviovuoden jälkeen. Epäkunnioitus ei koskenut pelkästään materiaa, vaan vuosien varrella se levittäytyi suhteessamme ihan kaikkeen. Olin hänelle viimeisenä vuotena vain ilmaa. Ei anna arvoa tekemisilleni juuri mitenkään. Olen kuulema kasvattanut lapsetkin huonosti ja hänen rahoillaan, vaikka tuloni on aina ollut hieman parempi. Hankki uuden naisen (onneksi) ja purkanut nyt tuota luonteenpiirrettään toiseen.

Hänen edesottamuksiin kuului mm. isäni perintökaapin hävittäminen (löysin myöhemmin hänen kaverinsa varastosta ja ostin takaisin eron jälkeen), antoi keräilyastioitani pois, heitti roskiin lasten valokuvia ja möi autoni, jotta olisi ostanut tilalle paremman, mutta kauppojen jälkeen ei uutta autoa näkynyt (kaduttaa vieläkin ihan hitosti).

Muu epäkunnioitus koski sitten kaikkea muuta. Olin perheessä se laiskempi, tyhmempi ja varaton. Eron jälkeen moni luuli, että mies jätti minut noiden vuoksi, mutta nyt yhteisten ystäviemme kelkat ovat kääntyneet. Exän asunto pursuaa roinaa, on likainen, varaton ja kaikki hommat tekemättä. Minulla asiat ihan toisin. Oma siisti kämppä, valmistuin AMK, talous hyvä ja lapset arvostavat minua enemmän. 

Vierailija
18/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin samanlaisesta miehestä 15 aviovuoden jälkeen. Epäkunnioitus ei koskenut pelkästään materiaa, vaan vuosien varrella se levittäytyi suhteessamme ihan kaikkeen. Olin hänelle viimeisenä vuotena vain ilmaa. Ei anna arvoa tekemisilleni juuri mitenkään. Olen kuulema kasvattanut lapsetkin huonosti ja hänen rahoillaan, vaikka tuloni on aina ollut hieman parempi. Hankki uuden naisen (onneksi) ja purkanut nyt tuota luonteenpiirrettään toiseen.

Hänen edesottamuksiin kuului mm. isäni perintökaapin hävittäminen (löysin myöhemmin hänen kaverinsa varastosta ja ostin takaisin eron jälkeen), antoi keräilyastioitani pois, heitti roskiin lasten valokuvia ja möi autoni, jotta olisi ostanut tilalle paremman, mutta kauppojen jälkeen ei uutta autoa näkynyt (kaduttaa vieläkin ihan hitosti).

Muu epäkunnioitus koski sitten kaikkea muuta. Olin perheessä se laiskempi, tyhmempi ja varaton. Eron jälkeen moni luuli, että mies jätti minut noiden vuoksi, mutta nyt yhteisten ystäviemme kelkat ovat kääntyneet. Exän asunto pursuaa roinaa, on likainen, varaton ja kaikki hommat tekemättä. Minulla asiat ihan toisin. Oma siisti kämppä, valmistuin AMK, talous hyvä ja lapset arvostavat minua enemmän. 

Kirjoitit kuin oman tarinani. 17 vuoden jälkeen lähdin. Erosta yli kaksi vuotta, mutta edelleen ex uhittelee aika ajoin monin eri tavoin.

Ap:n kumppani vaikuttaa samanlaiselta! Lähde pois!

Vierailija
19/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa varsin ikävältä. Onneksi sinulla oli puhtia erota.

Tunnistan tekstissäsi paljon omaa miestäni. Hän on kyllä täysin kykenemätön arvostamaan minua, tekemisiäni ja saavutuksiani.

Olen kuullut lukemattomia kertoja olevani tyhmä, laiska ja saamaton. Vaikka minä olen se, joka on suorittanut maisteritutkinnon vaikeassa elämäntilanteessa, tehnyt töitä siinä sivussa ja luonut uraa. Eipä ole tainnut mies edes onnitella maisterin papereista ja saamastani hyvästä työpaikasta.

ap

Vierailija
20/31 |
09.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset puheet sekä arvostuksen puute kielivät yhdestä asiasta: hän ei rakasta sinua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi