Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä "yliluonnollisia" juttuja teille on käynyt?

Vierailija
06.04.2019 |

Otsikolla tarkoitan siis sitä, että ovat kuitenkin järjellä selitettävissä vaikka ehkä kaukaa haettujakin. Lähinnä milloin olette pelästyneet tai alkaneet miettiä, että onkohan tässä nyt jotain muutakin. Saa toki kertoa asioita joita ei voi selittää, mutta haluaisin pitäytyä tositapahtumissa.

Kommentit (3731)

Vierailija
461/3731 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne olivat tapelleet kunnolla ja vielä parvekkeella. Tämä ukko oli roikuttanut akkaa parvekkeen ulkopuolella hokien tappavansa hänet. Ei sitten viskonut kuin seinään ja patteriin. Leukaluu kolmesta kohtaa poikki mm. Viskoi sohvat alas ja heidän suhteensa kaatui tähän viikko alkamisestaan. Ukko oli sitten saattanut ennen eroamme kolmannen akan raskaaksi. Sitä kesti puoli vuotta. Tytön sai. Ja tämä eka akka oli kuollut luonnollisesti yllättäen koti sohvalle ikää oli silloin lasissa 26. En kuullut kuolemasta kun reilusti myöhemmin ja silloin kun hän kuoli olin yhtäkkiä alkanut miettimään häntä päivittäin n. Viikon ajan kävin mielessä läpi koko meidän ystävyyden ja sen miten olin hänet nähnyt ja kokenut. Ja annoin anteeksi ja kaipasin häntä. Yritin soittaa ja kertoa olevani kiitollinen hänen teostaan koska muuten olisin siellä edelleen. Renttu on sittemmin saanut lisää jälkikasvua ja varsin renttuja naisia kohdalleen. Minulla on perhe ja olemme olleet yhdessä kohta 10 v. Kesämökki ja hyvä työ. Hänen kanssaan en ollut työkykyinen enkä olisi edes saanut mennä töihin. Kyllä joku johdattaa.

Vierailija
462/3731 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sittemmin en ole kenellekään pahaa toivonut kun niin järkytyin seurauksia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/3731 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulle ja miehelle aikoinaan tuli yhteen muutto ajankohtaiseksi alkoi mies katsella vuokrattavia omakotitaloja, minullekin olisi kelvanut asuminen kerrostalossakin. Mies löysi talon 20 km kaupungista, rakennus jossa joskus toiminut kauppa. Minulle tuli jotenkin heti paha olo kun sitä käytiin katsomassa , mutta kun  rakkaani oli niin innossaan  niin en viitsinyt sanoa mitään . Minä olin työtön ja kun mies kävi töissä, olin yksin kotona siellä hevokuusessa. Oli syksy ja tosi masentavan näköistä, kun syksyn lehdet pyöri pitkin pihamaata eikä  taloja, valoja tai ihmisiä missään. Lähimpään taloon oli noin 2km.  Tilanne oli kuitenkin ok niin kauan kuin mies teki päivävuoroja , minä siinä sisustelin ja puuhastelin ja illaksi sain rakkaan kotiin.  Mutta sitten mies aloitti yövuorot! Yhtenä iltana olin käymässä nukkumaan kun keittiön ja makuhuoneen välinen ovi aukeni, pakenin autoon ja soitin miehelle joka sanoi että ei hän  täältä voi nyt tulla ja koeta aikuinen nainen rauhoittua. Nukuin sitten autossa, oli kylmä yö. Mies moitti etten voi jokaisesta vanhan talon metkusta seota ja palelluttaa itseäni. Aloin nukkua alkoholin voimin ja telkka auki tai musiikit päällä, mies aina töistä tullessaan sammutteli mutisten valoja ja telkkareita...  Eräs ystäväni meni naimisiin ja matkustin polttareiden takia toiseen kaupunkiin, mies jäi kotiin viettämään vapaita mm. maalaten kuistia.  Takaisin tullessa oli  vastassa vaisu, kalpea mies . Oli kuulemma ovet aukeilleet, katolla rymissyt ja jokin kylmä tullut samaan sänkyyn. Oli mieskin päätynyt nukkumaan autossa. Muutimme pois, mikä oli sääli sinänsä kun oli kuitenkin sitä kodiksi laitettu.

Mikä piru siellä olikin,  se kiusasi aina sitä joka oli ja koetti nukkua yksin. Kaksin ei tapahtunut mitään.

Vierailija
464/3731 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle on käynyt seuraavasti:

Nähnyt pari aavetta

Päätynyt eri ulottuvuuteen yhtenä yönä, sen jälkeen olen nähnyt portaaleja täällä ja samanlaisia otuksia kuin eri ulottuvuudessa

Mitäköhän seuraavaksi?

Vierailija
465/3731 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että enkelit saattavat ilmetä valopalloina yms.  No en oikein näihin juttuihin usko, mutten nyt mikään ateistikaan .  Samana iltana makuuhuoneeni täyttyi "tulikärpäsistä", pienistä liikkuvista värillisistä valopilkuista, joiden liikkeen jäljiltä jäi pieni usva-vana. Niitä oli hauska katsella!

Vierailija
466/3731 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Kun asuin vielä exäni kanssa yhdessä menin ystäväni kanssa pitsalle ja leffaan.  Elokuva loppui 21.00 ja ystäväni heitti minut kotiin, poltin tupakan ulkona tähtitaivasta ihaillen ja menin sitten sisälle. Olin pesemässä naamaa kun ex tuli huutamaan että mitä sä tähän aikaa tuut, kännissäkö sä olet? Kello oli 1.00, tarkistin kaikki asunnon kellot.  Ja olin varmasti noin klo 21.15 parin minuutin heitolla  kun olin ollut kotipihassani ! 

- Erään ystäväni kuoltua puhelimeni soi ja näytöllä luki että Mari soittaa (nimi muutettu), kuolemasta oli vasta kolme päivää silloin joten tuskin oli  numeroa ehditty antaa eteenpäin (kännyköiden numeroitahan kierrätetetään) ja miksi uusi numeron omistaja olisi edes soittanut minulle?

- Olin  tullut yövuorosta ja käymässä nukkumaan, kun havahduin hirveään huutoon AAAAARH! aivan vieressäni, pelästyneenä loikkasin  istumaan ja katselin ympärilleni hämärässä makkarissa mutten nähnyt mitään. Tuossa voi tosin kyse olla siitä että aivot oli jo jotenkin unessa. Sekoilinhan minä muutenkin yövuoro-putkien aikana, näin tielle hyppiviä varjomaisia eläin ja ihmis-hahmoja joiden takia olin välillä ajaa ojaan.

- Keittelin päiväkahvit nykyisen mieheni nukkuessa flunssaansa pois, kävin vessassa ja takaisin tullessa oli maitopurkki keskellä keittiön pöytää vaikka juon kahvin mustana. Ajattelin että mies on sittenkin herännyt ja tahtoo myös kahvia, mutta kun menin katsomaan tuhisi mies peittovuoren alla sängyssä.

Marin soitto voisi selittyä sillä, että joku omainen yritti ilmoittaa Marin kuolemasta kaikille hänen yhteystiedoilleen. Joku on tiennyt hänen puhelimensa lukituskoodin tai sellaista ei ole ollut päällä.

Vierailija
467/3731 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain töitä.

Vierailija
468/3731 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yöllä unta, että asunnossani sattui vesivahinko. Seuraavana päivänä astianpesukone laski vedet pihalle.

Vierailija
469/3731 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvittelenko vain, vai onko esim. täällä ollut joskus puhe, että Oulun Tuirassa liikkuu kaksoisolentoja, vai muistako ihan väärin?

Nimittäin miehen Tuirassa asuvalta veljeltä tuli eilen illalla WhatsApp-viesti, että mitä tämä toimittaa Tuirassa. Mies vastasi, että ei yhtään mitään, niin veli kertoi, että oli juuri nähnyt, kun mieheni oli tullut Merikoskelta päin S-Marketin tienoilla. Oli huikannut peräänkin, mutta mies ei ollut kuullut, kävellyt vain ohi.

Oltiin koko ilta illastettu kahdestaan eikä asuta Tuirassa päinkään. Mulle tuli sellainen hassu olo, että olen kuullut vastaavia juttuja Tuirasta ennenkin, mutta en ole varma kuvittelenko.

Mun eno oli kuulemma nähnyt mut Oulussa joskus vuosia sitten. Oli mun äidille soittanut että mitäs mää (silloin teini-ikäinen) siellä teen. En kyllä tiedä oliko Tuirassa.

Vierailija
470/3731 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ”kummitellut” kaikissa taloissa, joissa olen aikuisiällä asunut. Nyt vasta havahduin tajuamaan, että nykyinen asuntoni on ainoa, jossa kummallisuuksia ei ole tapahtunut, vaikka tähän taloon muutettiin sen jälkeen kun sukulaiseni oli taloon menehtynyt.

Kalliossa aikoinaan asuin 50-luvun talossa, jossa esimerkiksi kerran töistä kotiin tultuani oli jokainen ikkuna yhtäkkiä ammosen auki. Itse en pitänyt ikkuinoita edes raollaan juuri koskaan. Verhotkin pidin yleensä kiinni, koska kyseessä alempien kerroksen asunto. Nyt kuitenkin siis kotiin tullessani kämppä aivan jääkylmä ja jokainen ikkuna joka ikisestä huoneesta aivan sepposen selällään. Toisen kerran töistä tullessani oli keittiön tuoli ilmestynyt eteiseen. Eikä siis vaan ilmestynyt vaan asetettu selkänoja väliovea vasten siten, että jouduin ihan puskemaan sisäänpäin aukeavan välioven auki ja siten samalla kaatamaan tuolin, jotta pääsisin edes sisään.

Toisessa asunnossa kuului usein selkeitä askelia meidän yläkerrasta. Kuultiin mieheni kanssa molemmat. Ihan siis sellaista töminää, ei mitään narahtelua. Ja siis tämä rivitalossa.

Mökillä kuullut useasti, että joku kävelisi terassille ja kopistelisi jalkansa matolle ja ottaisi kengät pois, mutta kukaan ei tosiasiassa ole tullut sisään. Tämän kuuli kerran kanssani mieheni sisko, joka säikähti tapahtunutta kunnolla ja sanoi, että olisi voinut mennä valalle, että kuuli jonkun tulevan mökin eteiseen.

Näitä on tosi tosi paljon vielä muitakin. Oon tullut tulokseen, että joku henki mua selkeästi seuraa, sillä alkoivat tosiaan jo 18vuotiaana ja nyt olen jo päälle 35. Asuntojakin tälle matkalle osunut 6.

Vierailija
471/3731 |
29.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ”kummitellut” kaikissa taloissa, joissa olen aikuisiällä asunut. Nyt vasta havahduin tajuamaan, että nykyinen asuntoni on ainoa, jossa kummallisuuksia ei ole tapahtunut, vaikka tähän taloon muutettiin sen jälkeen kun sukulaiseni oli taloon menehtynyt.

Kalliossa aikoinaan asuin 50-luvun talossa, jossa esimerkiksi kerran töistä kotiin tultuani oli jokainen ikkuna yhtäkkiä ammosen auki. Itse en pitänyt ikkuinoita edes raollaan juuri koskaan. Verhotkin pidin yleensä kiinni, koska kyseessä alempien kerroksen asunto. Nyt kuitenkin siis kotiin tullessani kämppä aivan jääkylmä ja jokainen ikkuna joka ikisestä huoneesta aivan sepposen selällään. Toisen kerran töistä tullessani oli keittiön tuoli ilmestynyt eteiseen. Eikä siis vaan ilmestynyt vaan asetettu selkänoja väliovea vasten siten, että jouduin ihan puskemaan sisäänpäin aukeavan välioven auki ja siten samalla kaatamaan tuolin, jotta pääsisin edes sisään.

Toisessa asunnossa kuului usein selkeitä askelia meidän yläkerrasta. Kuultiin mieheni kanssa molemmat. Ihan siis sellaista töminää, ei mitään narahtelua. Ja siis tämä rivitalossa.

Mökillä kuullut useasti, että joku kävelisi terassille ja kopistelisi jalkansa matolle ja ottaisi kengät pois, mutta kukaan ei tosiasiassa ole tullut sisään. Tämän kuuli kerran kanssani mieheni sisko, joka säikähti tapahtunutta kunnolla ja sanoi, että olisi voinut mennä valalle, että kuuli jonkun tulevan mökin eteiseen.

Näitä on tosi tosi paljon vielä muitakin. Oon tullut tulokseen, että joku henki mua selkeästi seuraa, sillä alkoivat tosiaan jo 18vuotiaana ja nyt olen jo päälle 35. Asuntojakin tälle matkalle osunut 6.

Se on joku vitsikäs miespuolinen henki. Pitää sinusta huolta, mutta muistuttelee välillä, että täällä ollaan. Joko isoisä tai oma isäsi.

Vierailija
472/3731 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran nähnyt unia, jotka toteutuivat. 

Kerran näin unta, että poliisi tuli meille ja seuraavana päivänä olivatkin oven takana. Meillä ei ollut mitään, miksi olisin aavistanut heidän tulevan, joku oli soittanut hätänumeroon, että meillä tapahtuu jotakin pahoinpitelyä tai vastaavaa. Asuimme omakotitalossa, joten äänistä ei johtunut ja olin yksin kotona, en tiedä kuka ihme oli soittanut.

Eräs toinen kerta näin unta, että lapsestamme tehtiin lastensuojeluilmoitus ja parin päivän päästä pihaan ajoi auto ja lastensuojelusta tultiin käymään, meistä oli tehty ilmoitus, että käyttäisimme huumeita. Ilmoitus oli perätön, mutten aavistanut sellaista tulevan, ilmoituksen tekijä oli nimetön.

Olen nähnyt unta isoista kolareista, ennen omaa kolariani näin unta siitä edellisenä yönä, kun istuin autoon minulle tuli outo tunne jota en koskaan ollut tuntenut, jotenkin huono tunne. Lähdin silti ajamaan ja ajoin kolarin, juuri samassa paikassa josta näin unta ja jopa vammani olivat samanlaiset kuin unessa, onneksi lievät. Näin tuon jälkeenkin unta kolarista ja sain saman tunteen kun istuin autoon, sillä kertaa en lähtenyt ajamaan.

Vierailija
473/3731 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ostaa GoPro niin voi kuvata videolle tuota katulamppujen sammumista =) Mulla on ainakin 3 varmaa, jotka sammuvat tosi usein, sekä yksi pihavalo.

Vierailija
474/3731 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussi oli ajoissa!

Vierailija
475/3731 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yöllä herännyt ääneen, että kissa tassuttelee lattialla ja sitten tunnen että se hyppää sänkyyn viereeni. Kun sytytän valot, mitään kissaa ei tietenkään näy, koska Mustikki kuoli kymmeniä vuosia sitten.

Vierailija
476/3731 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiipeää vanhan rakennuksen yläkertaan tikkaita ja ylhäällä tuoksuu vanha  holkkitupakka minkä vielä varhais lapsuudesta muistaa?

Vierailija
477/3731 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuolloisen miesystäväni luona yötä.  Keskellä yötän. klo. 01 kuulimme molemmat pihalta voimakkaan autonoven  sulkemisesta aiheutuneen pamauksen.  Nousimme  molemmat katsomaan ikkunasta kuka nyt keskellä yötä tulisi. Miesystäväni talo oli maaseudulla, lähin talo n. kilometrin päässä. Kaverini sanoi että varmaan joku Etelä-Suomessa asuvista lapsistaan tulee nyt yllättäen käymään. 

Emme nähneet ketään. Aamulla katselimme  olisiko lumessa auton jälkiä, ei mitään ollut. Tuossa talossa tapahtui muitakin outoja juttuja. Viime lopuksi pelastin ex-mieskaverini varmalta kuolemalta., tulin paikalle viim e hetkillä toiselta paikkakunnalta. Uskon että monet enteet varoittivat minua ko. miehestä.

Vierailija
478/3731 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on joku vitsikäs miespuolinen henki. Pitää sinusta huolta, mutta muistuttelee välillä, että täällä ollaan. Joko isoisä tai oma isäsi.

Henget voivat kiinnittyä johonkin esineeseen, tätä pidetään itse asiassa aika tavallisena. Etenkin vanhat esineet ovat tällaisia. Jos sulla on jotain pitkään suvussa kulkenutta tai käytettynä ostettua (esim. antiikkia), niin se voi selittää hengen seuraamisen asunnosta toiseen.

Vierailija
479/3731 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraisikohan henget valokuvien mukana, kun kerran esineidenkin? Aitoja vanhoja valokuvia meinaan.. Se jo selittäisi.

Minusta olisi ihanaa että tuntisi edesmenneen lemmikin läsnäolon välillä. Toki kylmät väreet menisi.. Voisiko sen selittää osittain tottumuksella jos 10-20 vuotta lemmikki tassuttaa ja hyppää sänkyyn niin tottuuhan sitä ja se jää päälle alitajuntaan. En siis väitä etteikö se voisi olla henki. Kunhan tieteilin.

Vierailija
480/3731 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksoin mennä ulkoilemaan.

Olen masentunut.