Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3731)

Vierailija
721/3731 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Katselin  ikkunasta kun mieheni tuli autolla kotiin. Katselin ja vilkutin. Ihmettelin kyllä kun auton valot ei olleet päällä. 

Menin verannalle , että mainitsen siitä, josko hän ei ollut huomannut sitä.

Ei näkynyt autoa eikä miestä. Hän oli ylitöissä ja tuli vasta parin tunnin kuluttua.

Mutta kiva kun etiäinen kävi moikkaamassa!

- Näen enneunia.

- Osaan katsoa,  "ennustaa" tarokkikorteista. Itse en usko vähääkään ihmisten piirtämiin pahvilappuihin, mutta kun minulta pyydetään, niin katson. Muistutan kyllä aina, että pahvilaput eivät määrää kenenkään elämää eikä näihin pidä uskoa mutta jostain syystä nuo "ennustukseni" käyvät aina toteen. Höh.

Koiramme vammautui onnettomuudessa kohtalokkaasti ja kuoli eläinlääkärissä.  Muutaman päivän päästä lukiessani kirjaa huoneessani, kuulin miten koira-vainajamme nousi vinninrappuja pitkin kynnet rapsahdellen, niinkuin aina ennekin. Sitten vinnin tasanteella se kuului kierähtävän pari kertaa ympäri ja asettui huokaisten makaamaan.  Piti oikein avata ovi ja tarkistaa, jos kummituskoira ihan näkyisi. Eihän sitä näkynyt. 

Vierailija
722/3731 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkään mitään yliluonnollista ei ole kenellekään tapahtunut. Osa keksii juttuja omasta päästään ja osalla mielikuvitus rakentunut niin kuvitteelliseksi, että se, mitä ei osaa selittää, tai minkä tekijää ei näe/tunne, projisoidaan herkästi johonkin ei-luonnolliseen asiaan, ja tietenkin niihin asioihin, joita on elämänsä aikana elokuvista, kertomuksista, teksteistä jne. omaksunut. Tämä elohan on lopulta vain asioiden muodostamista ja yhdistelyä mielessä, sisäsyntyisesti, joten lopputulokseen vaikuttaa tietenkin jokaisen persoonalle tyypilliset mielikuvalliset mieltymykset ja taipumukset. Esim. koputus seinässä. Mitä se kertoo? Joillekin se saa ihon kananlihalle tai muuten kauhufiiliksiä, että koska he luovat sekunnissa skenaarion pahasta hengestä, riivaajasta, tms., koska ko. mielikuva on pinttynyt kauhuelokuvista yms. Todellisuudessa se on vain ja ainoastaan ääni. Molekyylien liikettä, jonka tärykalvo vastaanottaa, joka muunnetaan korvassa sähköimpulsseiksi, joka tulkitaan aivoissa, johon lisätään omia persoonallisia mielikuvia, tuntemuksia yms.

"Yliluonnollinen" on todellakin puhtaasti sisäsyntyinen käsite, monesta eri asiasta (informaatio, tunteet...) muodostunut "lopputuote", jonka sitten ihminen ulkoistaa mielensä ulkopuolelle. Mieti hetki, miten jumalat, enkelit, demonit, taivaat, helvetit, kummitukset jne. on tullut ihmisen tietoon. Moni meistä uskoo, että ne on tulleet jostain tuolta ulkopuolelta, ulkomaailmasta. Ja siitäkin huolimatta, että kukaan niitä ei näe, mutta uskoo, että joku on nähnyt, kun onhan niistä tuhansia vuosia vanhoja "todisteitakin"!

Luonnollisesti ihminen uskoo, että asioita tapahtuu tuolla ns. ulkopuolella, että ne kaikki on sieltä peräisin, mutta todellisuudessa kaikki asiat, määritelmät, käsitteet jne. on mielen itsensä muodostamia, mutta ne ulkoistetaan, jolloin syntyy vaikutelma, harha, ne olisi peräisin tuolta jostain. Mieti asioita, kuten aika, valo, ääni, haju. Mikään noista asioista ei ole olemassa sinun aivojesi/mielesi ulkopuolella, vaan ne ovat kaikki inhimillisiä projektioita. Mieti hetki näkymättömiä olentoja, joiden kuitenkin uskotaan olevan olemassa. Ne kaikki on ihan samanlaisia projektioita, kuin aika, valo, ääni ja haju.

Toki jokainen saa olla niin uskonnollinen kuin haluaa ja uskoa yliluonnolliseen, mutta jokainen saa myös ajatella asioita rationaalisesti ja muodostaa todellisuuskäsityksensä sen mukaisesti.

Vain 21 alapeukkua mun kommentille! :O Odotin vähintään 40-50, kun tällä palstalla yliluonnolliseen uskovat yleensä kiukustuu, kun heidän huuhaauskonsa kyseenalaistetaan. Mielenkiintoista se, että mieluummin uskotaan hörhöilyyn ja huuhaaseen kuin realismiin. Mutta onhan toki hörhöily sallittua viihdettä, jos elämä muuten on harmaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/3731 |
22.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylläolevalta, ja muilta irvileuoilta kysyisin että miten on mahdollista kuuden ihmisen joista 4 selvinpäin olevia, selväjärkisiä aikuisia nähdä  keinutuolin keinuvan itsekseen? Yksi silminnäkijöistä oli äitini,lääkäri.

Tai mikä saa aikuisen  miehen jolla ei mt-ongelmia eikä päihdeongelmia pakenemaan asunnostaan keskellä yötä bokserit jalassa ja  suostuvan hakemaan tavaroitaan vain päivällä, ystävän kanssa. 

Vierailija
724/3731 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosituhannen vaihteessa ulkomailla työreissussa ja äitini soitteli kun olin lentokentällä kotiin tulossa... juteltiin niitä näitä mutta jostain syystä mieleeni iskostui että en vaan kysy isoäitini voinnista, hänellä ei ehkä olekaan kaikki hyvin ja en halua tietää asiaa siellä kaukana. Hän oli terve ja hyväkuntoinen, toki iäkäs mutta ei mitään sen kummempia vaivoja. Kun tulin kotiin, selvisi että mummoni oli poissaollessani saanut jonkun kohtauksen, kaatunut ja viety sekaisena sairaalaan. Sille tielle mummo jäi eikä koskaan enää toipunut ennalleen vaan jäi laitoshoitoon.

Toinen ihmeellinen etiäinen tuli eräänä kauniina kesäaamuna... heräsin 6.30 ja minulle tuli todella vahva tunne että soitan kotiin. No, hetken asiaa mietittyäni totesin että ei minulla ole äidille mitään asiaa ja kellokin on niin vähän. Äiti soitti minulle yhdeksän jälkeen että 6.30 isäni oli soittanut hänelle ja kertonut heidän hyvän ystävänsä kuolleen.

Kolmas juttu tapahtui niin ikään ollessani pidempään ulkomaan reissulla. Näin siellä unta vanhempieni kissasta joka unessa käveli horjuen ja kaatuili... äiti ei kertonut reissussa ollessani että heidän kissansa ( ja minulle tosi rakas ) oli sairastunut ja oli alkanut kaatuilla... ilmeisesti oli kasvain aivoissa tms. ja kissa oli jouduttu lopettamaan 😢

Vierailija
725/3731 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä vanhustentalolla, ja yhen hoidettavan oven takaa lens enkeli. Vähän aikaa siitä se vanhus kuoli. Se oli ensimmäinen kuolintapaus kun olin siellä töissä.

Toinen kerta oli, kun olin kaverilla yötä yksin, niiden asunnossa ku ne oli matkalla. Näin enkelin taas. Jonkun ajan päästä tästä tapahtumasta sain tietää et mut oltiin huumattu ja raiskattu sillä aikaa ku nukuin siellä.

Vierailija
726/3731 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliluonnollisuus on kansaperinnettä ja perinneviihdettä. Leikitään et jotain olentoja on olemassa. Se on ihan mukavaa hömppää, eikä sitä tarvii ottaa tosissaan.

Vierailija
727/3731 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat ovat pieniä juttuja, mutta kirppiksella otin erään kirjan käteeni ja kerroin sen takakansi tekstin äidilleni. Kirjassa kerrottiin nuoresta naisesta, joka sairastaa tietämättään syöpää. Kun olin maininnut tuon naisen nimen niin läheltä minua käveli vanhemmat kahden lapset kanssa ja tytön nimi mainittiin niin se oli sama kuin kirjassa olleen naisen. Toivon tietenkin ettei tämä merkinnyt mitään, mutta jotenkin se vähän säikäytti. Sitten hautajaisissa amiraaliperhonen lensi mummuni arkun päälle ja oli siinä pitkään. Myöhemmin samanlainen perhonen lenteli joka päivä pihassani ja lensi kädellekin muutamia kertoja.

Vierailija
728/3731 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä vanhustentalolla, ja yhen hoidettavan oven takaa lens enkeli. Vähän aikaa siitä se vanhus kuoli. Se oli ensimmäinen kuolintapaus kun olin siellä töissä.

Toinen kerta oli, kun olin kaverilla yötä yksin, niiden asunnossa ku ne oli matkalla. Näin enkelin taas. Jonkun ajan päästä tästä tapahtumasta sain tietää et mut oltiin huumattu ja raiskattu sillä aikaa ku nukuin siellä.

Sinäkö et huomannut itse mitään jälkeenpäin että olit tullut raiskatuksi?

Vierailija
729/3731 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoidettavan oven takaa"? Oliko siellä oviakin hoidossa?

Kyllä,se oli vanhustentalo vanhoille vanhusoville..

Vierailija
730/3731 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö et huomannut itse mitään jälkeenpäin että olit tullut raiskatuksi?

Voikohan tuo olla mahdollista? Että ei huomaisi. Periaatteessa ihminen voidaan huumata ja on sellaisia jotka vievät muistinkin, mutta vievätkö niin hyvin että ei muistaisi mitään esim. minuutteja ennen kun huumataan? Ja muista seikoista, no periaatteessa voi olla mahdollista että fyysisistä seikoista ei huomaa. Riippuu vähän toteutustavasta.

Vierailija
731/3731 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun Meri-Toppilassa ulkoillessa siinä Kuorimokadun pään ja voimalan välisellä polkualueella tai mmiksi sitä nyt sanoisi, keskellä vitikkoa on ollut ainakin ennen joitain vuosia sitten sellainen levyempi väylä. Sillä osuudella näin joitain kertoja jotain käsittämättömästi yhtäkkiä hävineitä hahmoja. Siinä on ojat molemmin puolin, toisella puolin se urheilukenttä, toisella puolen silkkaa metsävitikkoa ja se entinen pikku siltakin oli rälläämällä tuhottu. Näin vielä sellaisiin aikoihin vuotta, puutkaan olleet edes lehdessä ja jos joku olisi siihen urheilukentän puolelle pujahtanut, olosi näkynyt kirkkaasti. Ei siellä yksinkertaisesti ole mitään mihin joku voisi siitä kulkuväyltä "kadota", mutta niinpä vain näin. Useampia kertoja vuosien aikana.

Vierailija
732/3731 |
24.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka poikaystäväni fanitti Nightwishiä. No sit vähän aikaa siitä ku myrskyisästi erottiin, niin eikö yhtye hajonnut. Kävelin Pietarissa yhtenä aamuna vuosia sitten ja mietin, että huh, siellä se koko kaupunki on ahtautuneena ahtaaseen ja suljettuun metroon, että sieltä ei pääse pois jos jotain käy. Eikö sit samaisena aamuna ollut ollut Moskovassa pommi-isku metrossa samoihin aikoihin, josta en silloin ollut vielä kuullut mitään. Jotain muita tuollaisia käy välillä, pistää miettinään. Jotkut jutut tulee kuin tilauksesta.

Vierailija
733/3731 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä näin unta Michael Jaksonista, muistin sen kun näin kuvan aamulla lehdessä. En muistaakseni ikinä ole nähnyt siitä unta ja yllätykseksi lehdestä luin, että tänään tuli 10 vuotta hänen kuolemastaan.

Vierailija
734/3731 |
25.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä on paljon, kun on elävässä uskossa Jeesukseen.

Suurimpana se että olen uskossa. Olen saanut apua ihmeellisin tavoin, esim. rahaa erilaisin yliluonnollisin tavoin kun on ollut taloudellisesti hyvin tiukkaa. Kerran voitin 1000 euroa arvonnasta johon en ollut erikseen edes osallistunut (se oli tyyliin kun ostat tarjoustuotteemme osallistut samalla arvontaan). Kerran kaverini pyysi saada ostaa lapseni pieneksi jääneitä vaatteita ja sen avulla rahat riitti just seuraavaan tilipäivään. Kun meinasin eksyä ja kadottaa koko uskon niin rukoilin apua Jumalalta tyyliin "auta jos olet olemassa" ja sain työkaverikseni hartaan uskovaisen joka auttoi mut takas vakaalle uskon tielle. Olen myös itse saanut toimia Jumalan apulaisena auttamalla muita ja se se vasta upeaa onkin. Jeesus on Herra, Jeesus on suuri, hän rakastaa juuri sinua ja haluaa sinutkin yliluonnolliseen yhteyteensä.

Vierailija
735/3731 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin hirveässä päänsäryssä kyljelläni kasvot ikkunaan päin ja odotin unen tulevan sekä vievän säryn pois, kun äkkiä kuulin selvästi  miten lapsi tuli makuuhuoneeseen hiljaa hiipien  mutta paljaat jalat läpsyivät muovimattoon, tiedätte varmaan sen äänen. Lapsi tuntui jääivän sängyn päätyyn seisomaan ja oletin että siinä on nuorempi tyttö joka miettii nukkuuko äiti, voiko äidin viereen mennä tms  kun  samassa kuulin molemien tyttöjen kikatuksen lastenhuoneesta, käytävän päästä. Nousin istumaan eikä makuuhuoneessani ollut ketään.

Kyseessä saatttoi olla päänsäryn ja väsymyksen aiheuttama harha-aistimus, vaikka aika karmeaa on kun kulin selvästi sen läpsähtelyn.

Vierailija
736/3731 |
26.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huihui tuo Toppila minulla samassa paikassa aina hyytävä tunne, kammottava paha ja pelottava olo, monesti mietin että tuolla voisi olla vaikka mitä. Koiria siellä joskus käytän, vaikka hihna olisi pitkällä koirat kulkee ihan jalkojen vieressä, mikä ei ole niille tavallista.

Vierailija
737/3731 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielestäni ihan jalat maassa oleva tyyppi, mutta yhdessä asunnossa tapahtui joskus hassuja asioita.

Muutamaan kertaan molemmat kissat sähisivät ja köyristelivät selkäänsä keittiön ovella vaikka siellä ei tosiaan näkynyt mitään.

Parina kertana kun olin suihkussa, niin pyykkikoriin reunalta roikkunut hiha tai sukkahousut lahje heilui itsekseen. Ikkuna ja ovi olivat kiinni ja heilahtelu myös loppui suihkun aikana, eli ei oikein voinut siihenkään liittyä.

Eli semmoista pientä creepyä, ei mitään ihmeellisempää, en vain keksinyt näille mitään luonnollista selitystä ja toistuivat muutamia kertoja. Ja näitä kokemuksia itselläni on ollut vain tuossa yhdessä asunnossa ja ikääkin oli silloin jo 40 vuotta

Vierailija
738/3731 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja kaksi hyvää ystävääni koimme teineinä jotain, joka edelleen tulee välillä mieleen ja mietin, että mitähän hittoa silloin oikein tapahtui.

Minä ja ystäväni olimme sen toisen ystävän kotitalossa yökylässä, ja olimme talossa siis kolmistaan. Olimme olohuoneessa hengailemassa ja kello taisi käydä jo keskiyötä, kun päätimme huvin vuoksi avata radion. Vaihtelimme kanavia hetken ja pysähdyimme hetkeksi kanavalle, jossa pyöri ilmeisesti jokin aikaisemmin nauhoitettu keskusteluohjelma. Yhtäkkiä ohjelma keskeytyi ja radiosta kuului matalalla ja möreällä miesäänellä: KUOLEMA!!! SAA TA NA!!! Ääni oli todella läpitunkeva ja kuului kovempaa kuin se keskusteluohjelma, ja sen jälkeen ohjelma jatkui taas ihan normaalisti. Säikähdimme tietysti kaikki ihan kuollaksemme. Pohdimme, olisiko radio voinut ottaa signaalin jostain muualta. Joka tapauksessa se ääni ja sanat olivat vertahyytäviä.

Vierailija
739/3731 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitekoinen radiolähetin? Joku on saattanut rakentaa kotilähettimen ja pelleilyt sen kanssa samalla taajudella. Laitonta, mutta täysin mahdollista.

Vierailija
740/3731 |
27.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle sattui tänään hauska sattuma. Selasin tätä palstaa ja muistin tämän keskustelun, olen lukenut sitä viimeksi kun kirjoitin ensimmäisten joukossa olevan jutun vaikka olen nähnyt tämän usein etusivulla sen jälkeen.

Katsoin ensin pari ekaa sivua selaten otsikoita, mutta ei näkynyt.

Yleensä löydän etsimäni keskustelut googlen kautta, mutta nyt en muistanut otsikosta muuta kuin "yliluonnollinen" ja google antoi vääriä keskusteluja.

Päätin sitten vielä kerran selata vauvan sivuja maailman ääriin löytääkseni keskustelun ja kun latasin sivun uudestaan, mikä olikaan ensimmäisenä keskusteluna. Juurikin tämä ketju.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme