Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kombucha juoma

Vierailija
07.04.2019 |

Ootteko kokeillut vielä? Meillä mies oli ostanut sitä colan makuista kombuchaa pullot molemmille saunajuomiksi eilen. Olihan se ihan..ok? Kyllä se terveellisempää kai on kuin normi cola, mutta pieni pullo ja aika kallis. Voisin niitä muita makuja ihan kokeeksi maistaa joskus.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maistoin ja en maista enään. Se jälkimaku oli kaamea ja siitä tuli aivan älyttömiä röyhtäyksiä

Vierailija
2/24 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostais enkä jois. Tänään tvssä Strömsö-ohjelmassa neuvotaan tekemään ko juomaa itse. Katsoin eilisen lähetyksen ja ymmärsin, että juoma tehdään teestä sienen avulla. Tee teenä, kola kolana, on terveellisempi vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
4/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inkivääri-sitruuna on raikasta. Naturel voi olla haastava makuelämys.

Vierailija
5/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut, vaikka terveyshifistelyyn taipuvainen olenkin. Tuskin kokeilenkaan. Juoman hinta on niin käsittämättömän korkea, että vähän epäilen saisiko rahoille millään vastinetta.

6/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tein itse. Tekeminen oli helppoa,hommasin sen aloituspakkauksen. Kannattaa kokeilla,saa halvemmalla kuin kaupan juoma ja tasan sen makuista kuin itse haluaa.

Niin ja cocikset ja pepsit häviää vertailussa,kuka nyt sokerilitkua juo.

Vierailija
7/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä23337 kirjoitti:

mä tein itse. Tekeminen oli helppoa,hommasin sen aloituspakkauksen. Kannattaa kokeilla,saa halvemmalla kuin kaupan juoma ja tasan sen makuista kuin itse haluaa.

Niin ja cocikset ja pepsit häviää vertailussa,kuka nyt sokerilitkua juo.

Joo terveellisyyden puolesta ehdottomasti peukku tuotteelle, ei voi puhua samana päivänäkään sokeri-/makeutusainelimsojen kanssa.

Kiitos vinkistä, ehkäpä jossain kohtaa kokeilen :)

Vierailija
8/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain merkillä oli vadelmanmakuinen kombutsa? Se oli ihan hyvää 👌

Vierailija
9/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellisyysvaikutuksia tuolla ei juurikaan ole, saman määrän antioksidantteja saa juomalla vaikka teetä.

Mutta jos nyt haluaa olla hipsterimuodin aallonharjalla, niin toki sitä voi sokeroitua käynyttä teetä latkia menemään, juomateollisuus kiittää ja markkinamies nauraa matkalla pankkiin.

Vierailija
10/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisyysvaikutuksia tuolla ei juurikaan ole, saman määrän antioksidantteja saa juomalla vaikka teetä.

Mutta jos nyt haluaa olla hipsterimuodin aallonharjalla, niin toki sitä voi sokeroitua käynyttä teetä latkia menemään, juomateollisuus kiittää ja markkinamies nauraa matkalla pankkiin.

Käsittääkseni tuotteen suurin terveyshyöty olisi sen vaikutus suolistoon, ei niinkään ne antioksidantit. En ole kyllä sen tarkemmin perehtynyt eli voin olla väärässäkin.

Vierailija
11/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kola oli pahaa. Jotenkin käyneen makuista ja pieni vivahde alkoholiin ja hiivaan.

Vierailija
12/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut että se tavallisesti tehdään itse.

Vierailija
13/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inkivääri-sitruuna on raikasta. Naturel voi olla haastava makuelämys.

Minäkin tykkäsin tästä. En vaan ole löytänyt enää kaupasta...

Vierailija
14/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jumalten juoma 2.0.

Vierailija
15/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juonut noita yli 2 vuoden ajan, pari kertaa kk.

Paino on pysynyt kuosissa eikä ole tullut sellaista vatsaturvotusta, lisäksi olen välttynyt flunssilta ja vatsataudeilta. Tekee hyvää myös iholle.

Vierailija
16/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni tuotteen suurin terveyshyöty olisi sen vaikutus suolistoon, ei niinkään ne antioksidantit. En ole kyllä sen tarkemmin perehtynyt eli voin olla väärässäkin.

niin, siinähän on pieniä määriä maitohappobakteereja jotka noin niinkuin periaatteessa ovat terveellisiä suolistolle. Paljon paremimn niitä kuitenkin saa jogurtista, viilistä, piimästä, hapankaalista tai melkein mistä tahansa. 

Pohjimmiltaan kombutsa eli "volgansienitee" kuten palstailijoiden isovanhemmat ovat saattaneet tuota samaa juomaa kutsua, on kuitenkin vahvasti sokeroitua teetä, eikä sokerin latkiminen nyt vaan ole terveellistä, vaikka kuinka sen sokerin piilottaisi hipsterikarvoituksen taakse.

Jos siitä mausta nyt oikeasti tykkää (aika harva tykkää, siksi siitä on noin paljon noita maustettuja ja vielä enemmän makeutettuja versiooita), niin ei siitä nyt ihan kauheasti haittaa ole, ainakaan verrattuna sokeripohjaiseen limppariin.

Teen terveyshyödyt saa paremmin juomalla sen teensä ilman sokeria.

Se että osa tuosta sokerista on kombutsassa käynyt alkoholiksi, ei tee siitä sokerista yhtään terveellisempää, melkein päin vastoin.

Eli: Kuppi teetä, maitohappobakteerit terveellisestä ruuasta ja palkinnoksi itselle vaikka pieni tilkkanen punaviiniä, niin saat kaikki samat hyödyt, edullisemmin ja paremman makuisena. 

Vierailija
17/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on volgansieniteetä.

Monet tekee sitä itse.

Yksi parhaita antioksidantteja ikinä.

Vierailija
18/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntoplus-sivustolta:

"Muiden käyttämällä valmistettujen juomien ja tuotteiden tavoin myös kombucha-tee sisältää probiootteja. Ne ovat suolistossa sulamattomia hiilihydraatteja, jotka edistävät suolen hyvää bakteerikantaa ja saattavat olla syy kombuchaan liitettyihin terveysväitteisiin. Tutkijoiden mukaan terve suolistofloora edistää painonhallintaa ja vahvistaa immuunipuolustusta."

Vierailija
19/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

The kombucha mushroom people sitting around all day! Who can believe you? Who can believe you? Let your mother pray! SUGAR!

Vierailija
20/24 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha kokisaddikti, ja onnistuin vaihtamaan addiktioni tuohon puhdistamon kokisversioon. Onhan se kalliimpaa, mutta eipähän tule niin paljon juotua kun ei raski. Ja mielummin maksan siitä terveellisemmästä versiosta vähän enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan