Mitä jos abortin saisi vain siinä tapauksessa
että ei olisi lapsettomia jotka olisivat valmiit adoptoidaan vauvan?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Nuo on niin kylmääviä nuo puheet että lapsiluku täynnä ja ehkäisyn pettäessä pitää saada abortti. Ei siinä ole paljonkaan rakkautta äidin sydämessä.
Se on rakkautta lapsiaan kohtaan. Omien resurssien tunnustaminen on viisautta.
Kuka adoptoi pahasti kehitysvammaiset lapset, tai ne, jotka tulevat kuolemaan vuoden parin sisään syntymän jälkeen?
Kuka tekisi lapsen toiselle? Abortissa ei ole mitään väärää. Yhtä lailla erehdys on miesten vika. Älkää uskoko näitä syyllistäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Romania. Ei mulla muuta.
Ei tapahtuisi kun abortin saisi jos ei ole ketään lasta ottamassa. Meillä täällä on vaippaikäisiä lastenkodeissa odottamassa sijaisperhettä niin ei Suomesta taida niitä avoimia sylejä löytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun osalta loppuisi seksin harrastaminen. Sori, aviomieheni.
Minulla ei koska lapsiluku ei ole täynnä. Mutta muuttaisin perheineni ulkomaille, koska en aio kasvattaa tyttäriäni maassa joka ei kunnioita heidän itsemääräämisoikeuttaan.
Aika riskialtista silti. Entä jos raskaus syystä tai toisesta uhkaisi terveyttäsi tai vauva olisi vakavasti sairas (eläisi ehkä hetken syntymän jälkeen tms.)?
Enhän minä toki sitä raskautta jäisi odottelemaan. Minulla on jo kaksi tytärtä, ja siinä on jo ihan riittävästi syytä vaihtaa maisemaa sillä siunaamalla kuin tuollainen laki menisi läpi. Kertoisi minusta yhteiskunnan asenneilmapiirin muutoksesta sellaiseen suuntaan, ettei tyttöjen ja naisten itsemääräämisoikeutta enää kunnioiteta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romania. Ei mulla muuta.
Ei tapahtuisi kun abortin saisi jos ei ole ketään lasta ottamassa. Meillä täällä on vaippaikäisiä lastenkodeissa odottamassa sijaisperhettä niin ei Suomesta taida niitä avoimia sylejä löytyä.
Tilanne olisi sama kuin nyt. Kaikki saisi abortin kun Suomessa on jo nyt lapsia ilman kotia.
Tietysti ihmisiä muuttaisi muualle maasta joka on valmis polkemaan puolen väestön ihmisoikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei koska lapsiluku ei ole täynnä. Mutta muuttaisin perheineni ulkomaille, koska en aio kasvattaa tyttäriäni maassa joka ei kunnioita heidän itsemääräämisoikeuttaan.
Aika riskialtista silti. Entä jos raskaus syystä tai toisesta uhkaisi terveyttäsi tai vauva olisi vakavasti sairas (eläisi ehkä hetken syntymän jälkeen tms.)?
Enhän minä toki sitä raskautta jäisi odottelemaan. Minulla on jo kaksi tytärtä, ja siinä on jo ihan riittävästi syytä vaihtaa maisemaa sillä siunaamalla kuin tuollainen laki menisi läpi. Kertoisi minusta yhteiskunnan asenneilmapiirin muutoksesta sellaiseen suuntaan, ettei tyttöjen ja naisten itsemääräämisoikeutta enää kunnioiteta.
Minulla ei ole tyttäriä, kaksi poikaa on. Silti lähtisin lapsineni muualle koska en haluaisi heidän kansvavan tuollaisessa yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Romania. Ei mulla muuta.
Aivan varmasti syntyisi lapsia, jotka eivät kelpaa kenellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole tyttäriä, kaksi poikaa on. Silti lähtisin lapsineni muualle koska en haluaisi heidän kansvavan tuollaisessa yhteiskunnassa.
No eivätpä olisi täällä painostamassa kumppaniaan aborttiin
Millä pilvenreunalla se raskauden vuoksi itsemurhan tehnyt nainen itkee että "valtio,valtio,miksi minut hylkäsit?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se olisi naisille oikein. Teot -> seuraukset.
Sinccis
Juu, koska naisethan tunnetusti osaavat tehdä itse itsensä raskaaksi.
Ei Uli-uli-lassukat tuota tajua.
Täytyy tehdä vasektomia ja sterilisaatio jos ei halua vauvaa, vaan on valmis tekemään abortin jos nk vahinko käy
Voiko abortin syynä olla ihan vaan se, että ei halua lapsia? Vai kuuluuko se sosiaalisiin syihin?
Aiiiina kun tästä lukee somesta tai mediasta, niin naiset vetoavat vaikka henkiseen tilaan, rahalliseen tilanteeseen, huono parisuhde ym.
Vierailija kirjoitti:
Voiko abortin syynä olla ihan vaan se, että ei halua lapsia? Vai kuuluuko se sosiaalisiin syihin?
Aiiiina kun tästä lukee somesta tai mediasta, niin naiset vetoavat vaikka henkiseen tilaan, rahalliseen tilanteeseen, huono parisuhde ym.
Jatkan;
”Pääosa (noin 90 %) keskeytyksistä maassamme tehdään sosiaalisin perustein. Näissä tilanteissa perhesuhteilla, taloudellisella tilanteella, työtilanteella, asumisella ja tulevaisuudensuunnitelmilla on vaikutusta asian ratkaisuun.” - Terveyskirjasto
Tulevaisuuden suunnitelmat = suunnitelma, ettei halua lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Millä pilvenreunalla se raskauden vuoksi itsemurhan tehnyt nainen itkee että "valtio,valtio,miksi minut hylkäsit?"
Abortin vastustajat eivät ikinä pysty ajattelemaan naisen etua, vain sen solumöykyn..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan;
”Pääosa (noin 90 %) keskeytyksistä maassamme tehdään sosiaalisin perustein. Näissä tilanteissa perhesuhteilla, taloudellisella tilanteella, työtilanteella, asumisella ja tulevaisuudensuunnitelmilla on vaikutusta asian ratkaisuun.” - Terveyskirjasto
Tulevaisuuden suunnitelmat = suunnitelma, ettei halua lapsia?
No ei halua just sen raskauden jatkuvan.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy tehdä vasektomia ja sterilisaatio jos ei halua vauvaa, vaan on valmis tekemään abortin jos nk vahinko käy
MITÄ! Sehän tappaisi vielä useamman lapsen potentiaalisen olemassaolon mahdollisuuden, kuin satakertainen määrä nykyisiä abortteja.
Elämä alkaa oletuksesta!
Vierailija kirjoitti:
Suomessa siihen sterilisaatioon on vaan omat kriteerinsä. Ei ole realistista vaatia kaikkia alle 30-v velkoja elämään selibaatissa.
Olisiko se lapseton pari valmis vastaanottamaan fas-vauvan? Jos minä en saisi aborttia, alkaisin ryypätä, polttaa tupakkaa ja aiheuttaisin muutenkin mahdollisimman paljon haittaa sikiölle.