Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?
Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.
Kommentit (3733)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt digikameralla otettun valokuvan, joissa on valkoisia hahmoja, ei ole voitu käsitellä, koska esim. kattokruunut on olivat hahmojen edessä. hahmot olivat kuin ristiäisissä, yhdellä lapsi sylissä. Otettu tyhjästä kirkon alttarista ja tämän valokuvan näytti pappi, kuvaajana papin sukulaispoika. Pappikin uskoi, että nämä hahmot olivat energiajälkiä kastetilaisuudesta.
No, itse asiassa valokuvan kopio on minulla vieläkin. Näytin sen yhdelle kaverille, joka meni aivan kalpeaksi.
Ei se minua pelottanut, eikä sitä pappiakaan.
Laitapa tänne kuva siitä kuvasta, niin katsotaan.
laittaisin, jos tänne vois laittaa ja saisin k.o. papilta luvan julkaista se. Ei toisten kuvia voi niin vaan julkaista, eli pysyy työpöydän laatikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun uskoo Jeesukseen, on turvassa demoneilta.
Jos uskoo jeesukseen ja jumalaan, uskoo myös siihen toiseen henkimaailmaan. Ei voi uskoa vain jompaankumpaan.
Jos palvoo sitä kuuman paikan päämestaria, täytyy uskoa myös Jumalan olemassaoloon.
Haloo! Sitähän tuo "ei voi uskoa vain jompaankumpaan" juuri tarkoittaa!
Mutta nämä Jumala/Saatana-kommentit eivät kuulu aiheeseen. Uskonasioista kiistelemiseen on varmasti ihan oma ketjunsa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos uskoo jeesukseen ja jumalaan, uskoo myös siihen toiseen henkimaailmaan. Ei voi uskoa vain jompaankumpaan.
Jos palvoo sitä kuuman paikan päämestaria, täytyy uskoa myös Jumalan olemassaoloon.
Mutta nämä Jumala/Saatana-kommentit eivät kuulu aiheeseen. Uskonasioista kiistelemiseen on varmasti ihan oma ketjunsa!
Monet saatananpalvojat vain väittävät toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ja saatana ovat myös henkimaailman asioita. Kummitukset ovat demoneita = langenneita enkeleitä, ks. Raamattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristitty näkemys:
Jumala on hyvä.
Saatana ja muut langenneet enkelit ovat paha. Saatanallinen paha Ilmenee nykypäivänä esim new agena, energiahoitoina, okkultisminia, ufoina jne. Ja kummituksina.
Onko Jumala koskaan t.appanut ketään viatonta ?
Onko ihminen joka hu.kuttaa kissanpentuja paha?
Kristtyjen Jumala on Jeesus, ei tappanut ketään.
Ihminen joka tappaa kissanpentuja on paha.
Vierailija kirjoitti:
Kristitty näkemys:
Jumala on hyvä.
Saatana ja muut langenneet enkelit ovat paha. Saatanallinen paha Ilmenee nykypäivänä esim new agena, energiahoitoina, okkultisminia, ufoina jne. Ja kummituksina.
Yläpeukutin mutta en menisi sanomaan demonin ja kummituksen olevan sama asia kun en tiedä näistä tarpeeksi. Samoin ufofommaa en täysin ymmärrä. Sen kyllä tiedän että valhetta siinä on koska luin jostain alieneista ja kyseinen lähde väitti Jeesuksen olevan joku samanlainen. Jännä että Jeesus näitä joka tapauksessa kiinnostaa, häneen otetaan kantaa näissä valheopeissa. Toki sitä mitä Jeesus itse sanoo ei oteta huomioon :D
Nostetaan TTK:n halloween-teeman innoittamana. Jukka kertoikin oman yliluonnollisen kokemuksensa ohjelmassa.
Seinäkello pysähtyi, kun mummo kuoli.
Tulin kerran töistä kotiin ja yllätin mieheni tiskaamassa.
Itselleni vielä tuntematon tyyppi tunsi minut nimeltä. Ei mitään hajua, miten hän tunsi minut.
Tiesin jotenkin vuosia sitten, mistä elämässäni tulee tapahtumaan. Näin tulevan rakkauteni, ilon ja surun. Petoksen ja kaikenlaista muuta ihmeellistä. Paikat joissa käyn. Tiesin tämän koronankin tulon, vaikken sen nimeä silloin tiennyt. 2 isoa asiaa vielä tapahtumatta, jotka näin unessa aikanaan, ja joista ollut vuosia selittämättömän voimakas tunne.
Vierailija kirjoitti:
Kristitty näkemys:
Jumala on hyvä.
Tämän new agerin näkemys:
Paha manipuloi teidänlaisenne sotaan ja teurastamiseen ihan kuule tuosta vaan. Ne vain pistävät päähänne meemejä jotka kuiskaavat: "Se on salaliitto".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon aiempiin elämiin. Siksi olikin helppo tulkita kolmivuotiaani kanssa eilen käyty keskustelu , kun hän kysyi "Äiti, luuletko että olen uusi?" Kun kysyin, että mitä, hän toisti kysymyksen ja samalla hymyili siihen tyyliin, että et sä äiti tästä kuitenkaan tajua mitään.
Pidän lastani ns. vanhana sieluni vaikka en tietenkään hänelle tästä mitään puhukaan. Jo synnytyksen jälkeen hän katsoi minua niin kuin olisi ollut täällä ennenkin. Hän pysähtyy usein pohtimaan asioita ja tuntuu turhautuvan (haluaisi esim. ommella neulalla ja langalla).
En ole sen kummemmin hörhö vaan ihan tieteellinen akateemikko:)
Tätini (syntynyt 1920-luvulla) uskoi aiempiin elämiin ja hän kertoi joskus tarinan vanhasta italialaisesta miehestä, jolla oli aasi. Mies kuoli. Kilometrien päässä toisessa kylässä syntyi poika, joka opittuaan puhumaan kertoi tuosta toisesta kylästä, miltä siellä näytti yms. ja aasista. Perhe lähti käymään tuossa kylässä, mikä näytti juuri sellaiselta kuin poika oli kertonut. Poika osasi kulkea kylässä, tiesi, missä mikäkin on ja näytti missä talossa hän oli asunut. Aasi oli vielä elossa ja tunnisti pojan!
Minä olen kuullut, että tuo tapahtui Intiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala ja saatana ovat myös henkimaailman asioita. Kummitukset ovat demoneita = langenneita enkeleitä, ks. Raamattu.
Ja tuo kaikki on taikauskoa.
Minäkin n. 5v sitten tunsin oloa lopun ajoista ja sellaisesta että jotain muuttuu, ja "sieluja keräillään". Siitä lähtien etsin Jumalaa ja nyt on muodostunut ihan hyvä suhde, näkee vähän uudella tavalla nyt.
Todella kuumottavalla tavalla hyvä ketju. Itselläni on vahva tieteellinen maailmankatsomus, mutta en kuitenkaan lyttää kenenkään "yliluonnollisia" kokemuksia. Paljon on vielä hämärän peitossa, ja esim. kvanttihiukkasten käyttäytyminen on tiedemiehille vielä eräänlainen aavemaailma, jossa tapahtuu järjelle käsittämättömiä juttuja.
Kun vaimoni tuli raskaaksi, hänen vatsansa sivulle ilmestyi ruskea, täysin sydämenmuotoinen jälki, joka muistutti arpea. Se siis ilmestyi raskauden alussa, ja hävisi, kun tyttäremme syntyi. Nyt vähän yli vuoden iässä lapsi on osoittanut meitä vanhempiaan kohtaan aivan uskomatonta kiintymystä ja rakkautta, ja on kaikin tavoin ihme. Kun hän katsoo minuun syvänruskeilla silmillään, hymyilee ja silittää kasvojani, on vaikea pitää mitään sattumana. Tuntemani suunnaton rakkaus häntä kohtaan on minulle ehkä yliluonnollisin asia elämässäni, vaikka ymmärrän kyse olevan biologiasta.
Olin aamulla ajamassa töihin kun äitini soitti ja ilmoitti mummoni nukkuneen pois.
Saavuin työpaikkani pukuhuoneeseen missä on pukukaappeja ja niiden edessä penkit.
Kun tulin oman pukukaappinin eteen oli siinä kohtaan penkillä pieni vesilammikko.
Muut penkit olivat kuivia, eikä katossa kulje putkia josta olisi voinut tippua vettä.
Ulkona ei satanut, että vesi ei voinut tulla vaatteistani.
Siinä itkiessäni ajattelin, että ehkäpä se oli merkki mummoltani mutta asiaan löytyy varmaan jokin täysin selvä selitys.
Olin jotain 8-vuotias, kun rakas mummoni joutui sairaalaan. Heräsin yöllä siihen, että tunsin hänen hajuvetensä tuoksun.
Hänellä oli jokin ihana hajuvesi tai ihovoide, jonka nimeä en tiedä. Muistan vain, että oli ihana käpertyä hänen syliinsä ja nuuhkia sitä tuoksua.
Heräsin siihen, että mummo oli sänkyni vieressä hyväntuoksuisena ja iloisena. Hän sanoi, että hän lähtee nyt kotiin.
Olin iloinen mutta ihmettelin, koska hän oli juuri viimeksi tavattuamme, vakavasti sairas, haisi "pahalle" ja makasi sairaalassa sairaalavaatteissa.
Seuraavana aamuna kuulin, että mummo oli kuollut yön aikana.
Kun olin 12vuotias, perheenjäsen joutui vakavaan onnettomuuteen ja teho-osastolle. Lääkärit eivät antaneet toivoa.
Mummo ilmestyi minulle iloisesti hymyillen unessa ja sanoi, että älä sure että perheenjäseneni jää henkiin ja paranee täysin. Tunsin myös hänen hajuvetensä tuoksun.
Kaikki muut olivat surullisia, paitsi minä, joka yritin selittää muille, että kyllä perheenjäsenemme selviytyy. Hän jäikin henkiin ja kuntoutui terveeksi.
Sittemmin tunsin aina välillä mummon hajuveden hennon tuoksun. Halusin selvittää, mikä tuoksu se oli. Isäni ei osaa sanoa ja kemppareiden hajuvesinäytteet eivät ole selventäneet asiaa.
Toinen outo asia on, että unessa ihminen ei haista mitään. Ei ole "haju-unia".
Minulle ilmestyi kuollut ihminen keskellä päivää kesken kiireisen työpäivän. Ihmettelin miksi se tuijotti minua huoneessani vaikka oli jo kuollut. Ei ollut tunttavani, vaan julkkis, tiesin lehdistä luettuani että hän oli kuollut äkillisesti.
Seuraavana päivänä selvisi että minun piti hoitaa eräs asia hänen puolestaan.
Laitapa tänne kuva siitä kuvasta, niin katsotaan.