Kuka katsoo nyt TV1: Prisma: Muovi - ihmeaineesta inhokiksi?
Aika karmeeta katsottavaa mitä me teemme tälle pallolle.
Kommentit (32)
Muovi on ihmeaine ja on auttanut ihmiskuntaa monessa asiassa mutta kuten yleensä ihminen vetää kaiken överiksi eikä ymmärrä vastuutaan kuten mitä muovituotteelle tehdä kun sitä ei tarvitse ja ymmärtää ettei muovia tarvitse jokaiseen asiaan tunkea. Ihminen tässä ongelma on.
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan: Clipperin teepusseissa ja Harion suodatinpusseissa on muovia! Mihin sitä tarvitaan?
Clipperin tee on aivan paskaa! Kuka juo moista kuraa? Olen itse kotoisin alueelta, jossa viljellään teetä ja kesäisin aina mennään sinne, poimimme itse omat valkoiset ja vihreät teet sekä ostamme punaista teetä suoraan tilalta, maailman parasta Darjeeling and Assam teetä. Minun käy sääliksi kun nään, että ihmiset täällä Suomessa ostelee Clipper pskaa ja halpaa Liptonia. Ne väittää, että käyttävät korkealaatuisia lehtiä, mutta se on huijausta, länsimaissa myytävät pussukka teet ovat huonolaatuisista tai keskilaatuisista teelehdistä tehtyä. Katteet on toki kovat noilla yhtiöillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sorry, en huomannut että Posse tuulee samaan aikaan. ap.
Ootpa hauska moraalipoliisi
Tais kalahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan: Clipperin teepusseissa ja Harion suodatinpusseissa on muovia! Mihin sitä tarvitaan?
Clipperin tee on aivan paskaa! Kuka juo moista kuraa? Olen itse kotoisin alueelta, jossa viljellään teetä ja kesäisin aina mennään sinne, poimimme itse omat valkoiset ja vihreät teet sekä ostamme punaista teetä suoraan tilalta, maailman parasta Darjeeling and Assam teetä. Minun käy sääliksi kun nään, että ihmiset täällä Suomessa ostelee Clipper pskaa ja halpaa Liptonia. Ne väittää, että käyttävät korkealaatuisia lehtiä, mutta se on huijausta, länsimaissa myytävät pussukka teet ovat huonolaatuisista tai keskilaatuisista teelehdistä tehtyä. Katteet on toki kovat noilla yhtiöillä.
Eli voitais lopettaa kehitysapu tältäkin osin. Tee on turhake.
Muoviin kuluu vain lähes 6 prosenttia öljystä ja puolet menee lämmitykseen.
Vierailija kirjoitti:
Muoviin kuluu vain lähes 6 prosenttia öljystä ja puolet menee lämmitykseen.
Kyllä bio-muoviakin valmistetaan.
Sinccis
Eikös siinä dokumentissa suurimmiksi ongelmiksi mainittu Aasian puuttuva jätehuolto ja yritysten halu takoa aina vain enemmän rahaa ympäristöstä piittaamatta. Vaikka pahin saastuttaja olisi kaukana, se ei silti oikeuta ihmisiä muuallakaan viskomaan roskiaan ympäriinsä.
Ai jahas, EU on olevinaan niin edelläkävijä ympäristönsuojelussa kieltäessään mm. muovipillit, mutta silti on lähettänyt jätteensä köyhiin maihin sonnittavaksi ja nyt ollaan pulassa kun Kiina kieltäytyy ottamasta vastaan meidän sontia. Olisiko sitten aika opetella siivoamaan itse omat jälkemme.
Vierailija kirjoitti:
En ehtinyt ihan alusta katsoa, mutta oli kyllä todella ajatuksia herättävä ohjelma.
Jos sinulla on nettiyhteys, näet koko ohjelman edelleen YLE areenan nettisivulla.
Ohjelma on karmea, mutta kannattaa katsoa silti.
Meidän pitää ruveta vaatimaan tuotteet pakkauksissa, jotka ovat maatuvia ja ympäristöystävällisiä. Roskia ei saa heittää maahan. Jätteet tulee kierrättää.
ei kiinnosta ylireagoivat viherhippilööppidokkarit joiden faktat ei varmaan pidä edes paikkaansa
varmaan taas faniporukka tumblrissa jauhaa muovin ongelmallisuudesta känken-reput heiluen
Silppu kirjoitti:
Muovikassihan todettiin juuri egologisimmaksi vaihtoehdoksi kauppakasseissa, fleece on mukavan lämmin kylminä syys aamuina jne.
Meillä ei muoville sanota ei
ego ja eko, siinä on melkoinen merkitysero sanoilla :D
Ootpa hauska moraalipoliisi