Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka helposti alistut ryhmäpaineen alle?

Vierailija
05.04.2019 |

Kun muut sanovat, että sää on huono, vaikka itse tykkäisit jne., mutta yhdyt kuoroon, koska et halua olla se erilainen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alistu lainkaan, missään asiassa. Mulla on omat ajatukseni enkä jousta niistä muiden mielipiteiden mukaan.

Vierailija
2/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano yleensä mitään tuollaisessa tilanteessa. Valitsen taisteluni. T: riitaisen eroperheen lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tuommoisissa asioissa alistu ryhmäpaineelle, mutta isoissa asioissa kyllä. Käyn esim. töissä, vaikka Suomessa on paljon uusia naistulokkaita, joiden ei tarvitse. Minäkään en haluaisi yhtään työskennellä.

Mutta työskentelen vaan ryhmäpaineen takia.

Vierailija
4/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alistu juuri missään ja siksi en ole kovin pidetty henkilö näiden laumasielujen keskuudessa.

Vierailija
5/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt tuommoisissa asioissa alistu ryhmäpaineelle, mutta isoissa asioissa kyllä. Käyn esim. töissä, vaikka Suomessa on paljon uusia naistulokkaita, joiden ei tarvitse. Minäkään en haluaisi yhtään työskennellä.

Mutta työskentelen vaan ryhmäpaineen takia.

Mä työskentelen siihen saakka kunnes asuntolaina on maksettu, sen jälkeen otan loparit. Ei kiinnosta tässäkään asiassa mikään sosiaalinen paine.

Vierailija
6/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän huono esimerkki avauksessa.

Mutta en alistu ryhmäpaineessa mutta mitättömissä asioissa on ihan turha sitä omaa mielipidettä toitottaa. Mitä väliä mitä mieltä muut ovat jostain pikkujutusta.

Demokratian päättäessä alistun enemmistön edessä. Esim porukalla reissussa tai esim yhdistystoiminnassa joutuu tekemään kompromisseja.

Vierailija
7/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitko juomaan alkoholia ryhmäpaineen takia? Entä polttamaan tupakkaa?

Vierailija
8/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistelen, että yläasteella kaikki tytöt olivat dietillä ryhmäpaineen takia.

Vierailija
9/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sano yleensä mitään tuollaisessa tilanteessa. Valitsen taisteluni. T: riitaisen eroperheen lapsi

Hyvä periaate.

En usko alistuvani helposti. Vietin 10-17 vuoden ikäisenä paljon aikaa yksin, koska koin että arvomaailmani ei vastannut muiden arvovaailmaa, en halunnut veljeillä kiusaajien kanssa, tai juoda alkoholia.

Vierailija
10/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsyyden menetys taisi olla joillain aika iso juttu ryhmäpaineen takia.

Vierailija
11/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En alistu juuri missään ja siksi en ole kovin pidetty henkilö näiden laumasielujen keskuudessa.

Tämä oli kuin suoraan omasta suustani.

Vierailija
12/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin tuollaisissa vähäpätöisemmissä asioissa sisäinen teini puskee pintaan ja varmasti ilmaisen hyvinkin dramaattisesti, mitä mieltä olen. Isommissa ja vakavammissa, joissa saattavat välit muihin olla uhattuna, tyydyn yleensä ilmaisemaan että en ole samaa mieltä, mutta en tee asiasta sen suurempaa numeroa jos näen jääväni mielipiteineni yksin.

Vierailija
13/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan itse kahvipöytäkeskusteluissa, että kaikki määkivät juu juu ja sitten kahvipöytäkeskusteluista puhutaan pahaa selän takana, että ei sittenkään. Vaikka juuri on myötäilty kiltisti :D

Vierailija
14/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen immuuni. En erityisemmin välitä ihmisista, perhettä lukuunottamatta, joten se on helppoa.

Vierailija
15/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäpaine ei mielipiteisiini kyllä vaikuta ellen sitten ole ihan pihalla ja myötäile muita vain koska en tiedä mistä on kyse enkä halua vaikuttaa tyhmältä/epäkohteliaalta kun en ole kuunnellut.

Samoin pidän suuni kiinni jos se on kohteliasta mutta tähänkään ei tietenkään mikään ryhmäpaine vaikuta.

Jos kyse on päätöksestä niin "enemmistö voittaa" -periaatteen mukaisesti taivun ryhmäpaineen alla nopeastikin.

Vierailija
16/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En alistu. Monista asioista minulla ei ole mielipidettä suuntaan tai toiseen, joten aivan sama, mutta silloin kun on mielipide niin en sitä piilottele.

Vierailija
17/17 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen junttura omaehtoinen, en alistu...