Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako yliopistoon hakea enää +25?

Vierailija
06.04.2019 |

Vai onko ylipistoissa vain juuri lukiosta päässeitä...

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yliopisto-opiskelijoiden ikä vaikuttaa siihen, kannattaako opiskella?

Vierailija
2/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin itse opiskelemassa neljäkymppisenä, ja ihan hyvin se meni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

on siellä vanhempiakin..

Vierailija
4/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata

Vierailija
5/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

teinejäkö siellä vain opiskelee?

Vierailija
6/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30v kannattaa koska valmistuneiden keski-ikä on 30v, ja sen jälkeen ehtii vielä hankkia töitä ja perustaa perheen. Yli 35 alkaa olla ja liian vanha, jos ei ole aiempaa koulutusta ja haluaa lapset vasta valmistumisen jälkeen.

Totta kai joukossa on myös alanvaihtajia ja muita oman tiensä kulkijoita. Kannattaa miettiä mitä itse haluaa elämältä.

Vierailija
7/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa,jos on mahdollista opiskella suht.nopeasti ja alalla hyvä työllisyys.Siis oikeustiede,lääkis,sosiaalityö,farmasia,lastentarhanopettaja.

Vierailija
8/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin haen nyt, olen 25. 

Aiempia yliopisto-opintoja on pari vuotta takana, mutta näistä muutama vuosi. Opiskelijabileisiin en kyllä ajatellut osallistua, vaan tahdon keskittyä opiskeluun ja saada tutkinnon valmiiksi asap :) 

Vierailija
9/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menin 24-vuotiaana. Kävin siellä vaan opiskelemassa, koska opiskelijaelämä oli eletty ammattikorkeessa ennen sitä. Olis se ollu outoo enää siellä lähtee bilettämään johonki fuksiaisiin jne. Myös siksi, että opintotukikuukaudet oli jo käytetty, joten piti olla töissä enemmän ku koulussa.

Vierailija
10/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot hassu, ei ikä estä opiskelemasta.

Vierailija
11/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt kahden Helsingissä olevan yliopiston porukoihin tutustunut, ovat olleet kaikki maisterivaiheen opiskelijoita ja ikää n. 24-30-vuotta.

Vierailija
12/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika pieni prosentti, joka pääsee suoraan lukiosta yliopistoon. Eli suurin osa opiskelijoista on yli 20 v.

30/40-vuotiaitakin on vaikka kuinka.

Vierailija
13/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee jollakin diplomilla? Työtä toki voi saada, mutta älkää vaan alkako kuvittelemaan olevanne jotain sen jälkeen, kun jokin paperi on saatu handuun. College is for suckers, kuten sanonta englanniksi kuuluu.

Mun vastaukseni on , ettei kannata. 

Vierailija
14/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin 28-vuotiaana että en voi enää hakea yliopistoon, olen liian vanha. Nyt 35-vuotiaana harmittaa ihan tajuttomasti, koska ymmärrän että en olisi ollut liian vanha ja olisin ainakin saanut opiskella sitä kaikkein kiinnostavinta alaa (olettaen että olisin pääsyt opiskelemaan, nyt harmittaa etten edes yrittänyt). Eli sanoisin että KANNATTAA.

Vierailija
15/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin 31-vuotiaana opinnot josta valmistuin maisteriksi. Silloin aloittavista yksi opiskelukaveri oli suoraan luokiosta päässyt, mutta olivat vanhempia, muutama n. 40-vuotias, ja oli joitain iäkkäämpiäkin, yksi oli eläkeiässä.

Yliopistoon ei ole ikärajaa.

Vierailija
16/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistun syksyllä, olen silloin 46 -vuotias. Minulla on alani työpaikka jo, määräaikaisuus vaihtuu eläkeviraksi kun valmistun. Minulla on myös perhe, lapsi ja aikaisempi yliopistotutkinto. Enkä ollut graduseminaarissani edes vanhin.

Vierailija
17/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tietenkin. Hölmöä ettei saisi muka opiskella tietyn iän jälkeen. Elämä loppuu vasta kuolemaan, ei johonkin ikään, sitä ennen kannattaa ottaa kaikki irti.

Vierailija
18/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain, pääsin, enkä ole katunut hetkeäkään. Muut ovat nuorempia, mutta kaikki eivät kuitenkaan ole lukiosta suoraan tulleita. Olen tehnyt vuosia hyvin kuormittavaa työtä, joten opiskelu tuntuu siihen verrattuna miltei levolta. Etenkin kun ala kiinnostaa todella. Hyvä breikki työnteolle. Toivottavasti tulen saamaan töitä tulevalta alalta.

Vierailija
19/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisiä mahollisuuksia. 3kymppinen jos menee yliopistoon ja 5 vuotta opiskelee niin huonot mahikset työllistyä. Kuka palkkaa 35 vuotiaan jolla ei työkokemusta alalta josta paperit? 🤔

Vierailija
20/75 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Itse aloitin opiskelut 26-vuotiaana. Akateeminen tutkinto 3 vuodessa, kun opiskeluriehat eivät kiinnostaneet. Köytin myös kesät opiskeluihin. Olin jopa valmistuessani nuorempi kuin jotkut lukiosta suoraan alottaneet. Edes yli 40-vuotias ei mielestäni ole liian vanha opiskelemaan (näitäkin tapauksia tiedän pari kappaletta).

En ole kertaakaan ole katunut valintaani. Ehdottomasti lähde takaisin koulunpenkille!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan