Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan Helsinkiä, mutta työn takia minulla ei ole elämässä mitään vaihtoehtoja :(

Vierailija
04.04.2019 |

Ensinnäkin teen töitä joka muodostuu pääosin kirjoittamisesta suomen kielellä. Ulkomailta en ikinä löydä omia töitäni. Olen jo 52 joten kouluttautuminen alalle jolla saisi töitä esim Saksasta tai Ranskasta on mahdotonta.

Muualla Suomessa töitä on vähän ja palkka on puolet siitä mitä täällä. Ja Helsinkikin on mielestäni pieni kylänen joten en haluaisi pienempään.

Tämä on asia jota tulen katumaan elämäni loppuun saakka: joudun viettämään koko työikäni kaupungissa jota vihaan suuresti.

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänlaatuun kuuluu muutakin kuin raha.

Kaunis ympäristö ja rauha esimerkiksi.

Omaa tilaa muuallakin kuin neliöiden sisällä.

Vierailija
62/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, stadissa saa väistellä metrin välin olevia laattoja, kaikkialla on likaista ja ihmiset on joko koppavia nirppanokkia tai sitten jotenkin vajaita jotka vielä nelikymppisenäkin käyttää poni- tai bändipaitaa.

Se on sellainen ihm 1sjätteen kaatopaikka se helsinki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen helsinkiläiset asuvat ahtaammin kuin maalla. Täällä on kuitenkin kaikkea muuta, mitä maalla ei ole. Lähden ulkomaanmatkalle lentoasemalta n. 25 minuutin matkan päästä. Kulttuuria on joka lähtöön. Meri lähellä vaikka lähtisi risteilemään joka viikonloppu. Vaikka asunnot maksavat, täällä asunto säilyttää arvonsa ja sen saa tarvittaessa myytyä. Auto ei ole välttämätön. Se on iso säästö. Töitä löytyy tekevälle. Maalaisten on turha arvostella Helsinkiä. Pysykää ummikkona siellä metsässä.

Vierailija
64/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa Helsingin keskustan alueella työssäkäyvistä asustelee Espoon tai Sipoon tai muun lähialueen kodissaan. Sen on totta,että Helsingin keskusta on likainen sekä ruma :(

Vierailija
65/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Lomat vietän maalla,jossa sielu lepää. Palagtuani kaupunkiin olen päivässä uupunut tästä saastekaupungista. Parvekeella kivihiilinokea, ikkunat samassa paskassa. Pakokaasut haisee kämpässä.

...tuttaa asua Hesassa.

Jännä miten sitä huomaa, miten kokemukset voivat olla erilaisia siitä riippuen missä on asunut.

Itse Bangkokissa pari vuotta asuneena, ja sitten Suomeen palanneena ajattelen, että Helsingissä on älyttömän puhdas ilma ja helppo olla.

Vierailija
66/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin 8 vuoden keikka pääkaupunkiseudulle, asuttiin Vantaalla ja Espoossa. Työmatkat oli todella rasittavia, hoitopaikat ja koulut täynnä. Ei ole tullut ikävä, kun muutettiin pois. Elämänlaatu parani ja stressi pieneni. Sama palkka riittää niin paljon paremmin elämiseen.

Vierailija
67/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, stadissa saa väistellä metrin välin olevia laattoja, kaikkialla on likaista ja ihmiset on joko koppavia nirppanokkia tai sitten jotenkin vajaita jotka vielä nelikymppisenäkin käyttää poni- tai bändipaitaa.

Se on sellainen ihm 1sjätteen kaatopaikka se helsinki.

Tänä iltana taas làmpaannussijaiset sahtikaukalolla, kyllä se siitä lutviintuu. ❤️

Vierailija
68/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi..tu mikä pelle ap on. Miksi pitää jälleen tulla tekemään Helsinki vastainen aloitus?

Jos tämä Helsinki on todellakin noin vastenmielinen paikka, niin ala vaikka keinohedelmöittäjäksi ja palaa sille kuppaiselle kyläpahaiselle, mistä olet tänne mönkinyt.

Itse olen syntyperäinen helsinkiläinen ja en voisi kuvitella muuttavani täältä mihinkään muualle. Korkeintaan Espoota voisin harkita, jos johonkin olisi muutettava.

Enkä tähän ikään mennessä ole vielä törmännyt helsinkiläiseen, joka samalla tavalla haukkuisi muuta suomea, kuin mitä tämän palstan juntit.

Vierailija
69/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset on osittain ihan ok, mutta jostain käsittämättömästä syystä heille on TOSI TÄRKEÄÄ tehdä asiat just silleen kuin joku etelä-helsinkiläinen skumppabloggaaja on määritellyt ja tykätä samoista jutuista kuin tämä skumppabloggaaja yms. Sitten pyöritellään silmiä tavallisille "junteille" jutuille ja ollaan niiin olevinaan, kun itse seurataan lampaana jonkun kaupallisille tahoille sielunsa myyneen somevaikuttajan esimerkkiä. Joka. Asiassa.

Tuo menee oikeesti ihan koomisuuksiin saakka välillä. En ole ihan varma, tajuavatko nämä helsinkiläiset itse, miten hassulta ja söpöllä tavalla urpolta tuo tärkeily tavan kansalle näyttää.

Aito originellius, sitä on helsinkiläisissä harmillisen vähän.

Vierailija
70/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on suomessa ainoa paikka missä voi asua. Puol vuotta voi asua mut toinen puoli helsinkissä surkea koska talvi ja kylmä

Jumalauta mitä kuraperseitä siellä kehän sisällä majaileekin. Vai että ihan oikein kyläm ja vilu on talvella uli uli. Venäjä voisi näköjään vallata Helsingin päivässä ja antautuisitte speznatseille peräaukot apposen avoimina. PHTUI!

Osataan täällä Helsingissä ainakin puhua sivistyneesti.

Vierailija
71/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu huomaa kyllä, ettei sulla tai monella muulla täällä ole kokemusta oikeasti isossa kaupungissa asumisesta, eli perspektiivi puuttuu täysin. Paljastatte vain junttiutenne kun valitatte väenpaljoudesta, saasteista, tms. Tosiasiahan on, että hki on moneen muuhun euroopan pääkaupunkiin verrattuna muumilaakso, ja hyvä niin! Itse ainakin nautin stadissa asumisesta täysin siemauksin, kokemusta myös muualla Suomessa ja Euroopassa elämisestä. Puskasta tulleilla voi olla vähän vaikeampaa, jaksamisia!

Vierailija
72/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä ei osata käyttäytyä niin kuin isossa kaupungissa kuuluisi eli ei osata huomioida toisia. Pelkkää minäminäminää, kävelläänkin toisten päälle, huudetaan kerrostaloissa kuin auttais yhä maalla. Lisäksi kuvitellaan että kun on julkinen liikenne niin joka paikkaan pääsee helposti, mutta koska se oikeasti ei toimi kunnolla niin koko ajan on kiire kun matkoihin kaupungin sisällä menee liikaa aikaa. Ruuhka Tokiossa ei tunnu ollenkaan yhtä pahalta kuin ruuhka Helsingissä, koska ihmiset osaavat käyttäytyä kohteliaasti eikä sitä omaa henkilökohtaista ketutusta pureta satunnaisiin ohikulkijoihin.

Vierailija
73/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassua. Minusta Helsinki ja pk-seutu on just parasta Suomea. Olen testannut asiaa asumalla myös muualla, eikä ole Helsingin voittanutta. Täällä on kaikki mitä suomalainen tarvitsee.

Vierailija
74/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti ottaen helsinkiläiset asuvat ahtaammin kuin maalla. Täällä on kuitenkin kaikkea muuta, mitä maalla ei ole. Lähden ulkomaanmatkalle lentoasemalta n. 25 minuutin matkan päästä. Kulttuuria on joka lähtöön. Meri lähellä vaikka lähtisi risteilemään joka viikonloppu. Vaikka asunnot maksavat, täällä asunto säilyttää arvonsa ja sen saa tarvittaessa myytyä. Auto ei ole välttämätön. Se on iso säästö. Töitä löytyy tekevälle. Maalaisten on turha arvostella Helsinkiä. Pysykää ummikkona siellä metsässä.

Viimeinen lause pilasi vaikutelman.

Vierailija
75/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu huomaa kyllä, ettei sulla tai monella muulla täällä ole kokemusta oikeasti isossa kaupungissa asumisesta, eli perspektiivi puuttuu täysin. Paljastatte vain junttiutenne kun valitatte väenpaljoudesta, saasteista, tms. Tosiasiahan on, että hki on moneen muuhun euroopan pääkaupunkiin verrattuna muumilaakso, ja hyvä niin! Itse ainakin nautin stadissa asumisesta täysin siemauksin, kokemusta myös muualla Suomessa ja Euroopassa elämisestä. Puskasta tulleilla voi olla vähän vaikeampaa, jaksamisia!

Itse en ole valittanut Helsingin suuruudesta (jota ei ole). Se ei vain kaupunkina ole mielestäni viihtyisä. Jaksamista itsellesi.

Vierailija
76/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi..tu mikä pelle ap on. Miksi pitää jälleen tulla tekemään Helsinki vastainen aloitus?

Jos tämä Helsinki on todellakin noin vastenmielinen paikka, niin ala vaikka keinohedelmöittäjäksi ja palaa sille kuppaiselle kyläpahaiselle, mistä olet tänne mönkinyt.

Itse olen syntyperäinen helsinkiläinen ja en voisi kuvitella muuttavani täältä mihinkään muualle. Korkeintaan Espoota voisin harkita, jos johonkin olisi muutettava.

Enkä tähän ikään mennessä ole vielä törmännyt helsinkiläiseen, joka samalla tavalla haukkuisi muuta suomea, kuin mitä tämän palstan juntit.

Sanoo henkilö, joka puhuu kuppaisista kyläpahasista jne.

Vierailija
77/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo henkilö, joka puhuu kuppaisista kyläpahasista jne.

Oisko pitänyt ruusuja vaan jakaa?

Vierailija
78/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa. Tämä on iljettävä paikka. Muutan pois heti kuin on mahdollista.

Vierailija
79/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläiset on osittain ihan ok, mutta jostain käsittämättömästä syystä heille on TOSI TÄRKEÄÄ tehdä asiat just silleen kuin joku etelä-helsinkiläinen skumppabloggaaja on määritellyt ja tykätä samoista jutuista kuin tämä skumppabloggaaja yms. Sitten pyöritellään silmiä tavallisille "junteille" jutuille ja ollaan niiin olevinaan, kun itse seurataan lampaana jonkun kaupallisille tahoille sielunsa myyneen somevaikuttajan esimerkkiä. Joka. Asiassa.

Tuo menee oikeesti ihan koomisuuksiin saakka välillä. En ole ihan varma, tajuavatko nämä helsinkiläiset itse, miten hassulta ja söpöllä tavalla urpolta tuo tärkeily tavan kansalle näyttää.

Kyllä näille typeryksille nauraa helsinkiläiset itsekin. Tässä paikassa on paljon spedejä, osa junantuomia, osa ei.

Vierailija
80/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Helsingin keskustassa. Tämä on iljettävä paikka. Muutan pois heti kuin on mahdollista.

Tää trollijuna meni jo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi