Nyt joku nainen vetää herneen nenään siitä, etteivät ventovieraat arvaa hänen puolisonsa olevan myös nainen
Eli naispari ja lapsi. Kuten sanovat itsekin, kenelläkään ei ole mitään sitä vastaan.
Joten sitten pitää uhriutia siitä, kun kaikki eivät heti tajua "puolison" olevan nainen ja kyseisen naisparin olevan lapsen vanhemmat.
Jos joku paheksuisi tuota asiaa, voisin ymmärtää mielipahan siitä. Mutta kun ei, vaan se on kaikille ok, mikä on itsestäänselvää. Mutta miksi pitää sitten keksiä jotain, mistä voi uhriutua? Vielä noin turhaa.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006059488.html
Kun Riikka Lahti kertoo puolisostaan, moni kysyy, mitä mies tekee – se ärsyttää, sillä perheeseen kuuluvat pieni tytär ja vaimo
Kommentit (44)
Mua ei henk.koht. kiinnosta pätkääkään jos joku loukkaantuu tuollaisesta mitättömästä asiasta. Toiset ihmiset nyt vaan loukkaantuu kaikesta.
Minua raivostutti se että jos kysyisin mitä hänen mies tekee niin hän olettaisi että viittaan sukupuoleen. Voihan nainenkin olla mies
Minusta tuo artikkeli oli kummallinen. Jos joku mainitsee puolisonsa, ei kukaan kysy, mitä mies tekee, vaan mitä hän tekee. Suomeksi voi jaaritella vaikka mistä ja miten pitkään joutumatta mainitsemaan sukupuolta. Minunkin naapurissani asuu lakimiespariskunta. Ottakaapa sitten selvää siitä, onko siellä mies ja nainen, kaksi miestä vai kaksi naista. Ja onhan minulla on naapurina myös pariskunta, jossa vaimo on liikunnanopettaja ja mies sairaanhoitaja. Ja minä olen yrittäjä, mikä on saanut monet tälläkin palstalla pitämään minua miehenä.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei henk.koht. kiinnosta pätkääkään jos joku loukkaantuu tuollaisesta mitättömästä asiasta. Toiset ihmiset nyt vaan loukkaantuu kaikesta.
Itseäni ärsyttää, että tällaisia typeriä, ikäviä ja negatiivisia juttuja laitetaan Hesariin, että pitää jostain aivan mitättömästä aiheesta nostaa riitaa.
Aplla on nyt kova lesboinnostus päällä.
Naisen kanssa seurustelevana tuntuu aina oudolta, kun joku kommentoi jotain "mun miehestä". Sitä on hetken aikaa että siis hä..? Sitten vasta tajuaa korjata että eikun se on nainen. En tietenkään ala loukkaantumaan asiasta, tietysti ihmisillä on oletuksia asiasta kuin asiasta. Itsellänikin on.
Mutta tuntuuhan se kenestä tahansa hölmöltä, kun ihmiset olettavat päinvastaista asiasta, joka on sinulle itsestäänselvyys.
Itseäni ei ole koskaan voinut vähempää häiritä se, kenen kanssa joku on parisuhteessa tai haluaa olla.
Olen keskustellut miespuolisen työkaverin kanssa hänen seurustelusuhteistaan miesten kanssa, ollut kaverini häissä jossa naispuolinen kaverini solmi liiton toisen naisen kanssa, tällaisia pareja on vaikka kuinka, ja on aina ollut täysin itsestäänselvää, että tämä on täysin ok kaikille. Näin se on ollut jo pitkään.
Siksi on niin ikävää, että tässäkin jutussa todetaan, että mitään ongelmia ei ole ympäristön suhteen, mutta sitten pitää keksimällä keksiä jokin negatiivinen asia mitä muut tekevät väärin. Niin first world problems.
Vierailija kirjoitti:
Naisen kanssa seurustelevana tuntuu aina oudolta, kun joku kommentoi jotain "mun miehestä". Sitä on hetken aikaa että siis hä..? Sitten vasta tajuaa korjata että eikun se on nainen. En tietenkään ala loukkaantumaan asiasta, tietysti ihmisillä on oletuksia asiasta kuin asiasta. Itsellänikin on.
Mutta tuntuuhan se kenestä tahansa hölmöltä, kun ihmiset olettavat päinvastaista asiasta, joka on sinulle itsestäänselvyys.
Niin, mutta näin käy kaikille ties mistä asioista. Ihmiset kun eivät ole selvännäkijöitä, mutta eivät silti tarkoita pahaa.
Nuorena miehenä törmäsin ihan samaan. Oletettiin, että on tyttöystävä.
Kyllä v:tutti miestä, kun naista sai vasta 25-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Mutta toisaalta on naispareja, jotka puhuvat toisistaan miehenä ja vaimona.
Litt-sis... lätt-sis... LÄTTÄPIMPPAA !!!
Olen lesbo ja tuollaisiin oletuksiin törmää jatkuvasti. En kuitenkaan jaksa loukkaantua. Vähemmän tutuille en edes halua selittää. Jos joku kysyy, että onkos miestä, niin vastaan, ettei ole enkä selosta sen enempää. Mielestäni ei tarvitse olettaa, että jokainen tajuaisi ajatella jonkun olevan vähemmistöä. Kiusallisempaa on työpaikkojen kahvipöytäkeskustelut, joissa haukutaan homot ja kaikki muut vähemmistöt. En ole puhunut suuntautumisestani työpaikoilla.
Miksi te heterot aina toitotatte miten 50 vuoden pakon jälkeen sukunimen saa valita täysin vapaasti, ja silti oletatte että aina isän ja aviomiehen nimi annetaan? Niin tekopyhää. Ja ihmisillä on sananvapaus.
Se joka sukunimiä kontrolloi lailla on miehet ;)
Ironisintahan tässä on että te heterot vedätte herneet nenään tästä. Hesari täynnä itkua. Huolehtikaa vain oman suhdemallinne väkivallasta. Heterot kun abortoivat tyttöjä, syrjivät naisten sukunimiä. Ja silti itkette täällä vähemmistön puheenvuorosta.
Miksi nykyään on niin hieno juttu loukkaantua kaikesta että sillä pitää tulla jopa julkisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään on niin hieno juttu loukkaantua kaikesta että sillä pitää tulla jopa julkisuuteen?
Koska uhriutuminen on uusi statussymboli.
oikein hävettää kuulua itse seksuaalivähemmistöön näiden sjw-öyhöttäjien ja nikosaaristen takia. jotka edustavat prosenttia homoista ja lesboista
Vierailija kirjoitti:
Yksinhuoltaja törmää ihan samaan: kun lapsia tiedetään olevan, oletetaan että on mieskin. En ole siitä osannut kauheasti loukkaantua.
Kummallista kyllä, defaulttina oletan kaikkien työkaverinaisten olevan yksinhuoltajia, ja jos mies on, niin se luuhaa jossain satojen tai tuhansien kilometrien päässä. Ehkä se johtuu siitä, että naiset ovat kaikki hyvin koulutettuja eikä minun tarvitse yleensä enää kädestä pitää kiinni koulutusvaiheessa.
Mitä? Kyllä mä ainakin puhun avomiehestä välillä puolisona.