Vanhempieni chihu puraisi lastani :(
Tämä chihuahua aina ärisee 1,5-vuotiaalle lapselleni ja kun hän kulki vähän liian läheltä, koira ärhäisi ja puraisi kädestä. Säikähdin kovasti ja vanhempani eivät edes pahoitelleet tilannetta vaan selittivät että kun chihu-parka niin pieni että säikähtää kaikkia häntä isompia. Heti puraisun jälkeen lapsi juoksi itkien syliini ja vanhempani ottivat koiran sylii ja lauloivat omaa keksimää "hellittelylaulua" koiralle, mitä usein laulavat koiralleen.
Onneksi puremishaava parantui eikä tulehtunut. Olen nyt jälkikäteen yrittänyt ottaa vanhempien kanssa puheeksi tapahtuman,mutta nyt kiistävät ettei koira ole purenut ketään, korkeintaan puolustautunut. Kysyin, että puolustautunut miltä koska lapseni ei kiusannut koiraa, käveli vain vierestä mutta kuulemma chihuille ihan normaalia käytöstä tämä ja mun tulisi yrittää vaan ymmärtää tätä chihua.
Kellään kokemusta chihuista tai purevista koirista?
Kommentit (22)
Koira ei tulisi koskaan enää meille eikä lapseni menisi heille. Piste.
Mun äidin koira hyppäsi kerran mun vähän-alle-2v:ta vasten (ei purrut) niin että hän kaatui ja pelästyi. Sen jälkeen emme ole käyneet heillä, emmekä käy ennen kuin mahdollisesti joskus tulevaisuudessa kun nuorinkin lapsi on reilusti isompi kuin koira. Lapset eivät koskaan mene sinne ilman meitä. Äiti käy meillä ilman koiraa.
Mun mielestä tässä kauheinta ei ole Chisun käytös vaan vanhempiesi, jotka kieltävät tapahtuman? Siis mitä hittoa? Todella pelottavaa.