Miksei kaikki silmälasipäiset käy laserleikkauksessa?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
En halua sokeaksi.
Miten se liittyy asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä myös silmälääkärilläni on silmälasit.
Tämä on kiinnittänyt minunkin huomioni, erittäin monella noita leikkauksia tekevällä ihmisellä on lasit. Irti leikattu "läppä" sarveiskalvossa ei myöskään koskaan kasva kunnolla takaisin kiinni vaan se on kauniisti muotoiltuna helppo irrottaa mikäli tarvitaan korjausleikkauksia. Kammottava ajatus.
Ei ole mikään pakko mennä mihinkään läppäleikkaukseen kun vaihtoehtojakin on.
En halua luopua silmälaseista, tykkään niistä. Hölmöintä, mitä mulle on sanottu, oli että voisit käydä laserleikkauksessa ja ostaa lasit ilman voimakkuuksia. Waaaaat?
Pieni likinäköisyys on etu, kun alkaa tulla ikänäköä. On helppoa, kun näkee pikkupräntit ottamalla lasit pois päästä. Olisi harmi, jos olisin korjauttanut likinäköisyyteni.
Minä kävin. Olen ollut tosi tyytyväinen lopputulokseen.
En ole edes harkinnut laserleikkausta tai ottanut siitä selvää (en esim. tiennyt noista riskeistä), koska en halua mihinkään leikkaukseen enkä varsinkaan että silmiini kajotaan. Inhottava ajatus. En käytä silmätippojakaan, tai piilolinssejä.
Sitä paitsi tykkään silmälaseista, en halua niistä eroon. Mulla on pluslasit, jotka saavat silmäni näyttämään suuremmilta ja sehän sopii, koen näyttäväni kauniimmalta.
Tykkään silmälaseista, ne on osa mua.
Vierailija kirjoitti:
Pieni likinäköisyys on etu, kun alkaa tulla ikänäköä. On helppoa, kun näkee pikkupräntit ottamalla lasit pois päästä. Olisi harmi, jos olisin korjauttanut likinäköisyyteni.
Sama! Kohta ikää 40v ja miinukset -2-luokkaa. Olen tottunut tarkkaan lähinäköön, ja siitä en luovu! Riskit myös vaikuttaa. Voi tulla arpikudosta, hajataittoa ym.
Minun nuoruudessani leikkaukset olivat kalliita, päälle vielä matkakulut ainakin kahteen kertaan, joten asia jäi. En tosin tiedä vieläkään, olisiko leikkaus auttanut pääsemään kokonaan eroon laseista, miinusta on sentään 7:n luokkaa ja kunnolla hajataitteisuutta (en pysty käyttämään kiikareita enkä kai mikroskooppiakaan, en ole päässyt kokeilemaan.)
Monelle suomalaiselle muuten sopii silmälasit, kunhan jaksaa etsiä pukevan mallin, osa leikatuista oli mielestäni ennen paremman näköisiä silmälaseineen!