Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin tehdä ja syödä ensimmäisen kerran kasvisruokaa

Vierailija
08.04.2019 |

Olen 34v mies enkä ole vielä kertaakaan eläissäni syönyt oikeaa kasvisruokaa, mitä ne ovat ja miten valmistaa? Olen huono syömään ja minua yököttää monet kasvikset esim keitettyinä, kaalta en voi sietää, samoin esim sipuli on pahaa. Tuoresalaattia kyllä syön ja kesällä grillaan esim tomaattia ja maissia. Mistä aloittaa? Iskä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ruokia olet ennen tehnyt ja syönyt?

Moni tavallinen suomalainen ruoka kääntyy hyvinkin iisisti kasvisruuaksi.

Vierailija
22/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissosekeitot ja kasvislasagne on lasten mieleen ja hyviä seuraavana päivänä lämmitettynäkin.

Enchilladoja voi tehdä ison vuokallisen kasvistäytteellä, samoin täytettyjä lettuja tai munakasrullaa. 

Lasagnessa ja munakasrullassa pikakastikkeena voi käyttää sulatettua pinaattikeittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nachopellin tai nachovuokaa voi tehdä helposti kasvisversiona ja maistuu vielä lämmitettynäkin. 

Nachojen joukkoon pilkottua paprikaa, kirsikkatomaatteja, mozzarellapalloja tai fetaa ja joku texmexkastike, johon lisätään kikherneitä ja vaikka valkoisia papuja + juustoraaste. Paistetun päälle voi lisätä kreikkalaista jugurttia.

Isolla pannulla voi helposti paistaa isoista tortillalätyistä quesadillat; pohjalle lätty, päälle juustoraastetta, pieneksi pilkottuja tomaatteja, kurkkua, fetaa, papuja, paprikaa, lisää juustoraastetta ja toinen lätty painetaan päälle. Paistetaan kuumaksi kannen alla. Näitäkin helppo lämmittää vaikka mikrossa.

Vierailija
24/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinaattikeitto

Röstiperunat ja kananmunakastike

Kasvislasagne tai -cannelonit

Pastasalaatit

Vierailija
25/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisitko esimerkkejä ruuista, joista pidätte ja joita normaalisti teet? Olisi helpompi antaa samantyylisiä vinkkejä.

Vierailija
26/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissosekeitot ja kasvislasagne on lasten mieleen ja hyviä seuraavana päivänä lämmitettynäkin.

Enchilladoja voi tehdä ison vuokallisen kasvistäytteellä, samoin täytettyjä lettuja tai munakasrullaa. 

Lasagnessa ja munakasrullassa pikakastikkeena voi käyttää sulatettua pinaattikeittoa.

Kyllä! Esim punajuuri-kookoskeitto on meillä suosiossa, samoin myskikurpitsakeitto. Lasten suuria suosikkeja, joiden kaverina voi tarjolla itse uunissa paahtamiaan krutonkeja tai pannulla paahdettuja auringonkukan ja pinjan siemeniä tai raejuustoa.

Vierailija
27/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Esim punajuuri-kookoskeitto on meillä suosiossa, samoin myskikurpitsakeitto. Lasten suuria suosikkeja, joiden kaverina voi tarjolla itse uunissa paahtamiaan krutonkeja tai pannulla paahdettuja auringonkukan ja pinjan siemeniä tai raejuustoa.

Myös meillä lasten suosikki tuo punajuuri - kookoskeitto, ihanan makuista ja väristä. teen aina kaksinkertaisen annoksen niin saa seuraavana päivänäkin siitä vielä nauttia.

Vierailija
28/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nachopellin tai nachovuokaa voi tehdä helposti kasvisversiona ja maistuu vielä lämmitettynäkin. 

Nachojen joukkoon pilkottua paprikaa, kirsikkatomaatteja, mozzarellapalloja tai fetaa ja joku texmexkastike, johon lisätään kikherneitä ja vaikka valkoisia papuja + juustoraaste. Paistetun päälle voi lisätä kreikkalaista jugurttia.

Isolla pannulla voi helposti paistaa isoista tortillalätyistä quesadillat; pohjalle lätty, päälle juustoraastetta, pieneksi pilkottuja tomaatteja, kurkkua, fetaa, papuja, paprikaa, lisää juustoraastetta ja toinen lätty painetaan päälle. Paistetaan kuumaksi kannen alla. Näitäkin helppo lämmittää vaikka mikrossa.

Tätä sanot kotiruuaksi?

Enpä enää ihmetteli, miksi niin moni vege on läskejä. Rasvaa, rasvaa, rasvaa ja vehnää.

Vierailija
29/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö pizzaa, en ymmärrä miten joku pystyy syömään niin tunkkaiselta haisevaa ja maistuvaa lättyä kuin pizza. Ap

Taidat olla yh-iskä. Olet kova valittamaan.

Vierailija
30/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että laitan mitään neuvoa kun tuolla lailla ivailet vastaajille. En!

Vierailija
31/31 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En syö pizzaa, en ymmärrä miten joku pystyy syömään niin tunkkaiselta haisevaa ja maistuvaa lättyä kuin pizza. Ap

...mutta rasvassa paistettu kuollut eläin vasta raikkaalle tuoksuukin.

Minä taas en pysty syömään mitään, mitä on ensin kidutettu ja sitten tapettu vain lautasta varten.

Niin me olemme erilaisia, ap. Sinä kuolet suolistosyöpään, minä elän terveenä vanhaksi.

Miten ihmeessä kuvittelet, että tuotantoeläimiä pääsääntöisesti kidutetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä