Mietittekö koskaan kun ihminen kuolee
Että pääsiköhän sen sielu taivaaseen vai joutuiko helvettiin.
Kommentit (27)
Mä tykkään ajatella, että sielu vaipuu lepoon kunnes taas syntyy uudelleen ja kehittyy uudessa elämässä henkisesti lisää.
Mietin, että useimmat joutuu vähän läpikäymään jossain sovituksen tilassa ennen kuin pääsee taivaaseen. Jotkut on varmaankin niin pahoja ja itsepäisiä, etteivät kestä edes kohdata pahuuttaan vaan joutuvat helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihminen olisi elollisista yksi ja ainoa jolla olisi optio sielusta ja sen seikkailuista? Eikös kaikella elollisella ole "henki"? Mitä tapahtuu piilevän tai karhunkaisen "sielulle"...?
Se uudelleensyntyy. Ikuista kiertoa.
Sinccis
Höpöhöpö.
Aine kiertää, sielu on kertakäyttökamaa.
Olen rauhallinen, koska uskon että jos Jumala vielä kutsuu, niin haluan mennä jo Luojan luo.
Assburger kirjoitti:
En usko kumpaankaan.
Sielu on käsittääkseni elävien aivojen ominaisuus.
Niin, kristityn teologiana(ainakin valtaosan) mukaan taivas/helvetti seuraa viimeistä tuomiota, jolle kärrätään niin elävät kuin kuolleet.
Kuolleet odottavat tuomiopäivää tiedottomassa tilassa.
Näin mm.luterilainen kirkko opettaa.
Ei opeta.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
En usko kumpaankaan.
Sielu on käsittääkseni elävien aivojen ominaisuus.
Niin, kristityn teologiana(ainakin valtaosan) mukaan taivas/helvetti seuraa viimeistä tuomiota, jolle kärrätään niin elävät kuin kuolleet.
Kuolleet odottavat tuomiopäivää tiedottomassa tilassa.
Näin mm.luterilainen kirkko opettaa.
Ei opeta.
Eipäsjuupas!
Kyllä minulle rippikoulussa opetettiin, että kuoltuamme odotamme ylösnousemusta haudassa.
Viimeisenä päivänä Jeesus tulee ja herättää kuolleet, sitten elävät ja kuolleet viedään tuomiolle, taivaaseen tai kadotukseen.
Luterilaisen rippikoulun kävin, pappi oli lestadiolainen, se näkyi joissain painotuksissa kyllä("synti panee tanssimaan", "joka nauttii ehtoollisen epäuskossa, nauttii sen tuomiokseen").
Alat ymmärtää ystäväni! Alat ymmärtää!
Sinccis