Olen 35v ja aivan ”kehäraakki” :(
Voin vain harvoin hyvin. Olen lähes aina väsynyt. Minulla on paljon vatsan turvottelua. Ihoni on samea ja epäpuhdas. Niskat ja hartiat on jumissa, ryhti huono. Teen hoitajana töitä ja olen vaihtanut jopa osastoa sen takia, että toivoin vähemmän kuormittavaa työtä. Työn vaihtaminen ei auttanut olotilaani. Kävelen 3-4km päivittäin kevyitä lenkkejä enkä yksinkertaisesti jaksa muuta. Perhettä on, joten sekin vie osansa. Onko muita ikäisiäni jotka tuntee olevansa ”loppuun kulutettuja”?
Kommentit (24)
Ohuet hiukset unohdinkin listasta! Hiuksia myös irtoaa paljon. Tämä siitä huolimatta että syön terveellisesti ja käytän vitamiinilisiä. Ap
Minä olen aloittanut projektin, että pääsen kulahtaneesta ulkonäöstä eroon. Seuraavaksi käyn mesoterapiassa, jotta ihon kunto parantuisi. Minulla on myös aika varattuna hampaiden valkaisuun ja kampaajalle.
Tuo on se ikä kun suurin osa miehistä rupsahtaa. Tästä ilmiöstä puhutaan paljon vähemmän kuin naisten rupsahtamisesta, sillä miehet yrittävät pitää kiinni kynsin ja hampain siitä "miehet vain muuttuu charmikkaimmiksi" - fantasiastaan. Valitettavasti se ei ole totta ha keskivertomies kärsii vanhetessaan yhtä paljon damagea kuin keskivertonainenkin. Yritä pitää kiinni terveellisistä elämäntavoista kuitenkin, muuten menee 10v sisään ulkonäön lisäksi myös terveys.
Juu sama juttu. Lisäksi kaikenlaisia vaivoja( vatsa, rytmihäiriöitä) eikä oikein koskaan ole hyvä olo fyysisesti. Ai niin, olen 34v ja hoitaja myös.
Ala käymään vaikka kerran kuussa hierojalla ap! Se ei tee isoa lovea talouteen.
Huono ryhti johtuu huonoista (ylä)selän lihaksista.
Voiko kyse olla alhaisesta ferritiinistä? Kannattaa mittauttaa.
Niskajumeihin auttaa käynti hierojalla.
Oon itsekin varaamassa aikaa hierojalle koska tuntuu niiiin ihanalta kun mestat aukee ja pääkin tuntuu kevyemmältä.
Miehet paranee iän myötä, no ei kaikki mutta useimmat
Höh, no jos ei ole mitään oikeita terveysongelmia niin eikö sitä voi olla tyytyväinen.
No hopeakettu tulee ja auttaa. No problem.
Nyt silläkin uhalla, että tulee haukkuja: itselläni ferritiini oli 36, oireita iso liuta mm. jumalaton väsymys, lihasjumit, aivosumu, keskittymisvaikeudet, hiusten lähtö, kynsien haurastuminen ja katkeilu, sanojen muistamisen vaikeus. Aloin syödä rautaa ja kas! Väsymys helpottanut, kynnet kasvaa paremmin eikä katkeile, pohkeet ei enää jumissa, jaksan taas harrastaa liikuntaa, mieliala parantunut. Ihan muutamia mainitakseni.
Onko ap:lla katsottu ferritiini?
Hei ap. Oletko käynyt lääkärin luona kertomassa olostasi?
Vierailija kirjoitti:
Hei ap. Oletko käynyt lääkärin luona kertomassa olostasi?
Itse kävin useamman kerran, masennuslääkkeitä vaan tarjottiin. Ihmettelin, koska en kokenut olevani masentunut, vaan väsynyt. Luulin jo kärsiväni työuupumuksesta. Kunnes raudan puute selitti asian.
Ap, kannattaa ottaa tämäkin huomioon. T: nro 15
Vierailija kirjoitti:
Tuo on se ikä kun suurin osa miehistä rupsahtaa. Tästä ilmiöstä puhutaan paljon vähemmän kuin naisten rupsahtamisesta, sillä miehet yrittävät pitää kiinni kynsin ja hampain siitä "miehet vain muuttuu charmikkaimmiksi" - fantasiastaan. Valitettavasti se ei ole totta ha keskivertomies kärsii vanhetessaan yhtä paljon damagea kuin keskivertonainenkin. Yritä pitää kiinni terveellisistä elämäntavoista kuitenkin, muuten menee 10v sisään ulkonäön lisäksi myös terveys.
Minusta on harhaanjohtavaa puhua jostain tietystä iästä rupsahtamisena. Suorituskyvyn laskeminen on tasainen prosessi ellei sairastu tai vammaudu. Joku harva tekee parhaat tulokset nopeuslajeissa vielä yli 35 vuotiaana, mutta minunkin nyt 33 vuotiaana ei tarvitsisi testeissä jaksaa esim.yhtä monta punnerrusta kuin 29 vuotiaana, mutta aika paljon enemmän kuin 60 vuotiaana ja se 60 vuotiaan taso ei tule yhdessä yössä, vaan siihen sisältyy aika monta parin vuoden harppausta, joiden aikana mitattavia laskuja tapahtuu.
Ferritiinin mittausta suosittelen myös. Puute tosi yleistä. Itsellä arvo oli 7 ja oireet monenmoiset, väsymys, hiustenlähtö, nielemisvaikeudet, sydänvaivat, unettomuus. Nyt kunnon rautakuurilla ja ferritiini noussut 8kk:ssa yli 30 ja vähitellen olotila paranemassa.
Olen 36-vuotias ja minulla on samat oireet. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, joka todettiin, kun olin noin kolmekymppinen. Lääkitykseni ei ole vieläkään kohdallaan ja muita mm. vitamiinien puutteitakin minulla on. Kävisin sinuna kattavissa verikokeissa, josko sieltä selviäisi...toisaalta tosiasia on, että kolmenkympin jälkeen kunto ja aineenvaihdunta lähtevät alamäkeen ja vaatii enemmän ponnisteluja esim. pitää lisäkilot kurissa ja peruskunto hyvänä..
Täällä 29-vuotias jolla samat fiilikset. Olen jotenkin plösähtänyt, ryhti on huono, iho kuivan, samean ja vanhan näköinen. Hiukset ohuet ja aina huonosti.
Silmätkin perhana tuntuu katsovan mihin sattuu.