Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovikello soi, etkä tiedä kuka siellä on?

Vierailija
04.04.2019 |

Laita takki päälle ja avaa ovi. Jos siellä on epämieluisa vieras, voit sanoa, että olet juuri lähdössä.

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovikello soi, enkä odota ketään, niin en avaa ovea. Kukaan tuttu tai läheinen ei tule etukäteen ilmoittamatta, joten kaupustelijat, jehovat ja muut voivat norkoilla ovella miten haluavat, mutta ovea en avaa.

Vierailija
42/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovisilmä on kätevä modernin ajan keksintö. Itseasiassa sellainen oli jo muinaisessa Roomassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä avaa. Hyvä, jos jaksan sohvalta nousta ovisilmää katsomaan. Ystävät aina tervetulleita tietenkin.

Vierailija
44/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Ovikello on kuin suklaarasia.

Koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee.

Sinccis

Niih! Jopa sä saatat tulla kyselemättä ja sitäpaitsi myös kutsumatta😉

Joskus harvoin olen tehnyt niinkin.

Sinccis

Harvoin? Kertomasi mukaan useinkin meillä kutsumatta. Ja sit kun kutsuu- niin eipä näy😤

Vierailija
45/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En avaa. Miksi pitäisi? Hullua avata ovi, jos ei ole tuttuja tulossa. Availetko itse?

Tämä on varmaan joku kaupunkilaisten juttu. Meillä on oven takana usein postimies, naapuri tai milloin kukakin ihan oikealla asialla (sähköyhtiöstä: nyt kaadetaan tuosta tontin laidalta puita, tiekarhun kuljettaja: lanasin postilaatikkonne, ohi ajanut satunnainen mies: ajoin jonkun kissan päälle, onko teidän). Tuntuu todella oudolta olla avaamatta, jos olen kotona. Etenkin jos sitten pitää ajella kaikkiaan 30km postissa käymään...

No itse en ole kaupunkilainen ja omakotitalossa asun vähän syrjempänä eli ei ole kaupunkilaisten juttu. En avaa ovea ellen tiedä, että joku tuttu on tulossa käymään. Jos odotan postipakettia niin silloin toki. Harvemmin meillä muilla asioilla rimputellaan ovikelloa. Tähän asti kaikki muut rimputtelijat on olleet joko kaupustelijoita tai jehovia. Eiköhän sieltä sähköyhtiöstäkin tms puhelimitse tavoitella tarpeen vaatiessa.

-ohis

Vierailija
46/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka voi tulla kylään perjantai iltana klo 22:30 kun mulla soi ovikello silloin parhaillaan?

Vierailija
47/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nerokasta!

Vierailija
48/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kaupungissa rivitalossa. Kurkkaan ikkunasta. Oudolle en avaa. Yleensä kukaan tuttu ei tule sopimatta.

Vierailija
49/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Anteeksi, mutta olin juuri ulostamassa"

Vierailija
50/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ole n ollut pyjamassa koko päivän räjähtäneen näköisenä, en avaa ovea.

Vierailija
51/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En avaa. Miksi pitäisi? Hullua avata ovi, jos ei ole tuttuja tulossa. Availetko itse?

Tämä on varmaan joku kaupunkilaisten juttu. Meillä on oven takana usein postimies, naapuri tai milloin kukakin ihan oikealla asialla (sähköyhtiöstä: nyt kaadetaan tuosta tontin laidalta puita, tiekarhun kuljettaja: lanasin postilaatikkonne, ohi ajanut satunnainen mies: ajoin jonkun kissan päälle, onko teidän). Tuntuu todella oudolta olla avaamatta, jos olen kotona. Etenkin jos sitten pitää ajella kaikkiaan 30km postissa käymään...

Joo, ei tule kukaan kyselemään ajoiko kissan päälle, kun kissa on turvassa sisällä. Kuten kissojen kuuluukin olla. Ihan samoin myös maalla ollessamme.

Vierailija
52/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on TV-lupatarkastaja, ulosottomies, pölynimurikauppias, jehovan todistaja tai utelias Taalasmaan Ulla.

Olin vuosia ulosotossa, eikä ikinä uomies käynyt ovella. Olisi ollut tervetullut kyllä.

Vierailija
53/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No v*ttu mulla on sellainen hieno teknologia kuin OVISILMÄ!!

Vierailija
54/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ovessa kapea ikkunapaneli, joten näen tulijan ilman oven avausta,

Tirkistysreijästä katson ja jos en tunne, kysyn mitä asiaa. Kerran yksi ketkun näköinen vastasi tähän, että avaa niin saat tietää. Varmaan avasinkin.

Vierailija
55/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun ovikello soi enkä tiennyt kuka siellä on, niin kyseessä oli naapurin eläkeläisrouva joka toi meille neljä osaa Harry Potteria siivottuaan kirjahyllyään ja ajateltuaan että meidän ekaluokkalainen voisi joskus niitä lukea 😊

Jaa, niitä noitaloitsuja - ovat muuten ihan oikeita saaatanallisia loitsuja.

"Kilttejä" velhoja/noitia EI ole olemassakaan.

Vierailija
56/56 |
28.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tykki taskussa ja suoritan ruumiintarkastuksen.