Onkohan mulla s-vika?
Koulussa ei kukaan opettaja, terkkari tai luokkakaverit koskaan huomauttanut asiasta. Myöskään vanhemmat, sisarukset tai ystävät eivät ole s-viasta minulle sanoneet. Olen siis elänyt koko ikäni uskoen puhuvani ihan normaalisti, kunnes sattumusten kautta sain kuulla, että kielen pitäisi olla yläetuhampaiden takana. Itsehän pidän sitä alaetuhampaiden takana. Nyt vain mietin, kannattaisiko tätä virhettä edes yrittää korjata, jos kukaan ei ole edes mitään eroa normaaliin ässään huomannut? Onkohan sitä eroa edes?
Kommentit (3)
Vierailija kirjoitti:
Ootko pk-seudulta? Itsekin pidin artikulaatiotani suorastaan erinomaisena, kunnes joku heitti kerran ohimennen "kun sulla on toi stadin ässä". Olin hyvin järkyttynyt, nyttemmin jo hyväksynyt asian (vaikka kiinnitänkin siihen eri lailla huomiota nykyjään). Tarttuuhan se väkisinkin kun kasvaa paljasjalkaisten keskellä.
Ei, olen asunut koko elämäni Oulun seudulla. Vähän jännä juttu sitten! Sanotko siis itsekin ässän niin kuin minä, vai vielä jotenkin toisella tavalla?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko pk-seudulta? Itsekin pidin artikulaatiotani suorastaan erinomaisena, kunnes joku heitti kerran ohimennen "kun sulla on toi stadin ässä". Olin hyvin järkyttynyt, nyttemmin jo hyväksynyt asian (vaikka kiinnitänkin siihen eri lailla huomiota nykyjään). Tarttuuhan se väkisinkin kun kasvaa paljasjalkaisten keskellä.
Ei, olen asunut koko elämäni Oulun seudulla. Vähän jännä juttu sitten! Sanotko siis itsekin ässän niin kuin minä, vai vielä jotenkin toisella tavalla?
Ap
Kielen kärki just alahampaissa. Ei tunnu ollenkaan luontevalta tunkea sitä ylemmäs! Kaitpa tän kanssa voi elää (ne joita häiritsee :D )