Ovikello soi, etkä tiedä kuka siellä on?
Laita takki päälle ja avaa ovi. Jos siellä on epämieluisa vieras, voit sanoa, että olet juuri lähdössä.
Kommentit (56)
Joo, ja mä olen niin karun näköinen, että kääntyvät samantien itse pois.
En avaa. Miksi pitäisi? Hullua avata ovi, jos ei ole tuttuja tulossa. Availetko itse?
Miksi reagoisin kerjäläisiin, jos ne lukitusta alaovesta pääsisivät?
Tutut haen ulko-ovelta, kun summeria ei ole. Ne soittavat puhelimella.
Siinäpähän soittaa, saa sähköiskun.
Meillä on ennekkotapaus ettei nainen saa avata ovea tuntemattomalle tai muuten oma vika jos se raiskaa.
Avaan, tai en avaa. Jos on epämieluisa, niin käsken suksia kuuseen.
Minulla on ovessa kapea ikkunapaneli, joten näen tulijan ilman oven avausta,
Vierailija kirjoitti:
En avaa. Miksi pitäisi? Hullua avata ovi, jos ei ole tuttuja tulossa. Availetko itse?
Tämä on varmaan joku kaupunkilaisten juttu. Meillä on oven takana usein postimies, naapuri tai milloin kukakin ihan oikealla asialla (sähköyhtiöstä: nyt kaadetaan tuosta tontin laidalta puita, tiekarhun kuljettaja: lanasin postilaatikkonne, ohi ajanut satunnainen mies: ajoin jonkun kissan päälle, onko teidän). Tuntuu todella oudolta olla avaamatta, jos olen kotona. Etenkin jos sitten pitää ajella kaikkiaan 30km postissa käymään...
Kirjaimellisesti juuri äsken mietin että olispa kiva jos naapuri soittaisi ovikelloa. Vaihdoimme hänen kanssa äsken rapussa muutaman sanan.
Yleensä en ovea juuri availe.
Niksipirkka antaa aina hyviä neuvoja.
Viimeksi kun ovikello soi enkä tiennyt kuka siellä on, niin kyseessä oli naapurin eläkeläisrouva joka toi meille neljä osaa Harry Potteria siivottuaan kirjahyllyään ja ajateltuaan että meidän ekaluokkalainen voisi joskus niitä lukea 😊
Meillä soi ovikello jopa kymmenen kertaa päivässä, kun lasten kavereita käy. En koskaan voi tietää, milloin siellä on joku tuntematon henkilö.
Viimeksi kun ovikello soi odottamatta, siellä oli vesilaitoksen heppu kertomassa että lähistöllä oli joku vesijohto-ongelma ja alueen vedet katkaistaan 30minuutin kuluttua. Onneksi avasin oven.
Sitä ennen 6kk aiemmin ovella oli Jehovan todistajia, lähtivät kun sanoin että vauvalla on kakka housussa.
En avaa. Kun olen avannut, siellä on ollut joko poliisi, tv-lupatarkastaja, jehovan todistaja, virpoja tai remonttimyyjä.
Siellä on TV-lupatarkastaja, ulosottomies, pölynimurikauppias, jehovan todistaja tai utelias Taalasmaan Ulla.
En avaa koskaan. Jos joku on tulossa, tiedän siitä etukäteen. Soittavat alaovella summeria.
Joskus kun summeri soi yllättäen, käyn parvekkeella katsomassa, kuka siellä alaovella on.
Huoltomiehet ym ilmoittaa aina etukäteen tulostaan.
En avaa koskaan, ja asun maalla omakotitalossa.
Olen kuin en olisi kotonakaan.
En avaa. Kaupungissa asuessa siellä ei koskaan ole mitään tarpeellista asiaa ja tuttujen tulosta tiedän aina etukäteen.
Asun luhtitalossa, joten vilkaisen ikkunasta, kuka on oven takana. Jos ei ole postinjakaja tai joku tuttu, en avaa ovea. Joskus on käynyt niin, että ovat huomanneet vilkaisuni, mutta sille ei voi mitään.
Ei tarvii. Oma kotini ja osaan sanoa, että nyt ei sovi, anteeksi vain.