Kiusaaminen tappoi minut,
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Liian heikkoja olette, jos kiusaaminen tappaa. Herätkää henkiin ja hankkikaa oma, elämä, missä toisten ihmisten tekemisillä ei ole paskankaan väliä.
Olet varmaan provo, mutta pitäisit t urpasi kiinni toisille todella kipeistä asioista, joista sinulla ei varmaan ole kokemusta, kuin korkeintaan kiusaajan roolissa.
Kasvata empatiakyky.
Vierailija kirjoitti:
Liian heikkoja olette, jos kiusaaminen tappaa. Herätkää henkiin ja hankkikaa oma, elämä, missä toisten ihmisten tekemisillä ei ole paskankaan väliä.
Näillä kymmenillä en enää ole heikko. Koulukiusaaminen teki sen, että en hyväksynyt sitä millään tapaa oman lapseni kanssa. Häntä kiusattiin koulussa ja rehtori oli sitä mieltä, että "ei meillä tässä pikkukoulussa".
Minä vaan menin koululle ja pyysin (oikeasti vaadin) mennä luokan eteen kertomaan, että mitä kävi. Kaksi lasta nosti kätensä, kun kysyin, onko joku kiusannut lastani.
Toimittajat ovat kiusaajia. Varokaa heitä!
Heidän kirjoituksensa lehdissä ja puheensa televisiossa ovat lähes aina passiivis-agressiivisia. Tarkkailkaapa huviksenne asiaa!
Kiusaaminen tuhosi terveytenui fyysisesti. Olet nyt sairaseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani.
Minua kiusattiin sairastumiseni jälkeen. Kuulostaa uskomattomalta, mutta rannikolla sikiää tällaista demonista geeniperimää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annoit kiusata itseäsi? Jos olisit riittävän hyvä tyyppi niin kukaan ei edes olisi kiusannut sinua.
Jaa. Minua kiusattiin ihan, koska sairastin syöpää.
Vierailija kirjoitti:
No vaikkei se nyt ihan sananmukaisesti tappaisikaan, niin kaiken yrittämisen halun, työtarmon ja elämänilon se voi kyllä viedä nuorelta ja sitten voidaan olla jo siinä tilanteessa jossa esim. päihteet astuvat kuvaan, eikä ole mikään mahdottomuus sekään että tällainen elämä sitten lopulta jossain sopivassa mielentilassa ja puuskassa päättyy vaikkapa oman käden kautta.
Kiusaaminen ehkä ei siis aivan suoranaisesti tapa, mutta koska se kuitenkin on eräs tehokkaimpia yhteisöllisen väheksynnän, torjunnan ja hylkimisen muotoja (eritoten nuorten keskuudessa) niin se jos mikä aiheuttaa ainakin sitä paljonpuhuttua syrjäytymistä.
Kukapa nyt kiusaamista voisi siis suositellakaan .
Yleensähän siitä ja siihen syyllistymisestään ei myöskään olla ylpeitä ja sen vuoksihan kaikki kiusaaminen pyritäänkin pitämään aina salaisena ja salattuna (ettei siis uhri uskaltaisi kertoa, eikä kukaan pääsi kiusaajien jäljille).
Kyllä useimmat siihen syyllistyvät ymmärtävät ja tietävät sen, ettei siitä omasta, kenenkään kiusaamisestaan voi tuntea mitään (sen suuntaistakaan) oikeutettua ylpettä, kuten voisi esim. vaikkapa omasta onnistuneesta mäkihypystään, koulun uimaennätyksestä, tai esikoislevyn, tai kirjan julkaisustaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi annoit kiusata itseäsi? Jos olisit riittävän hyvä tyyppi niin kukaan ei edes olisi kiusannut sinua.
Toisinaan hyvätkin tyypit joutuvat kiusatuiksi.
Oikeasti mikä tahansa kelpaa kiusaamisen syyksi. Välillä siihen ei tarvita edes mitään sen kummempaa syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani.
Minua kiusattiin sairastumiseni jälkeen. Kuulostaa uskomattomalta, mutta rannikolla sikiää tällaista demonista geeniperimää.
Helvetti että ihmiset ovat sairaita päästään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani.
Helvetti että ihmiset ovat sairaita päästään!
Ei - tämä oli ihan vain paha. Narsistinen sadisti. Vuosien alaspainamista ja lyttäämistä jonka sai kruunattua tällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti mikä tahansa kelpaa kiusaamisen syyksi. Välillä siihen ei tarvita edes mitään sen kummempaa syytä.
Ymmärtäkää jo, että se kiusaamisen syy on siellä kiusaajan sisällä! Se, kenet hän kohteeksi valitsee on aina jollain tavalla heikompi ja siinä heikkoudessa ei objektiivisesti ja terveen ihmisen silmin katsottuna ole mitään pahaa! :)
Vierailija kirjoitti:
'Riittävän hyvä' siis mutta kenelle ?
Sille kiusaajaporukalleko ja senkö asettamat ja sen johtajan hyväksymät normit täyttäen?
(...ilmeisesti ne kaikista parhaat tyypit pääsevätkin sitten jo itse 'hyväksytyiksi täysjäseniksi' siihen kiusaajaporukkaan niitä (sen johtajan mielestä) ryhmään soveltumattomia etsimään ja ottamaan uusiksi kohteikseen ? Että ryhmällä siis olisi taas jotain, joka sen jäseniä keskenään yhdistäisi )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtäkää jo, että se kiusaamisen syy on siellä kiusaajan sisällä! Se, kenet hän kohteeksi valitsee on aina jollain tavalla heikompi ja siinä heikkoudessa ei objektiivisesti ja terveen ihmisen silmin katsottuna ole mitään pahaa! :)
Kiusaamisen jossain yhteisössä on kuitenkin hyvin harvoin mahdolista jatkua jonain, vain yhden yksilön siellä jotain toista yksilöä kohtaan harjoittamana (saati niin ,että joku yksi yksilö kiusaisi kaikkia muita)
Jos kaikki vastustaisivat, niin tuo ensin mainittu noista loppuisi kyllä hyvin pian siihen, tuon koko ryhmän edustajaksi valitun henkilön suorittamaan puhutteluun jonka takana sitten seisoisi,( sanan mukaisesti )koko tuo ryhmä.
Se taas miksi yksi oppilas ei yksinkertaisesti kykene jatkuvasti kiusaamaan luokan kaikkia kahtakymmentä muuta lienee kai jo sinänsä melko itsestäänselvää sinänsä ?
Kiusaaminen on, missä sitä jossain ilmeneekin, aina olemukseltaan ryhmäilmiö , eikä siis pelkästään mikään yksilöilmiö.
Ryhmäilmiönä sitä on siis aina tarkasteltavakin, eikä minään kenenkään (jonkun sen ryhmän jäsenen) henkilökohtaisena 'sairautena'.
Eli ilmiötä ei siis tule liikaa 'medikalisoida' ,kuten sitä nykyisin nimitetään, siis vain jonkun yksilön, joksikin sisäsyntyiseksi ongelmaksi tai alkaa etsiä sille jotain uutta sairausluokitusnimeä tms.
Se ei siis häviä , poistu, tai edes vähene sillä, että esim. ko. koulun lääkäri toteaisi jonkun tietyn oppilasyksilön (...jonkun siis,ihan uuden luokituksen mukaan )sairaaksi ja vaikka yhteiskunta sitten toimittaisi hänet pois silmistään ja keskuudestaan loppuiäkseen johonkin mielisairaalaan pakkohoitoon.
Tällä menettelyllähän näet se kiusaajan paikka vain vapautuisi jollekin uudelle, luokasssa kiusaajaksi haluavalle ja peli jatkuisi aivan entisellään mutta jatkuisi vain eri 'näyttelijöin ja pelaajin'.
Silloin menetelmän puuttua siihen sen lopettamiseksi on siis täytynyt olla väärä, kun se ei siis tuottanutkaan mitään toivottua tulosta siinä, mihin sillä menettelyllä pyrittiin.
Menetelmiä ja menettelyjä olisi siis korjattava .
Luokassa korkein auktoriteetti ja ylin päätösvalta niiden suhteen on opettajalla.
( Tai... hetkinen ... Ainakin siis PITÄISI olla( ??)
Onko ap joku Jeesuksen toinen tuleminen? Onko tämä taas näitä pääsiäisen aiheita? Kuolin, mutta elän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani.
Miksi nimenomaan rannikolla ja isoissakin kaupungeissa (mm. Oulussa. Turussa ja Helsingissä) harrastetaan tämmöistä ihmeellistä ja omahyväistä panettelua? Muualta tulleita ei hyväksytä piireihin ja selän takana puhutaan pahaa. Tampereella, Rovaniemellä ja Kuopiossa en ole törmännyt samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani.
Miksi nimenomaan rannikolla ja isoissakin kaupungeissa (mm. Oulussa. Turussa ja Helsingissä) harrastetaan tämmöistä ihmeellistä ja omahyväistä panettelua? Muualta tulleita ei hyväksytä piireihin ja selän takana puhutaan pahaa. Tampereella, Rovaniemellä ja Kuopiossa en ole törmännyt samaan.
Tämä narsistinen sadisti on Vaasasta.
Kyllä ihminen on _t yhmä_ ja ala-arvoinen ja moraaliton laji, kun kiusaa ja tekee pahaa kaltisilleen, itselleen ja ympäristölleen.
Ei me vissiin tajuta, että tää maapallo vois olla paratiisi, jos vaan haluttais ihan oikeesti toimia niin. Mut se mistä tää kaikki typeryys kumpuaa, en tiedä mistä.
Minulle kävi niin onnellisesti, että osasin kääntää kiusaamisen vahvuudekseni.
Tasapainoiset ja terveet ihmiset ovat minulle sanoneet suoraan, että olen todella vahva ihminen.