Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihaan Helsinkiä, mutta työn takia minulla ei ole elämässä mitään vaihtoehtoja :(

Vierailija
04.04.2019 |

Ensinnäkin teen töitä joka muodostuu pääosin kirjoittamisesta suomen kielellä. Ulkomailta en ikinä löydä omia töitäni. Olen jo 52 joten kouluttautuminen alalle jolla saisi töitä esim Saksasta tai Ranskasta on mahdotonta.

Muualla Suomessa töitä on vähän ja palkka on puolet siitä mitä täällä. Ja Helsinkikin on mielestäni pieni kylänen joten en haluaisi pienempään.

Tämä on asia jota tulen katumaan elämäni loppuun saakka: joudun viettämään koko työikäni kaupungissa jota vihaan suuresti.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity sitten rypemään kurjuudessa ja syyttele muita ja kaupunkia. Eipähän tartte sitten tehdä asialle mitään.

Vierailija
22/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko se nyt kuitenkin niin, että se on ihan itsestä kiinni viihtyykö, eikä ympäristöstä. Helsingissä on eripuolilla monenlaista erilaista ympäristöä. Merenrantoja, metsiä, vanhankaupunginlahti, puistoja ja Ihmisistäkin puolet on tullut muualta suomesta. Itäkeskuksessa on oma pieni Lähi-Itä, jos muioden kulttuurien rikkaus kiinnostaa.

Onko nyt ihan varmasti niin, että se vihaaminen loppuu, jos paikkakunnan nimi muuttuu? Kyllä tänne voi Sipoostakin tulla töihin jos haluaa.

Jos nyt ajatellaan Helsingillä sitä kaupunkialuetta eikä merenrantoja ja metsiä, joista tässä ei taidettu valittaa. Ja aika kaukaa haettua, .

Ei tässä missään kohdassa sanottu "että jos ei tykkää yhdestä, ei tykkää mistään". Tuo on ihan omia juttujasi. Jäi epäselväksi, mitä sitten vihataan? Pitäisi vähän tarkemmin eritellä, mikä sitä vihaa aiheuttaa. Jos vihataan Helsinkiä, niin kyllä siihen kokonaisuuteen kuuluu myös luonnonsuojelualueita yms.

Esim. minä pidän kovasti Uutelasta, Kallahdesta ja Vanhankaupunginkoskesta, mutta en silti Helsingistä kaupunkina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Lomat vietän maalla,jossa sielu lepää. Palagtuani kaupunkiin olen päivässä uupunut tästä saastekaupungista. Parvekeella kivihiilinokea, ikkunat samassa paskassa. Pakokaasut haisee kämpässä.

...tuttaa asua Hesassa.

Vierailija
24/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa kun ihmiset norkoileekahviloissa ja kaupoissa ja tekee heräteostoksia.

Luonto pilalla.

Vierailija
25/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut pk-seudulla pian 20 v. En vain kotiudu. Helsinki ei kaupunkina tunnu kotoisalta, se on jotenkin yhdentekevä paikka, vaikka pitkään yritin löytää uusia kivoja juttuja. Oma asuinalue on ihan jees, mutta täältä ei paljon tee mieli lähteä keskustan suuntaan, mieluummin poispäin. Niille, joiden mielestä tämä on vain oma vika: tämä on kuitenkin perheen yhteinen päätös ja monen asian summa. Muuten olisi hakenut töitä muualta (vaikka Turusta tai Tampereelta, jotka ovat kivoja).

No olisiko perheen aika joustaa, jos sinä olet kärvistellyt jo 20 vuotta? Muuallakin on elämää ja töitä, kouluja, ystäviä, naapureita, teatteria, konsertteja, urheilumatseja, kansainvälisiä tapahtumia, julkista liikennettä. Niin, ja halvemmat asunnot. On se kumma, että muualta Suomesta on aina niin älyttömän yksinkertaista muuttaa Helsinkiin, mutta ei koskaan päinvastoin.

Vierailija
26/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla. Lomat vietän maalla,jossa sielu lepää. Palagtuani kaupunkiin olen päivässä uupunut tästä saastekaupungista. Parvekeella kivihiilinokea, ikkunat samassa paskassa. Pakokaasut haisee kämpässä.

...tuttaa asua Hesassa.

Tiesitkö, että Helsingissä on toisenlaisiakin asuinalueita?

Vierailija
27/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

San se. Mutta ajattelepa meitä helsinkiläisiä, jotka joutuvat kestämän kaltaistasi tyyppiä?

Mihinkäs me mennään pakoon?

Vierailija
28/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän Helsingin huonot puolet, mutta se meren läheisyys kyllä mielestäni korvaa aika paljon muita puutteita. Jos samanlainen kaupunki olis sisämaassa ilman mitään vesistöjä, niin terve. Pääseehän sieltä aika helposti poiskin. Suomi on täynnä rauhallisia kohteita ihan lähellä pääkaupunkiakin.

Vierailija
29/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen asunut pk-seudulla pian 20 v. En vain kotiudu. Helsinki ei kaupunkina tunnu kotoisalta, se on jotenkin yhdentekevä paikka, vaikka pitkään yritin löytää uusia kivoja juttuja. Oma asuinalue on ihan jees, mutta täältä ei paljon tee mieli lähteä keskustan suuntaan, mieluummin poispäin. Niille, joiden mielestä tämä on vain oma vika: tämä on kuitenkin perheen yhteinen päätös ja monen asian summa. Muuten olisi hakenut töitä muualta (vaikka Turusta tai Tampereelta, jotka ovat kivoja).

No olisiko perheen aika joustaa, jos sinä olet kärvistellyt jo 20 vuotta? Muuallakin on elämää ja töitä, kouluja, ystäviä, naapureita, teatteria, konsertteja, urheilumatseja, kansainvälisiä tapahtumia, julkista liikennettä. Niin, ja halvemmat asunnot. On se kumma, että muualta Suomesta on aina niin älyttömän yksinkertaista muuttaa Helsinkiin, mutta ei koskaan päinvastoin.

No katsotaan muutaman vuoden päästä, kun lapset ovat muuttaneet kotoa. Toistaiseksi yksi ei päätä kaikkien puolesta, missä asutaan. Silloin 20 v sitten muutettiin sinne, mistä saatiin töitä, ja sitten lapset kotiutuivat tänne.

Vierailija
30/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrämme tuskasi ja pystymme samaistumaan, en keksi kyllä pahempaa kohtaloa ihmiselle ☹️

Vierailija
31/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoisen voimakkaita tunteita olet kehittänyt Helsinkiä kohtaan, mutta Helsingillä taas ei ole sinua kohtaan mitään tunteita.

Eiköhän kannata katkaista yksipuolinen suhde, joka valitettavasti tuntuu olevan sinulle se elämäsi tärkein suhde.

Vierailija
32/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel your pain. Sama täällä. En vaan osaa Helsinkiä mieltää kotikaupungiksi. Olen asunut täällä 18 vuotta ja en vaan kotiudu. Haluaisin muuttaa Turkuun, mutta en sitä enää voi.

Ai miksi en voi? Kesällä 2006 perustin oman lakiasiaintoimiston Helsinkiin (nykyään AA-toimisto) ja asiakkaita oli 0. En tiennyt saanko ikinä asiakkaita ja onko firma pystyssä 1 kk, 6 kk vai 10 vuotta. Nyt mennyt aikaa jo 13 vuotta ja edelleen sama toimisto. Nimi levinnyt ja minut tunnetaan. Jos muuttaisin Turkuun, niin lähtisin taas 0 asiakkaasta ja sitä en enää halua. On rankkaa raivata tiensä 0 asiakkaasta eteenpäin.

Siinä syy. Täällä olen jumittuneena.

F

Vierailija
33/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oivoi ja vinkuvinku. Helsinki mahdollisti elintason josta et raski luopua. Elämä on valintoja.

Vierailija
34/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on visuaalisesti sen verran ikävä paikka, että muuttolinnutkin lentää sen yli vatsat ylöspäin.

Helsinkihän on kaunein kaupunki Suomessa. Käsittämätön väite.

Avaa silmäsi.

Nojoo, ei -todellakaan- ole.

Ihan hirveä kusigetto.

Vierailija
35/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on suomessa ainoa paikka missä voi asua. Puol vuotta voi asua mut toinen puoli helsinkissä surkea koska talvi ja kylmä

Jumalauta mitä kuraperseitä siellä kehän sisällä majaileekin. Vai että ihan oikein kyläm ja vilu on talvella uli uli. Venäjä voisi näköjään vallata Helsingin päivässä ja antautuisitte speznatseille peräaukot apposen avoimina. PHTUI!

Vierailija
36/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on visuaalisesti sen verran ikävä paikka, että muuttolinnutkin lentää sen yli vatsat ylöspäin.

Helsinkihän on kaunein kaupunki Suomessa. Käsittämätön väite.

Avaa silmäsi.

Nojoo, ei -todellakaan- ole.

Ihan hirveä kusigetto.

Helsinkiläisten uskottavuus karisi kun Suomi voitti viimeksi jääkiekossa kultaa. Koko Helsinki lähti sen takia ryppäämään ja kusi valui senaatin torilta satamaan päin lähes jokena... PTHUI!

Vierailija
37/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoisen voimakkaita tunteita olet kehittänyt Helsinkiä kohtaan, mutta Helsingillä taas ei ole sinua kohtaan mitään tunteita.

Eiköhän kannata katkaista yksipuolinen suhde, joka valitettavasti tuntuu olevan sinulle se elämäsi tärkein suhde.

Helsingissä en ole ikinä käynyt enkä käy, paitsi kun olen ohi ajanut. Aina olen siellä kruisaillessani kuvitellut miten nain ohikulkijoita. Siellä rassukat tallustaa, ilman omaa autoa ja tahtoa. Eivätkä omista koskaan mitään. Joka aamu katselen ikkunasta oravia käsi housuissa.

Vierailija
38/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta kauemmas keskustasta. Tai vaikka johonkin naapurikaupunkiin tai kaiemmaksikin, josta kuitenkin voit käydä Helsingissä töissä. 

Vierailija
39/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset muuta, vaikka Porvooseen, Lahteen tai Mäntsälään?

Mikä pakko siellä Hki: ssä on asua. Lukemattomia pieniä kivoja paikkoja on olemassa erinomaisten etäisyyksien päässä Hki:stä.

Vierailija
40/93 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravarunkkarikin täällä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä