Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tutkimus: Muovipussi onkin kauppakasseista ympäristöystävällisin"

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä 70 luvulla olivat tosi paksuja ja tehtiin mattojakin kun mitään maksaneet kaupoissa.Nyt sitten rapisevat kun paperia joukossa ja osa jo epäilyttävän likaisia uutena kun kierrätysmuovia ja likaiset jakeet.

Ne mistä tehtiin mattoja olivat maitopusseja ja olivat tietysti paksumpia kuin muovikassit. Meilläkin oli parvekkeella tällainen matto.

Vierailija
22/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangaskassi on uutta muovipussia ekologisempi valinta, jos sen kangaskassin omistaa jo ennestään. Ja tämä sama logiikka pätee kaikessa muussakin.

Ei vaan kannata ostaa uutta kangaskassia vaan mieluummin muovipussi, jos oikein ymmärsin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemminhan oli vallalla käsitys, että muovipussit on pahasta. Mihin tämä käsitys perustui? Eikö asiaa ollut tutkittu?

Aika outoa, että vain yksi tutkimus todistaa tuon kaiken höpöhöpöksi - ja vasta nyt. Luulisi, että tästä olisi tehty monta muutakin tutkimusta.

Useita tutkimuksia on tehty ja uutisoitukin useita kertaa, että kierrätysmuovipussi onkin ekologisempi kuin kankainen pussi.

Tämä tietysti järkyttää ihmisiä yhtä lailla kuin se tosiasia, että jos pääosa maailman ihmisistä ryhtyisi vain kasvissyöjiksi, maapallo posahtaisi siihen kasvihuonepäästömäärään. Kas kun ei se lihatuotanto olekaan sellainen iso paha juttu kuin miksikä vegaanit sen ovat toitottaneet. Se on ilmastolle parempaa kuin pelkkä kasvistuotanto. Ja edistää myös luonnon monimuotoisuutta.

Vierailija
24/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt samaa reppua jo 20v. Ja varmaan käytän kunnes se hajoaa. Käyn kävellen kaupassa, niin on vielä luonnonystävällisempi kuin autolla ajaminen ja muovikassien käyttö. 

Vierailija
25/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, tuossa on katsottu että se puuvillakangas on varta vasten tehty kassia varten. Aika iso osa kestokasseista on kuitenkin kierrätysmateriaalia, jolloin tulee ihan eri luvut. Mullakin on vanhasta verhosta tehty kauppakassi.

Nämä on täysin eri asioita. Fleese housuistakin saa ekologiset kauppakassit halutessaan.

Vierailija
26/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ne vasta tuhoisia ovatkin.

Entäs delfiinit,ne vasta paskantavatkin mereen ja pierevät metaania josta johtuu mm. kasvishuoneilmiö.

Lisäksi syövät kaikki ihmisten ravinnoksi tarkoitetut kalat.

Merten lannoitus sitoo hiiltä.

Päinvastoin,rehevöityminen lisää metaani-ja hiilidioksidipäästöjä.

Vierailija
27/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pajukori on paras kauppaostoksille. Sen voi polttaa tai vaikka kompostoida, kun se hajoaa.

Vierailija
28/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romaninaisella on yleensä vain hame kaupasta lähtiessään. Se on ympäristöystävällistä.

Vierailija
29/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovipussiin kuluu vähiten resursesseja, mutta se ei kestä yhtä pitkään kuin kankainen. 

Luitkohan sinä tuota uutista laisinkaan? 

Vierailija
30/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käyttänyt samaa reppua jo 20v. Ja varmaan käytän kunnes se hajoaa. Käyn kävellen kaupassa, niin on vielä luonnonystävällisempi kuin autolla ajaminen ja muovikassien käyttö. 

Niin just. 

Olisi vielä luntoystävällisempää kun et olisi syntynyt ikinä tai poistuisit mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
31/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just. 

Olisi vielä luntoystävällisempää kun et olisi syntynyt ikinä tai poistuisit mahdollisimman nopeasti.

Miksi se ottaa sinua niin paljon päähän, että jotkut ihmiset haluavat pyrkiä vähentämään luonnon rasitusta? Koetko jotenkin olevasi huononpi tai syyllinen johonkin?

Vierailija
32/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangaskassi on uutta muovipussia ekologisempi valinta, jos sen kangaskassin omistaa jo ennestään. Ja tämä sama logiikka pätee kaikessa muussakin.

Ei vaan kannata ostaa uutta kangaskassia vaan mieluummin muovipussi, jos oikein ymmärsin.

Uusi muovikassi on ekologisempi valinta kuin uusi kangaskassi, vanha muovikassi on ekologisempi kuin vanha kangaskassi. 

Vierailija
33/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just. 

Miksi se ottaa sinua niin paljon päähän, että jotkut ihmiset haluavat pyrkiä vähentämään luonnon rasitusta? Koetko jotenkin olevasi huononpi tai syyllinen johonkin?

En koe, kerroin vain faktan. 

Ilman kenkiä kävely myös rasittaa vähemmän luontoa kuin kenkien käyttö ja kas näin, vihrerpiiperöt taannuttavat ihmiset pärevalo aikaan. 

Vierailija
34/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just. 

Ilman kenkiä kävely myös rasittaa vähemmän luontoa kuin kenkien käyttö ja kas näin, vihrerpiiperöt taannuttavat ihmiset pärevalo aikaan. 

No jos ihan faktapohjalta lähdetään, niin todennäköisesti sellaiset ihmiset, jotka kuluttavat luontoa enemmän tulisi ensimmäisenä poistua nopeasti kuin niiden, jotka kuluttavat luontoa vähemmän.

Mutta tuollaiset kommentit ovat ihan idioottimaisia. Ja kyllä niissä luonnonkestävissä valinnoissa on se, että pyritään kuluttamaan mahdollisimman vähän, mutta ei niin että siitä olisi itselle haittaa. Kaltaisesi ihmiset kuitenkin jostain syystä vetävät asiat aina vain jotenkin ääriajatuksiin, mutta johtuuko se siitä, että ajattelet itsekin hyvin mustavalkoisesti kaikista asioista, siis muistakin kuin luonnonkulutuksen suhteen.

Vierailija
35/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä ostoksia kirjoitti:

Romaninaisella on yleensä vain hame kaupasta lähtiessään. Se on ympäristöystävällistä.

Ja melkosen edullista!☺ siinä ei boonuskortteja tarvita...

Vierailija
36/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä muovikassihysteria on käsittämätön.  Suomessa ei muovikasseja juurikaan päädy vesiin eikä luontoon. Ne käytetään kauppakassina olon jälkeen roskapusseina ja ainakin täällä pk-seudulla menevät sitten poltettavaksi. Ja kierrätysmateriaaliakin ne jo yleensä ovat.

Joten, käytän niitä edelleenkin. 

Vierailija
37/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just. 

No jos ihan faktapohjalta lähdetään, niin todennäköisesti sellaiset ihmiset, jotka kuluttavat luontoa enemmän tulisi ensimmäisenä poistua nopeasti kuin niiden, jotka kuluttavat luontoa vähemmän.

Mutta tuollaiset kommentit ovat ihan idioottimaisia. Ja kyllä niissä luonnonkestävissä valinnoissa on se, että pyritään kuluttamaan mahdollisimman vähän, mutta ei niin että siitä olisi itselle haittaa. Kaltaisesi ihmiset kuitenkin jostain syystä vetävät asiat aina vain jotenkin ääriajatuksiin, mutta johtuuko se siitä, että ajattelet itsekin hyvin mustavalkoisesti kaikista asioista, siis muistakin kuin luonnonkulutuksen suhteen.

Eiköhän asia ole niin että nämä ilmastohysteeriset voivat poistaa itsensä niin normaalit ihmiset voivat jatkaa elämäänsä  (kehitysmaiden saasteiden seassa, sillä he eivät tee asioille mitään). 

Te tunnutte olevan sitä mieltä että minun pitäisi lopettaa auton käyttö jotta te olette tyytyväisiä.  En suostu. 

Vierailija
38/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatteet ne vasta tuhoisia ovatkin.

Entäs delfiinit,ne vasta paskantavatkin mereen ja pierevät metaania josta johtuu mm. kasvishuoneilmiö.

Lisäksi syövät kaikki ihmisten ravinnoksi tarkoitetut kalat.

Kuinka kauan olet asunut perheinesi meren pohjassa?

Vierailija
39/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän vain Marimekon logollista kangaskassia koska se on egologisin.

Vierailija
40/89 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin just. 

eiköhän sinun olisi syytä sammuttaa tietokoneesi tai millä älylaitteella nyt internettiä larppaatkaan, tuollainen on täysin turhaa kuluttamista ja luonnonvarojen tuhlausta.  Maailmassa on miljardeja ihmisiä jotka eivät tuolla lailla luontoa kuluta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän