Rippi- tai ylioppilaslahja, joka on sinulla edelleen käytössä?
Minulla on ylioppilaslahjaksi saamani laadukas, iso paistinpannu. Todella onnistunut lahja.
Kommentit (29)
Mä sain rippilahjaksi vuonna 1995 rinkan, ja käytän sitä edelleen.
Hopeinen rannekoru. Kalevala korun riipus, pronssinen. Kultaiset korvarenkaat. Paksu Finlaysonin kylpypyyhe. Ja nämä kaikki ovat jo melkein 30 vuotta vanhoja!
Sain paketin Iittalan Gaissa-laseja ja edelleen kaikki ehjiä. Ei nyt kuitenkaan joka viikko tai edes joka kuukausi käytössä.
Yo-rahoilla ajoin ajokortin, on ihan päivittäin käytössä...
Astiat (tiettyä sarjaa jota keräsin) ja simppeli hopeinen ranneketju.
Lautaset ja kahvikupit. Perus arabian teemaa, eli ajattomia arkiastioita. Kovassa käytössä ollut jo yli 10 vuotta.
En edes muista, mitä sain rippi-tai yolahjaksi. Todennäköisesti mitään ei ole käytössä.
Vähän harmittaa, etten toivonut mitään tiettyä astiasarjaa. (Koska toivoin salaa vain paljon rahaa.) Tyttönä sain silti paljon astioita ja kaikki eri paria. Jos olisin kerännyt vaikkapa Teemaa niin olisi varmasti yhä käytössä!
Sen sijaan ahkerassa käytössä on yhä ylioppilasrahoillani ostama, rakas instrumentti! Myös pyyhkeitä, osa kyllä alkaa olla jo kulahtaneita. :) Hyvin tähän asti palvelleet.
Mummoni äidilleni ostama rippiristi odottaa oman lapseni vastaavia juhlia, jos sellaseen menee.
Eriparikipot ja kupit jätin äidin nurkkiin omilleni muutaessa ja vuosi pari sitten äidin asuntoa tyhjentäessä menivät kierrätyskeskuskuormaan. Rahat tosiaan meni ajokorttiin, joten niistä on iloa edelleen.
Mummon sisko laittoi aina jouluksi 100mk kun olin opiskelija, sillä rahalla ostamani teräskattila on vielä 24v myöhemmin käytössä.
Oli hopeinen sormus joka on ollut sormessani 30 vuotta. Sormet ovat kuitenkin lihoneet joten leikkasin viime viikolla sormuksen kahtia jos sattuu joku onnettomuus sormelle niin sormus olisi ollut vaarallinen kun ei vetämällä olisi pois lähtenyt.
Raha. Joka päivä käytän. En tosin niitä samoja enää, panin ne opiskeluaikana sileäksi.
Tasan 20 vuotta sitten pääsin ylioppilaaksi ja mulla on edelleen sama anoppi kuin silloin. Häneltä sain lahjaksi ihania Iittalan Aurora-kuohuviinilaseja. Niillä edelleen kippistellaan, kun on aihetta juhlia.
Sukulaisen tekemä vesivärimaalaus roikkuu kotini seinällä.
Aaltomaljakko, pari pienempää aaltomaljaa, helmikorvakorut, paremmat viini- ja kuoharilasit. Ps. silloin nuorena en lapsellisuuttani osannut arvostaa esim aaltomaljakkoa, mutta nykyään se on 24/7 käytössä, siinä on aina kukkia, ja sopii monelaisille kimpuille. :)
Matka.Siitä jäi muistot.Muut lahjat olen unohtanut.
Astioita. Sain Paratiisi-sarjan kuppeja ja lautasia isotädiltäni ja ne ovat meillä jokapäiväisessä käytössä. Olen täydentänyt sarjaa vuosien varrella ja saanut siihen osia lahjaksi vaikka kuinka paljon.