Jouduin elämään vanhaksi, kunnes viimeisetkin läheiset velat ovat saaneet tai ovat yrittäneet saada lapsia
Harmi vain, että meni kauan aikaa, kun jouduin puolustamaan lasteni oikeutta syntyä, olla olemassa ja elää pieninä ihmisinä aikuisten keskellä.
Yksilöllisen maailmankuvan omaavat ovat taipuneet sen verran yhteisöllisiksi, että viimein pyrkivät kohti lapsiperheen elämää. Lapsen saaminen on heillä noussut tärkeämpään tai tärkeimpään rooliin 35 - 45 vuotiaana. Mielenkiinnolla seuraan millaista perheonnea on tulossa. Itse olen lastenkasvatuksessa jo voiton puolella ja saan nauttia paljon enemmän kuin joustaa omista tarpeistani.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Tutuista läheisistä yksi ei ole onnistunut tulla raskaaksi edes hedelmöityshoitojen avulla, osa on onnistunut, mutta on mennyt kesken ja kaksi miestä ei ole löytänyt naista, joiden kanssa voisi yrittää lisääntymistä. Lopuilla on vauva tai taapero.
Pääsen sanomaan, että mitäs sinä sanoitkaan silloin, kun olisin tarvinnut pientå lastenhoitoapua... sinä peruit viime hetkellä..., jouduin perumaan oman hamamslääkärikäyntini... etkä koskaan tullut... ja valitit vain lapsiperheellisten itsekkyydestä.
ap
Eihän ne sitten olleet veloja kun lasta yrittivät. Vastentahtoinen lapsettomuus on eri asia ja tuskallista sen kokeville.
Jotkut ankarat tosiaan hoitavat lapsia työkseen. He uhraavat oman jaksamisensa työlle. Eivät jaksa lisääntyä, kun lapsikiintiö on täysi. Siis mitäh? Menettävät työnsä vuoksi tärkeimmän! Tässä syy miksi EN tee töitä lasten parissa. Tahdon omia lapsia.
Yhteiskunnassamme on ongelma, että apua saa vain päiväkotipaikkana, ei kotona lapsiaan hoitava satunnaisiin tai yllättäviin menoihin. Suomalaiset eivät ymmärrä, että olisi joskus tarpeen antaa apua ihan henkilökohtaisesti.
Voivat kutsua itseään nuorina veloiksi, mutta vanhempana yhtäkkiä, kun on oikea puoliso, niin eivät enää olekaan veloja!
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ankarat tosiaan hoitavat lapsia työkseen. He uhraavat oman jaksamisensa työlle. Eivät jaksa lisääntyä, kun lapsikiintiö on täysi. Siis mitäh? Menettävät työnsä vuoksi tärkeimmän! Tässä syy miksi EN tee töitä lasten parissa. Tahdon omia lapsia.
Yhteiskunnassamme on ongelma, että apua saa vain päiväkotipaikkana, ei kotona lapsiaan hoitava satunnaisiin tai yllättäviin menoihin. Suomalaiset eivät ymmärrä, että olisi joskus tarpeen antaa apua ihan henkilökohtaisesti.
Ei multa työt voimia vie, rakastan työtäni 😍 Omia lapsia en ole koskaan halunnut, koska ei musta olisi äidiksi. Hoitolapset on kivoja kun ne on aina pieniä, ei tule sitä teini-ikää ja muuta murhetta. Ja ei, en ole oikeasti ankara.
Vierailija kirjoitti:
En ole varma, että kykenenkö antamaan takaisin sen mitä aikuiset ihmiset kyllä ansitsisivat kohdeltuaan minua kaltoin. Itse olen ollut ikäni lapsimyönteinen. Taidan kysyä, että maksatko 1000€ siitä, että 100% varmuudella tulen kuten lupaan ja pääset puoleksi tunniksi hammaslääkäriin:DDD
ap
Sä et asu lastesi kanssa, et maksa elatusmaksuja, lapsesi terapian olet sabotoinut narsismillasi ja sulla ei ole yhtään läheistä ystävää, joka uskaltaisi päästää sinua lastensa lähelle. Että semmoinen ihana lapsimyönteinen mamma siellä.
Lapsi vie velalta ystävän. Ystävästä tulee tylsä. Ystävän aivot sulaa imettäessä. Tuntuu ikävältä pakolta mennä lapsiperheeseen yöksi ja syömään kotiruokaa. Kahdenkeskiset keskustelut rikkoo lapsi. Ystävä pyytää ottamaan vauvan syliin ja kysyy, eikö vauva tuoksu ihanalta. Entinen ystävä. Ihmisiä on liikaa. Sinun lapseni on liikaa.
Minä lähden ensiviikolla maailmanympärimatkalle. Otin loparit töistä. Tulen takaisin sitten kun rahat ovat vähissä ja toivottavasti ei sinun sohvalle silloin.
Vierailija kirjoitti:
Joo näin se menee muttei kannata pilkata, joskus veluuteen onnhyvä syy, mulla esim traumaattinen lapsuus luonnevikaisen isäni lapsena. Kun sain itseni kuntoon teinkin sitten lapsia kunnolla :)
T. Ent. Vela, nyk. 5 lapsen äiti
Ei se mene näin. Ei veluuden taustalla tarvitse olla mitään traumoja. Etkä minusta ole vela, kun tahdoit lapsia.
Heh. Olen vela, enkä ole ikinä kyseenalaistanut kenenkään lapsen oikeutta elää. Mistä noita pimeitä luuloja sikiää?
Ikää yli 40, eikä mitään tarvetta eikä halua yrittää hankkia lasta.
Oman osani toisten eteen olen jo tehnyt.