Pidätkö kodissasi verhoja auki, vaikka muut näkisivät sisälle?
Itselläni riippuu ihan omasta tuulesta: jos on huono päivä niin pidän visusti verhot kiinni
Kommentit (16)
Kyllä pidän. Ei haittaa, jos joku näkee sisälle.
Meillä on vain pimennysverhot makkateissa. Ei muita verhoja, yök.
Pidän. Ahdistun jos verhot ovat kiinni, kuin bunkkerissa asuisi.
Jos joku katselee niin katselkoot.
En pidä. Tarkoitus olisi hankkia puoli ikkunaa peittävä kalvo, jotta voisin pitää vastaisuudessa sälekaihtimia päivällä auki.
Olohuoneen ikkuna on lounaaseen ja kesällä kun paistaa aurinko pidän kaihtimet päiväsaikaan kiinni, mutta kun syksy saapuu, niin kaihtimet ovat (aina) auki. Sivuverhotkin löytyy, mutta ne ovat vain koristeena. Ei katselijat haittaa, sillä asun kerrostalon neljännessä kerroksessa ja vastakkainen asuintalo on neljän korttelin päässä...
Tien puoleisissa säleverhot raollaan mutta ei voi enää pitää kun muutti joku tupakoiva wtpari vastapäätä ja näkee suoraan jos auki:(
Toisella puolella pidän ylhäällä.
kerran näytin persettä kurkkivalle naapurille
Pidän auki. Asun 12. kerroksessa, joten ei paljon haittaa jos joku tänne näkee kadulta. Vastapäätä ei ole taloja.
Pidän sädekaihtimet aina melkein auki. En tykkää nukkua sädekaihtimet kiinni. Pelottaa jos on liian pimeää. Oikein ahdistavaa nukkua pimeässä huoneessa.
Makuuhuoneessa on pimennysverhot aina kiinni, muuten verhot ovat auki jotta viherkasvit saavat valoa.
Mies avaa osan verhoista aamuisin, usein sillä välin kun olen suhkussa, ja tämän jälkeen kävelen kotona alasti tai lähes alasti kunnes kerään kasaan sopivan asukokonaisuuden.
Joku saattaa nähdä sisään, mutta ne välitä. Keitän myös kahvia alasti. :D
Meillä on vain makuuhuoneissa verhot ja ne ovat edessä öisin. Asumme omakotitalossa ja jos joku sisälle haluaa katsoa, niin katsokoon. Ikkunoista näkyvä kaunis maisema on kuitenkin liian kaunis peitettäväksi, joten näin on menty jo 15 vuotta.
Pidän auki. Kissa tykkää kurkkia ulos ikkunasta ja katsella ohi käveleviä.
Aina. Asun Helsingissä rivitaloasunnossa. Tämä on päätyasunto, ja esim. olohuoneen ja keittiön ikkunat on suoraan vilkkaalle pihakadulle päin. Toisella puolella on aika lähellä kerrostalo, sieltä näkee suoraan esim. makuuhuoneeseen.
Olkkarissa mulla ei edes ole mitään verhoja jotka saisi ikkunoiden eteen, vain paneeliverhot seinällä ikkunoiden välissä. Makkarissa olisi pimennysverhot, mutta eipä ole tullut varmaan koskaan vedettyä ikkunoiden eteen niitä. Ja kuljeskelen kämpässäni alastomana suihkun jälkeen jne, ei haittaa yhtään jos joku näkee. Niitä voi kyllä haitata, koska olen rupsahtanut ja sairaalloisen ylipainoinen :D
Pidän, vaikka luhtitalon 1. Krs, edessä on kävelytie ja vastapäätä toisen talon ikkunat. Kaikki siinä toisessa talossa pitävät verhoja visusti kiinni, joten he eivät näe mitään. Olkkarissa mulla ei ole edes verhoja, makkarissa suljen yöksi tai jos olen petipuuhissa miehen kanssa. En vain pärjäisi sisällä ilman näkymiä ulos.
Päivisin on verhot auki. Pimeän aikaan suljen kaikki, mutta ennen nukkumaanmenoa avaan vielä olkkarin verhot, niin on kiva herätä pieneen kajastukseen. Makkarin ovi on auki öisin.
Kyllä pidän, koska haluan itse nähdä ulos ja haluan kämpän olevan valoisa. Tosin asun rivitalossa "suljetun sisäpihan" keskellä, joten käytännössä kaikki (harvoin) ohi kulkevat ovat naapureita. Ei ole kukaan vielä häiritsevästi alkanut kyttäämään.