Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovikello soi, etkä tiedä kuka siellä on?

Vierailija
04.04.2019 |

Laita takki päälle ja avaa ovi. Jos siellä on epämieluisa vieras, voit sanoa, että olet juuri lähdössä.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua jäisi ainakin mietityttämään, että kukahan se oli, jos en avaisi. Yleensä avaan aina ja on toki ovessa ovisilmä, jos nyt alkaa avaaminen kovasti pelottamaan.

Vierailija
22/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Ovikello on kuin suklaarasia.

Koskaan ei tiedä mitä sieltä tulee.

Sinccis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks mun pitää laittaa takki päälle kun avaan oven? En ole ulos lähdössä. Ei ole ovikelloa.

Vierailija
24/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En avaa. Miksi pitäisi? Hullua avata ovi, jos ei ole tuttuja tulossa. Availetko itse?

Tämä on varmaan joku kaupunkilaisten juttu. Meillä on oven takana usein postimies, naapuri tai milloin kukakin ihan oikealla asialla (sähköyhtiöstä: nyt kaadetaan tuosta tontin laidalta puita, tiekarhun kuljettaja: lanasin postilaatikkonne, ohi ajanut satunnainen mies: ajoin jonkun kissan päälle, onko teidän). Tuntuu todella oudolta olla avaamatta, jos olen kotona. Etenkin jos sitten pitää ajella kaikkiaan 30km postissa käymään...

Ei ole kyllä ainakaan kaikkia kaupunkilaisia koskeva juttu. Itse asunut koko ikäni Helsingissä ja ihan yhtä hämmentyneenä aina täällä vauva-palsatalla luen näitä, jotka julistavat, että "en avaa ovea, jos ei ole joku, joka on etukäteen ilmoittanut".

Aika monesti olen itsekin käynyt näihin ketjuihin kommentoimassa, että minä kyllä avaan - toki vilkaisen ensin ovisilmästä tai ikkunasta nykyään minkä näköinen tyyppi siellä on. Mutta tähän mennessä siellä on ollut "perinteisten" unicefin kerääjän, joulukoristekauppiaan tai versisuren myyjän lisäksi mm. naapuri, joka kaipasi kantoapua, toinen naapuri, joka halusi lainata kiintoavainta, naapurin vanha herra, joka tarvitsi tikkaita lainaan, hänen vaimonsa, joka halusi kiittää tikaslainasta suklaalla, uusi naapuri, joka tuli varoittamaan remonttimelusta, äitini, joka kauppareissullaan pistäytyi ilmoittamatta tuomaan ruusuja ja jopa viime talvena humaltunut nuori nainen, joka pikkujoulujen jälkeen oli aamuyön tunteina eksysksissä, eikä löytänyt luvattua yöpaikkaansa - ohjasin pakkasen keskeltä perille lähinaapurin hoteisiin. Koskaan ei ole mitään uhkaavaa tullut vastaan, ja ikinä ei ole ollut tilannetta, jossa oven takana olisi ollut joku, josta ei helposti halutessaan helposti ja nopeasti päässyt eroon.

En tajua, mikä on tämä "minä en avaa oveani" ihmisryhmä oikein on ja mistä niitä sikiää (ainakin vauva-palsta täyteen). Paljasjalkaisia helsinkiläisiä ne eivät ainakaan ole, eivätkä ilmeisesti maaseudun asukkaitakaan. Lienevätkö sitten pikkukaupunkien väkeä...

Vierailija
25/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Niih! Jopa sä saatat tulla kyselemättä ja sitäpaitsi myös kutsumatta😉

Vierailija
26/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on TV-lupatarkastaja, ulosottomies, pölynimurikauppias, jehovan todistaja tai utelias Taalasmaan Ulla.

TV-lupia ei enää ole, kiitos Yle-veron, joten TV-lupatarkastajiakaan ei enää tarvita.

Vierailija
27/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Ei minun ovikellostani ainakaan tule mitään muuta kuin korkeintaan sointiääni. Tunkeeko sulla Sinccis sieltä ovikellosta paljonkin tavaraa, väkeä tai öttiäisiä? Jos kyllä, niin kannattaisi käydä juttelemassa jollekin lääkärisedällä.

Vierailija
28/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamerasta katon onko joku tuttu, ja jos ei ole, kysyn ovipuhelimesta mitä asiaa.

Vierailija
29/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole etukäteen tiedossa, en avaa.

Vierailija
30/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Niih! Jopa sä saatat tulla kyselemättä ja sitäpaitsi myös kutsumatta😉

Joskus harvoin olen tehnyt niinkin.

Sinccis

Vierailija
31/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Ei minun ovikellostani ainakaan tule mitään muuta kuin korkeintaan sointiääni. Tunkeeko sulla Sinccis sieltä ovikellosta paljonkin tavaraa, väkeä tai öttiäisiä? Jos kyllä, niin kannattaisi käydä juttelemassa jollekin lääkärisedällä.

Mulla tulee soittoääni kaiuttimesta. Ovikellosta menee vain viesti sinne kaiuttimelle.

Onko sulla soiva ovikello?

Sinccis

Vierailija
32/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on TV-lupatarkastaja, ulosottomies, pölynimurikauppias, jehovan todistaja tai utelias Taalasmaan Ulla.

TV-lupia ei enää ole, kiitos Yle-veron, joten TV-lupatarkastajiakaan ei enää tarvita.

Sitä se teettää, kun kierrätetään 10 vuotta vanhoja ketjuja.

HAAAHA!

Sinccis

Vierailija
33/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa jos en odota ketään. Kaikki ilmoittavat etukäteen.

Vierailija
34/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson ikkunasta kuka on. Sitten avaan ikkunan jos on vieras ja tiedustelen asiaa. Tuntemattomille on turha ovia availla.

Vierailija
35/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Mulla tulee soittoääni kaiuttimesta. Ovikellosta menee vain viesti sinne kaiuttimelle.

Sinccis

On, mutta mulla onkin vanha talo ja vanha kello. Mutta ei sieltä silti ole tähän päivään mennessä mitään muuta tullut.

Vierailija
36/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisessa ovikellossa asuu pieni muusikko. 

Kukapa muu siellä soittelisi.

Sinccis

Vierailija
37/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinccis

Sinccis

On, mutta mulla onkin vanha talo ja vanha kello. Mutta ei sieltä silti ole tähän päivään mennessä mitään muuta tullut.

Kellon ikähän ei tähän vaikuta, vaan se miten se on rakennettu.

Sinccis

Vierailija
38/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhalla ovikellolasi on syntymäpäivät?

Sinccis

Vierailija
39/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katsele kuka on ovelle. Vetäisen vain vivusta ja kaupustelijat putoaa pohjattomaan kuoppaan.

Siellä lepää.

Sinccis

Vierailija
40/56 |
05.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ehdin avata oven jo ennenkuin ovikello soi. Koira nimittäin ilmoittaa kovaan ääneen heti, jos joku tulee pihaan.