Olisi hyvä jos jokaisella olisi vuodessa viikko saikkua ja jos ei käytä saisi ne lomana
Jos sairastaisi enemmän niin sitten sairausvakuutuksesta korvaukset
Kommentit (15)
Ei kiitos, olen saikulla paljon enemmän. Huominenkin saikkua, olen nyt matkalla Tukholmaan.
Viime kuussa olin Prahassa saikulla. Ei varmaan tulisi yhtä paljon rahaa, jos se tulisi sairausvakuutuksen mukaan. Millä sitä sitten matkustelisi, pyh.
Vierailija kirjoitti:
Tai sit saikkupäivät vois vaan, vähentää lomasta. Sama asia.
Hyvä idea, lomapäiviä nekin ovat. Ei ole työnantajan syy, jos sairastat.
Vierailija kirjoitti:
onko USA:ssa noin?
Mitenkäs se sopii yhteen kikyn kanssa?
No tällaista kyllä tapahtuukin, tavallaan. Eräässäkin työpaikassa saikkuaikaa x määrä per vuosi. Osa ei sairasta ollenkaan (tai saldoilla kuittaavat) tai sairastaa vain osan. Tämä ns. käyttämätön saikkuaika mielletään lomaksi ja aina hirveä hösellys, että ehtivät pitää tämän loman ennen nollautumista.
Vierailija kirjoitti:
No tällaista kyllä tapahtuukin, tavallaan. Eräässäkin työpaikassa saikkuaikaa x määrä per vuosi. Osa ei sairasta ollenkaan (tai saldoilla kuittaavat) tai sairastaa vain osan. Tämä ns. käyttämätön saikkuaika mielletään lomaksi ja aina hirveä hösellys, että ehtivät pitää tämän loman ennen nollautumista.
”Täytyy muistaa käyttää saikkupäivät pois!”
Vierailija kirjoitti:
Tämähän kuulostaa harvinaisen fiksulta systeemiltä. Motivoi hyvin.
Tosin kroonisesti sairaille soisi jotain helpotuksia, vaikka lääkärin todistuksella.
Meillä ainakin muutama työkaveri selvästi kuvittelee, että kun meillä saa olla sairaana pois omalla ilmoituksella 3x3päivää niin nuo yhdeksän sairaspäivää pidetään vaikka ei olisikaan kipeänä. Oikein ylpeänä kertoivat joulukuussa että ottavat nyt sen kolmannen kolmen päivän sairauspoissaolon vaikka eivät olekaan kipeinä koska nyt on joulukuu ja tammikussa alkaa uudet sairaspäivät juosta. Ei kuulemma voi jättää käyttämättä kolmen päivän vapaata. Ja sitten ihmetellään miksi suunnitellaan, etta eka sairauspäivä olisikin palkaton. No, ehkä juuri näden feikkisairastajien takia ja sitten me muutkin tullaan menettämään se palkaa vaikka ollaan pois vain kun ollaan oikeasti sairaina.
Itse käytän aina vuodessa vähintään 10 sairaslomapäivää, vaikka sairaana olen oikeasti 3 päivää. Tykkään nykysysteemistä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ainakin muutama työkaveri selvästi kuvittelee, että kun meillä saa olla sairaana pois omalla ilmoituksella 3x3päivää niin nuo yhdeksän sairaspäivää pidetään vaikka ei olisikaan kipeänä. Oikein ylpeänä kertoivat joulukuussa että ottavat nyt sen kolmannen kolmen päivän sairauspoissaolon vaikka eivät olekaan kipeinä koska nyt on joulukuu ja tammikussa alkaa uudet sairaspäivät juosta. Ei kuulemma voi jättää käyttämättä kolmen päivän vapaata. Ja sitten ihmetellään miksi suunnitellaan, etta eka sairauspäivä olisikin palkaton. No, ehkä juuri näden feikkisairastajien takia ja sitten me muutkin tullaan menettämään se palkaa vaikka ollaan pois vain kun ollaan oikeasti sairaina.
Tätä juuri tarkoitan. Niin typerää käytöstä. Hyväksikäyttäjien takia kärsii koko porukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ei ja joskus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä juuri tarkoitan. Niin typerää käytöstä. Hyväksikäyttäjien takia kärsii koko porukka.
Älä sure, saat kirkkaamman kruunun. Kärsitkö muutenkin vai pelkästään kateudesta? Harmi kun joudut tekemään työni. En muuten tule huomenna töihin, mene ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ei ja joskus on.
Ei ole koskaan. Jos joku on heikko niin sitten on. Ei ole työnantajan syy.
Mä oon oikein tyytyväinen tähän systeemiin että saa olla pois omalla ilmoituksella 5 päivää, työnantajana kunta. Jos sairauspoissaoloja on vuodessa yli 25 seuraa siitä keskustelu esimiehen kanssa. Onneksi mulla on aina vaan jotain 23 päivää sairastelua vuodessa :)