Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen niin väsynyt miehen raivareihin...

Vierailija
07.04.2019 |

Miehellä on selkeitä vaikeuksia tunteiden käsittelyn ja ilmaisun kanssa sekä taipumusta aggressiivisuuteen. Suuttuessaan tai turhautuessaan hän purkaa pahan olonsa minuun sanomalla todella rumia asioita, syyttää minua sellaisesta mikä ei ole minun syyni ja haukkuu. Riidan jälkeen pyytää aina anteeksi ja sanoo ettei tarkoita niitä ikäviä asioita joita tunnekuohussa sanoo. Katuu todella ja on itsekin mieli maassa useammankin päivän, tuntee selkeästi morkkista.

Mies ei ole väkivaltainen, vaikkakin toisinaan hänen todella rumat sanansa liippaavat läheltä henkistä väkivaltaa. On itsekin myöntänyt, että suuttuessaan purkaa kohtuuttomasti pahaa oloaan ja tarkoituksena on vain saada kaikki paha olo ulos. Olemme keskustelleet asiasta ja hän ymmärtää tämän itsekin olevan ongelma eikä todellakaan hyväksy omaa käytöstään. Hän myös tiedostaa mistä ongelmansa johtuu; hänellä on aina ollut todella vaikea isäsuhde. Isänsä ei koskaan ymmärtänyt tai hyväksynyt häntä, vaan haukkui ja löi maahan ja kohdisti mieheen myös fyysistä väkivaltaa. Uskomme molemmat, että hänen tapansa käsitellä tunteita tulee lapsuudesta, kun hän ei ole koskaan oppinut muutakaan keinoa tunteiden käsittelyyn ja purkamiseen.

Olemme molemmat (etenkin minä) todella väsyneitä miehen raivareihin. Hän on hakenut apua, mutta pelkää että en jaksa koska prosessi on pitkä ja ottaa aikaa että hän oppii muita tapoja käsitellä ja ilmaista tunteitaan. En halua erota, sillä mies on oikeasti muuten ihana aina silloin, kun ei suutu. Suhteemme on kaikilla muilla tavoin hyvä ja toimiva. Rakastan miestä ja hän selvästi minua. Alan vain olla todella väsynyt kuulemaan haukkuja ja rumia asioita riitojen aikana, sillä ne kieltämättä jäävät pyörimään mieleeni pitkäksi aikaa ja syövät itseluottamustani. Haluan kyllä olla miehen kanssa ja saada ongelman ratkaistua sillä suhde on muuten hyvä ja koen olevani oikean ihmisen kanssa. Hänessä on niin paljon hyvää ja sellaista, mitä en ole muista miehistä löytänyt ja arvostan hänessä monia piirteitä. Onko tässä mitään tehtävissä, onko miehen mahdollista vielä oppia uusia tapoja käsitellä tunteitaan loukkaamatta aina minua? Onko tässä toivoa vai tuleeko ero väkisin eteen jossain vaiheessa? :(

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies ottaa sinut kerran mukaan terapiaansa? Sopisitte terapeutin avulla pelisäännöt raivoamistilanteisiin.

Vierailija
22/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se tukeminen ja tsemppaaminen pelkästään välttämättä auta.

Kun hän alkaa huutaa ja haukkua, voi sanoa tiukasti ja selkeästi ” mulle ei puhuta noin” ja lähteä paikalta pois. Eikä olla kynnysmattona haukuttavana.

Rajat on todella tärkeitä itselle. Että ei anna kenenkään kohdella huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia raivota ja riehua. Siitä lähdetään. 

Kuulostaa siltä että olet mennyt mukaan tuohon huomionhakuisuuteen. Lakkaa ymmärtämästä ja paapomasta. Ei ole sinun velvollisuutesi kantaa taakkaa miehen heikkohermoisuudesta. 

Kun kaikki on tehty ja sanottu ja sinä olet saanut tarpeeksesi, ihmettelet mihin ne kaikki vuodet menivät. 

Vierailija
24/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytään Jarilta miten se tämä homma oikein menikään.

Vierailija
25/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa yhdessä, että heti kun miehen käytös alkaa mennä yli rajan, sinä teet asian X jolla osoitat että tilanne on sinulle nyt sietämätön. Puhallat tosiaan vaikka pilliin tai alat huutaa SEIS SEIS SEIS!

Jos kerran mies väittää että haluaa jatkaa kanssasi, tämän pitäisi saada hänet tajuamaan, että nyt pitää lopettaa. Sopikaa myös, että hän on se, joka lähtee ulos tuossa tapauksessa jos ei heti pystykään rauhoittumaan, ja takaisin saa tulla kun olo on taas lähempänä normaalia.

Ongelma on vaikea mutta jos kerran haluatte yhdessä työstää sitä, toivoa on. Odottamalla pulma ei kuitenkaan ratkea.

Vierailija
26/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään Jarilta miten se tämä homma oikein menikään.

Häh?

Vierailija
27/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on henkistä väkivaltaa. Voit soittaa nollalinjalle. 080 005005. Hae apua.

Vierailija
28/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alatte keskustella sen anabolisten käytöstä rehellisesti? Finnit aikuisella miehellä eivät ole normaalia.

Ohis mutta se on kyllä ihan myytti ettei finnejä tulisi teini-iän jälkeen. Minulle niitä tulee vieläkin säännöllisen epäsäännöllisesti ja olen 35. Samoin vaimolle, joka on 32.

Ja ei olla kumpikaan käytetty douppia.

Vierailija
29/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ainoa keino on se, että teet miehelle selväksi, että suhteenne jatkumisen EHTO on se, että ne raivarit loppuu nyt. Jos raivareita tulee uudelleen niin se tarkoittaa eroa. Tee tämä miehelle hyvin selväksi. Ja pidä kiinni tästä säännöstä. Mies pystyy olemaan ilman raivareita, jos raivareiden hinta on hänelle liian kova. 

Vierailija
30/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivotar riehuu valheiden verkossa.

Vierailija
31/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli samanmainen mies. Opin vuosien kuluessa sairaalla tavalla ennakoimaan raivokohtauksia ja välttämään tilanteita, joissa niitä syntyy. Lopputulema oli, että vastasin itse kaikesta kotiin ja lapsiin liittyvästä, mies eli kuin täysihoidossa. Lasten uhmaiästä saakka hän koki oman jälkikasvunsa uhaksi ja sai raivokohtauksia myös heitä kohtaan. Oli fyysisesti uhkaava ja jopa väkivaltainen. Esikoisen murrosiässä tilanne eskaloitui niin pahaksi, että oli pakko valita joko mies tai lapset. Vanhempi lapsista sai terapiaa vahingollisen isäsuhteen hoitamiseksi ja parin tapaamisen jälkeen hoitohenkilökunta kehotti laittamaan välit isään täysin poikki.

Älä ainakaan hanki lapsia, jollei mies saa vihaansa hallintaa. Suhtaudun siihen mahdollisuuteen hyvin skeptisesti. On Lyömätöntä linjaa ja Miessakkia, joista tukea voi hakea, ex:lle niistäkään ei ollut apua, koska pohjimmiltaan vika löytyi aina ulkopuolelta.

32/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että mies ei pystyisi ollenkaan ennakoimaan raivareitaan, vaan että se olisi mahdollista vasta pitkän terapiaprosessin myötä... Kyllä minusta tuollaisessa tilanteessa on velvollisuus heti ruveta itse työskentelemään. Hän voi vaikka poistua paikalta heti, jos tulee erimielisyyttä.

Vierailija
33/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin eroa, jos ei ole itse valmis muuttamaan mitään. Mieshän on jo valmiiksi itse ahdistunut ja paine kasvaa lisää, kun tietää että seuraava tunteenpurkaus on finaali suhteelle. Tietty vapaus ja turva on ainoa mahdollisuus sille, ettei hajoile itse henkisesti ja sitä teillä ei ilmeisesti kovasta yrittämisestä huolimatta ole. 

Vierailija
34/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Faith! Terveiset kakkahattutädiltä, ohikselta jne., kaikki ei nyt paikalla.

Vierailija
35/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni oli samanmainen mies. Opin vuosien kuluessa sairaalla tavalla ennakoimaan raivokohtauksia ja välttämään tilanteita, joissa niitä syntyy. Lopputulema oli, että vastasin itse kaikesta kotiin ja lapsiin liittyvästä, mies eli kuin täysihoidossa. Lasten uhmaiästä saakka hän koki oman jälkikasvunsa uhaksi ja sai raivokohtauksia myös heitä kohtaan. Oli fyysisesti uhkaava ja jopa väkivaltainen. Esikoisen murrosiässä tilanne eskaloitui niin pahaksi, että oli pakko valita joko mies tai lapset. Vanhempi lapsista sai terapiaa vahingollisen isäsuhteen hoitamiseksi ja parin tapaamisen jälkeen hoitohenkilökunta kehotti laittamaan välit isään täysin poikki.

Älä ainakaan hanki lapsia, jollei mies saa vihaansa hallintaa. Suhtaudun siihen mahdollisuuteen hyvin skeptisesti. On Lyömätöntä linjaa ja Miessakkia, joista tukea voi hakea, ex:lle niistäkään ei ollut apua, koska pohjimmiltaan vika löytyi aina ulkopuolelta.

:( Olen pahoillani. Emme ole hankkimassa lapsia todellakaan tähän tilanteeseen, olemme vielä nuoria joten ehtii sitä myöhemminkin. Ap

Vierailija
36/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittakaa nyt vaikka self helpillä, jos miehellä on motivaatiota. Väestöliiton sivuilta löytyy paljon asiaa. Esimerkiksi tällä hepulla on tuntitolkulla asiaa youtubessa 

https://www.youtube.com/results?search_query=alan+robarge

Jos on olemassa fyysinen vaara, ottakaa etäisyyttä älkääkä jääkö tohtoroimaan ongelmaa itse. 

Vierailija
37/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/itsehoito…

Laita mies lukemaan, jos sopisi häneen. Minulla nuo piirteet nousevat esille huonossa ihmissuhteessa (se on tuon mukaan normaalia, eikä aihe diagnoosille), muulloin olen niistä vapaa. Jos miehesi käytös ilmenee teidän suhteessa eikä ole vihanhallintaongelmia yksin tai muussa seurassa, teidän suhde ei voi jatkua noin ja vaan "laittaa mies ruotuun", se olisi väkivaltaa häntä kohtaan ja kostautuisi myöhemmin tavalla tai toisella. 

Vierailija
38/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutuu tunnekuohuun, kun sinä et vastaa hänen toiveisiinsa. Olisi oleellista päästä käsiksi siihen, ovatko hänen toiveensa ja tarpeensa kohtuuttoman suuret vai onko esimerkiksi niin, että sinun tapasi osoittaa välittämistä on sellainen, mikä ei välity miehelle (keskustelette siitä, mistä mies näkee sinun sitoutumisesi ja välittämisesi ja olisiko joku juttu, mitä voisi muuttaa). 

Tuo tilanne on tosi raskas molemmille teistä. Etsikää tie ulos!

Vierailija
39/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä ne riidat johtuu? Jos riitely on ongelma niin pitää välttää riitelyä. Asioiden käsittelyyn pitää pystyä ilman riitelyä. Jos se ei onnistu niin ero lienee kummallekin parempi ratkaisu.

Vierailija
40/50 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anger Rooted in Yesterday's Rage: (Childhood Emotional Neglect and Attachment Trauma)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä